  • 1. Data: 2009-04-20 20:42:56
    Temat: umowa o pracę- służba cywilna
    Od: s...@g...com

    W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o
    służbie cywilnej chciałbym się dowiedzieć czy zmiany dotyczące okresu
    zatrudnienia na czas określony dotyczą też osób mających zawartą umowę
    przed wprowadzeniem nowej ustawy. Moja sytuacja jest bowiem
    następująca. W sierpniu ubiegłego roku została zawarta ze mną umowa na
    okres 6 miesięcy w trakcie, której odbyłem służbę przygotowawczą
    zakończoną zdanym egzaminem. Po upływie tego okresu umowa została ze
    mną przedłużona na okres 3 miesięcy i dowiedziałem się od
    przełożonego, że nie będzie dalej kontynuowana. Umowa 3 miesięczna
    została zawarta dnia 1.02.2009 r. W świetle nowej ustawy, zgodnie z
    art. 35 umowę na czas określony zawiera się na okres 12 miesięcy.
    Natomiast w ustawie z 2006 r. w art. 16 W przypadku osób podejmujących
    po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej umowę o pracę zawiera się na
    czas określony nie dłuższy niż 3 lata.
    Chciałbym się dowiedzieć, czy umowa na czas określony według ustawy z
    2006 r. powinna być dłuższa czasowo czy też w związku z wejściem nowej
    ustawy aneksowana do wymaganego 12 miesięcznego okresu.