  • 21. Data: 2009-04-21 11:28:13
    Temat: Re: Czy migać migaczem za takim znakiem .....
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 13:08:00 +0200, BETON napisał(a):

    > Czy zmieniam kierunek ? Raczej nie- w zasadzie jade cały czas drogą z
    > pierwszństwem, tyle ze leci ona delikatnym łukiem, a na zakrętach chyba
    > nie trzeba używac kierunkowskazów ?

    Znak jest jasny, nawet jeśli Tobie wydaje się cośkolwiek innego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2009-04-21 11:30:23
    Od: "o" <...@p...st>

    > Pewnie gdyby autor watku cidziennie musial wyjezdzac z tej drogi "z gory"
    > mialby inne poglady na cala sprawe.

    Miałem ochotę najpierw Go zjebać, ale mi przeszło :-)
    Beton nawet nie pomyśli, czy mruganiem, bądź nie, ułatwi, czy utrudni innym
    przewidzenie co Beton chce zrobić.
    Beton jedzie i innych ma w dupie. Inni niech zgadują - jest ryzyko - jest
    fun.:-(

  • 23. Data: 2009-04-21 12:00:09
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Andrzej Kłos napisał:

    > oczywiście, tak stoi w PoRD:
    >
    > "5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru."
    >
    > zawsze zastanawiałem się, czy jak jadę krętą drogą, to czy mam
    > sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy?
    >
    > Co, według twórców PoRD oznacza "zmiana kierunku jazdy"?
    >
    > andy_nek

    przecież jasno jest napisane że jesli zmiana kierunku jazdy wynika z
    geometri jezdni (czyli np zakręt na krętej drodze) to nie należy
    sygnalizować zmiany kierunku jazdy,

  • 24. Data: 2009-04-21 12:29:51
    Od: r...@w...pl

    > Witam
    >
    > Czesto jade drogą  i mijam skrzyżowanie z takim znakiem
    > http://www.szkolnictwo.pl/rysunki_lekcje/979/t-6a.pn
    >
    > jadąc zgodnie z grubą kreską z dołu w lewo.
    > Kilka razy zdazyła sytuacja bliska kolizji, z autami jadącymi z "góry"-
    na "dół"
    > z tego powodu ze myśleli iż skoro nie puszczam migacza  w lewo to pewnie
    bede
    > jechał prosto.
    > Czy jest obowiązek puszczania migacza  na drodze z pierwszeństwem po takim
    znaku

    Tu użyj rozumu a nie sugeruj się PoRD i obserwując skrzyżowanie intuicyjnie
    sam określ czy jest taka potrzeba,
    bo np jeśli drogi podporządkowane są nieutwardzone, a łuk łagodny to nie
    miałoby to sensu.

  • 25. Data: 2009-04-21 12:31:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > bo np jeśli drogi podporządkowane są nieutwardzone, a łuk łagodny to nie
    > miałoby to sensu.

    Wtedy nie byloby potrzeby stawiania znaku D-1 z tabliczka, bo wyjezdzajacy z
    takich drog byliby wlaczajacymi sie do ruchu i z defaulta ustepowaliby
    pierwszenstwa wszystkim.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 26. Data: 2009-04-21 12:46:33
    Od: "o" <...@p...st>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    Przeanalizuj:
    http://www.prawko-kwartnik.info:80/images/lamane1.ht
    ml

  • 27. Data: 2009-04-21 14:29:08
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "o" <...@p...st> napisał w wiadomości news:gskaok$drj$1@news.wp.pl...

> [...]
    > przewidzenie co Beton chce zrobić.
    > Beton jedzie i innych ma w dupie. Inni niech zgadują - jest ryzyko - jest

    nadinterpretacja.
    Ale być moze nie mieszkasz w moim miescie, nie widziałeś skrzyżowania.
    dokładnie 99% ludzi nie włacza tam kierunkowskazu, stąd moje pytanie.
    BTW....jakbym chcał aby mnie ktoś zjebał pewnie bym wybrał inną grupe.

  • 28. Data: 2009-04-21 14:30:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > dokładnie 99% ludzi nie włacza tam kierunkowskazu, stąd moje pytanie.
    > BTW....jakbym chcał aby mnie ktoś zjebał pewnie bym wybrał inną grupe.

    Ale to ze 99% ludzi jest baranami nie jest argumentem zeby do nich dolaczyc.
    Wrecz przeciwnie - zycie pokazuje, ze ten 1% de facto w wygrywa.
    Np. 99% leszczy kupuje akcje, 1% szwagrow inkasuje zyski.
    Przyklady mozna mnozyc.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 29. Data: 2009-04-21 14:40:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > dokładnie 99% ludzi nie włacza tam kierunkowskazu, stąd moje pytanie.
    > BTW....jakbym chcał aby mnie ktoś zjebał pewnie bym wybrał inną grupe.

    Zreszta pmysl jeszcze inaczej.
    Wlaczajac lewy kierunkowskaz *nic* *nie* *tracisz* - no moze oprocz jakiejs
    ulamkowej czesci mililitra paliwa oraz czasu zycia zarowki od kierunkoskazu,
    a zyskujesz poprawe bezpieczenstwa swojego i innych. To chyba wystarczajacy
    argument za tym, by nie dolaczac do grona 99% baranow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 30. Data: 2009-04-21 15:06:14
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    > Ja jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
    > nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

    Pomiń te sensy, bezsensy itp. Na dziś wiadomo, głupio jest włączać
    kierunkowskaz, nie jest to w modzie. Ale ww. wątpliwości roztrzygaj wg.
    zasady że należy "jeździć wyraźnie". Jeżeli juz wiesz, że brak
    kierunkowskazu powoduje sytuacje kolizyjne to go używaj i tyle!

    pozdr
    lublex