  • 11. Data: 2009-04-21 11:09:02
    Temat: Re: Czy migać migaczem za takim znakiem .....
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:gsk9he$b3b$1@news.onet.pl...

    > Czy zmieniam kierunek ? Raczej nie- w zasadzie jade cały czas drogą z
    > pierwszństwem, tyle ze leci ona delikatnym łukiem, a na zakrętach chyba
    > nie trzeba używac kierunkowskazów ? :)

    To nie jest zakret
    To jest *skrzyzowanie*
    Czujesz roznice?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-04-21 11:11:57
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Mysle, ze to post meisiaca.
    > A jakbys prosto chcial jechac to bys wlaczyl migacz do jazdy na wprost? Masz
    > taki?
    > Wiec skad osoba zjezdzajaca z gory ma wiedziec, czy jedziesz prosto, czy
    > *skrecasz* *w* *lewo*?
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Ja jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
    nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

  • 13. Data: 2009-04-21 11:12:08
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    BETON wrote:

    > Czy zmieniam kierunek ? Raczej nie- w zasadzie jade cały czas drogą z
    > pierwszństwem, tyle ze leci ona delikatnym łukiem, a na zakrętach chyba
    > nie trzeba używac kierunkowskazów ? :)

    A ty w ogole widziales ten znak? Przeciez on jasno mowi ze ZMIENIASZ
    KIERUNEK JAZDY (SKRZYZOWANIE) ORAZ ZE DROGA Z DOLU W LEWO MA PIERSZENSTWO.

    PS. Tez czesto sie spotykam z idiotami, co jada po glownej i nie uzywaja
    kierunkowskazow - powiedz gdzie egzamin zdales, moze to bedzie jakas
    trefna szkola/WORD?

    --
    Regards,
    Maverick

  • 14. Data: 2009-04-21 11:13:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ja jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
    > nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

    Przytocz te definicje - manewru skretu w sensie kodeksu drogowego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2009-04-21 11:13:42
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > kierunkowskazow - powiedz gdzie egzamin zdales, moze to bedzie jakas trefna

    Chyba nie sądzisz ze zdawałem examin,
    taniej jest na bazarze.

  • 16. Data: 2009-04-21 11:14:33
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    BETON wrote:

    > Ja jade swoją drogą z pierwszeństwem- łukiem co prawda ale
    > nie wykonuje manewru skrętu w sensie kodeksu drogowego.

    a kodeks drogowy mowi wyraźnie, ze tutaj jest SKRZYZOWANIE a nie luk
    drogi. Prosze wiec sie zamknac w pokoju i nie wychodzic , dopoki sie nie
    przeczyta kodeksu (ew z komentarzami, dla pelniejszego zrozumienia)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 17. Data: 2009-04-21 11:17:58
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik BETON napisał:
    > Witam
    >
    > Czesto jade drogą i mijam skrzyżowanie z takim znakiem
    > http://www.szkolnictwo.pl/rysunki_lekcje/979/t-6a.pn
    >
    > jadąc zgodnie z grubą kreską z dołu w lewo.
    > Kilka razy zdazyła sytuacja bliska kolizji, z autami jadącymi z "góry"-
    > na "dół"
    > z tego powodu ze myśleli iż skoro nie puszczam migacza w lewo to pewnie
    > bede jechał prosto.
    > Czy jest obowiązek puszczania migacza na drodze z pierwszeństwem po
    Co prawda troche inny uklad skrzyzowania ale ten sma motyw jesli chodzi
    o kierunkowskazy i znaki wyznaczajace glowna droge
    http://www.prawko-kwartnik.info/images/lamane1.html
    a tu inne skrzyzowania http://www.prawko-kwartnik.info/animacje.html
    pozdrawiam

    --
    ----------> www.varius.jawnet.pl/fotki <----------
    Oskar Wilde

  • 18. Data: 2009-04-21 11:19:25
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > A kierunku jazdy nie?

    oczywiście, tak stoi w PoRD:

    "5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru."

    zawsze zastanawiałem się, czy jak jadę krętą drogą, to czy mam
    sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy?

    Co, według twórców PoRD oznacza "zmiana kierunku jazdy"?

    andy_nek

  • 19. Data: 2009-04-21 11:21:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "o" <...@p...st> napisał w wiadomości

    > tak

    Dla mnie np. zawsze jest oczywiste, ze jakby lukowato nie wygladala droga,
    to jesli zobacze D-1 z tabliczka, gdzi eprzebieg rigi z pierwszenstwem
    zaznaczony jest pod katem, lub tez wystepuije nakaz skretu to zawsze jest to
    rownoznaczne z wlaczeniemkierunkowskazu.
    Dziwie sie , ze wogole ludzie moga miec tego typu watpliwosci.
    Pewnie gdyby autor watku cidziennie musial wyjezdzac z tej drogi "z gory"
    mialby inne poglady na cala sprawe.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-04-21 11:23:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Co, według twórców PoRD oznacza "zmiana kierunku jazdy"?

    Nie wiem, co wg kodeksu ale na chlopski rozum - jak masz do wyboru "prosto"
    oraz inne mozliwosci, to wariant rozny od "prosto" jest zmiana kierunku.
    Na drodze kretej nie masz mozliwosci zmiany kierunku - jest tylko jeden
    kierunek - wzduz drogi. Nie masz innych wariantow jazdy, ktore bylyby miedzy
    soba kolizyjne. Nie zmieniasz wiec kierunku.

    Pozdrawiam
    SDD