  • 1. Data: 2009-04-21 07:59:12
    Temat: prawo mieszkaniowe
    Od: Artur <a...@g...com>

    Witam! szukam porady - Mam z zona rozdzielnosc majatkowa, w czasie jej trwania
    kupilem dom. Chcemy przepowadzi sie do niego a zona sprzedaje swoje mieszkanie.
    Pytanie jest takie: Jak moge zapisac jej połowe domu, aby miala poczucie
    bezpieczenstwa a ja gwarancje, ze nie wezmie rozwodu i połowy nie sprzeda?
    Pieniadze na remont domu w drobnej czesci beda pochodzic ze sprzedazy jej mieszkania

  • 2. Data: 2009-04-21 08:17:07
    Temat: Re: prawo mieszkaniowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Artur pisze:
> [...]
    > i połowy nie sprzeda?
    > Pieniadze na remont domu w drobnej czesci beda pochodzic ze sprzedazy

    Nie dawaj jej połowy domu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-04-21 13:14:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Artur wrote:
> [...]
    > i połowy nie sprzeda?
    > Pieniadze na remont domu w drobnej czesci beda pochodzic ze sprzedazy

    w testamencie.

  • 4. Data: 2009-04-21 13:18:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > w testamencie.

    To żonie nic nie gwarantuje - testament można zawsze zmienić. Jeśli
    żona chce się czuć zabezpieczona, to niech przyjmie od męża weksel na
    kwotę swojego wkładu do mieszkania kupionego wyłącznie na męża. Można
    dodać odsetki, aby zachować wartość za kilka-kilkanaście lat.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-21 13:33:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > kwotę swojego wkładu do mieszkania kupionego wyłącznie na męża. Można
    > dodać odsetki, aby zachować wartość za kilka-kilkanaście lat.

    moja odpowiedz była żartem,

    to mi powoli zaczyna przypominać sklep.

  • 6. Data: 2009-04-21 13:34:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > moja odpowiedz była żartem,
    >
    > to mi powoli zaczyna przypominać sklep.

    Sklep?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-04-21 14:23:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jeśli żona chce się czuć zabezpieczona, to niech przyjmie od męża weksel
    > na kwotę swojego wkładu do mieszkania kupionego wyłącznie na męża. Można
    > dodać odsetki, aby zachować wartość za kilka-kilkanaście lat.

    A on ma jej wystawiać rachunek za mieszkanie tamże?

  • 8. Data: 2009-04-21 14:44:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > wiadomości news:

    > A on ma jej wystawiać rachunek za mieszkanie tamże?

    Nie, weksel będzie kaucją.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-04-21 14:56:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie, weksel będzie kaucją.

    Nie zrozumiałeś.
    Ona ma się raczej dołożyć do tego mieszkania, a odebrać sobie zarówno w
    formie zamieszkiwania tam, jak i poprzez analogiczny do wkładu udział na
    końcu.

    A nie mieć fajną, oprocentowaną lokatę kapitału, która dodatkowo jeszcze
    daje mieszkanie za friko.
    Tak to nawet w Erze nie mają.