  • 31. Data: 2009-04-21 15:11:53
    Temat: Re: Czy migać migaczem za takim znakiem .....
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gskf4h$9g$1@node1.news.atman.pl...

    > Pomiń te sensy, bezsensy itp. Na dziś wiadomo, głupio jest włączać
    > kierunkowskaz, nie jest to w modzie. Ale ww. wątpliwości roztrzygaj wg.
    > zasady że należy "jeździć wyraźnie". Jeżeli juz wiesz, że brak
    > kierunkowskazu powoduje sytuacje kolizyjne to go używaj i tyle!

    W modzie nie jest takze jezdzenie z przepisowa predkoscia, zatrzymywanie sie
    przed przejsciem dla pieszych, czy nie wymuszanie pierwszenstwa przejazdu.
    Coz, gdy sie chce byc modnym trzeba ponosic wieksze ryzyko mandatu czy
    kolizji - ale od zawsze jest tak, ze dotrzymanie kroku trendom mody kosztuje
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 32. Data: 2009-04-21 15:24:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 16:29
    (autor BETON
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gsklai$eug$1@news.onet.pl>):

    > Ale być moze nie  mieszkasz w moim miescie, nie widziałeś  skrzyżowania.
    > dokładnie 99% ludzi nie włacza tam kierunkowskazu, stąd moje pytanie.

    Niestety polacy mają duży problem z kierunkowskazami. U mnie na osiedlu nie
    używają wcale i parę razy psa by mi rozjechali... Bo po co migać, skoro
    osiedle....

    Nie wiem czemu nie można być czytelnym dla innych. Sam mówisz, że jadąc bez
    kierunkowskazów mylisz tych z przeciwka. Jeździj więc sygnalizując i
    wszyscy będą szczęśliwi.

    BTW: A co niektórymi tutaj się nie przejmuj... UseNet to taka dziwna
    choroba, że się ludzi opluwa za byle co.

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2009-04-21 17:03:44
    Od: "o" <...@p...st>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Ale być moze nie mieszkasz w moim miescie, nie widziałeś skrzyżowania.
    > dokładnie 99% ludzi nie włacza tam kierunkowskazu, stąd moje pytanie.

    Skrzyżowanie zapewne jak każde tego typu.
    Wielu w Polsce nie używa kierunkowskazów, bo .... nie nabrali nawyku ?
    Jak nic nie jedzie blisko z naprzeciwka, być może świadomie uznają, ze nie
    ma komu mrugać.
    W Gliwicach nie mieszkam.

  • 34. Data: 2009-04-21 18:07:50
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gsklai$eug$1@news.onet.pl>):

    > Niestety polacy mają duży problem z kierunkowskazami.

    Zebyś widzial jaki problem z kierunkowskazami mają Irlandczycy. Polacy przy
    nich to idealnie pzrepisowi kierowcy.

    Pozdrawiam Przemek

  • 35. Data: 2009-04-21 18:14:14
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Ja jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
    > nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

    Na 99% ta ulica poprzeczna nosi inna nazwę od którą jedziesz zanim
    skręcisz...

    Pozdrawiam Przemek

  • 36. Data: 2009-04-21 19:43:36
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > W modzie nie jest takze jezdzenie z przepisowa predkoscia, zatrzymywanie
    > sie
    > przed przejsciem dla pieszych, czy nie wymuszanie pierwszenstwa przejazdu.

    Co do przejścia dla pieszych...
    Byłem w Rabce 3 niedziele z rzędu.
    Tamtejsci kierowcy mają "dziwny" zwyczaj zatrzymywania się przed przejściem.
    Jak już widzą kogoś idącego do przejścia to się zatrzymują i czekają aż
    delikwent przejdzie,
    Wiem, że to powinno być normlane - wiem że nie jest. "Rabkowi" kierowcy po
    prostu mnie mile zaskoczyli. Zresztą to nie tylko moje wrażenie.

    --
    PawełJ

  • 37. Data: 2009-04-21 19:46:15
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > http://www.prawko-kwartnik.info/images/lamane1.html

    Korzystając z tego linku chciałem zapytać o samochód "L" jadący na
    wprost.nie zmienia pasa ruchu?

    --
    PawełJ

  • 38. Data: 2009-04-21 21:20:25
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > Co, według twórców PoRD oznacza "zmiana kierunku jazdy"?

    Zmianą kierunku jest:

    1. skręcanie,
    2. zawracanie,
    3. zmiana pasa ruchu.

    Czyli wychodzi na to, że jadąc drogą krętą zmieniasz kierunek jazdy (pkt 1)
    :)

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 39. Data: 2009-04-21 21:21:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zmianą kierunku jest:
    >
    > 1. skręcanie,
    > 2. zawracanie,
    > 3. zmiana pasa ruchu.

    3. - nieprawda

  • 40. Data: 2009-04-22 14:08:10
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 19:14:14 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

    > Na 99% ta ulica poprzeczna nosi inna nazwę od którą
    > jedziesz zanim skręcisz...
    No to pewni bez wątpliwości, jak z miganiem na drodze:
    \\
    /\\_

    podwójną linią- droga główna, pojedynczą- boczne, lekki
    (15-20°)łuk w prawo na drodze z pierwszeństwem przejazdu,
    szerokiej i ruchliwej, u nasady łuku, z prawej, skrzyżowanie
    z podporządkowaną, pośrodku wklęsłej części łuku, z lewej,
    skrzyżowanie z inną podporządkowaną. Jest to miejsce, gdzie
    pomimo łagodności łuku, wszyscy zwalniają (ograniczenia). I
    czy faktycznie akurat w takim układzie miganie lewym
    kierunkowskazem przyczynia się do czytelności i zwiększenia
    bezpieczeństwa?

    --
    pozdro
    poreba