  • 1. Data: 2003-06-17 18:38:16
    Temat: Czy mam obowiązek wykupienia leków???
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Dostalem skierowanie na zabiegi wykonywane ambulatoryjnie (w przychodni -
    poradni laryngologicznej)...Oprocz tego Pan dr. zapisal mi recepte na
    specyfiki ktore beda potrzebne do wykonywania tych zabiegow. Czy mam
    obowiazek zrealizowania tej recepty (czyt. wykupienia tych lekow)? Czy nie
    powinno to byc zrefundowane przez kase chorych? Przeciez jestem
    ubezpieczony:((

  • 2. Data: 2003-06-17 20:41:30
    Temat: Re: Czy mam obowiązek wykupienia leków???
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiazek zrealizowania tej recepty (czyt. wykupienia tych lekow)? Czy nie
    > powinno to byc zrefundowane przez kase chorych? Przeciez jestem
    Re :
    Skierowanie na zabieg ambulatoryjny jest swoistym skierowaniem na wykonanie
    usługi, która jest bezpłatna z racji Twojego ubezpieczenia zdrowotnego.
    Materiały na wykonanie tej usługi (leki, specyfiki itp) kupujesz sam też w
    ramach ubezpieczenia, ale wg odpłatności dla danego leku. W swoim
    rozumowaniu pomyliłeś leczenie szpitalne (wszystko w ramach ubezpieczenia) z
    leczeniem ambulatoryjnym. Inny przykład : lekarz zaordynował Ci lek w
    postaci iniekcji i dał skierowanie do ambulatorium na skłucie d...y. Owo
    skłucie masz darmowo, ale za to, co Ci biała pani wstrzyknie - zapłacisz wg
    zniżek ogólnych (otwartych). Zauważ, że sama usługa i materiały do jej
    wykonania ( wacik do przetarcia - dezynfekcji rzyci ) masz darmowe.
    Takie to nasze ubezpieczenie.
    AR