  • 1. Data: 2003-06-17 17:41:02
    Temat: Ubezpieczenie!
    Od: "Deffendi" <d...@a...net>

    Mam pytanie!
    Ubezpieczyłem samochód (fiat seicento) w pewnym towarzystwie
    ubezpieczeniowym na 16.5 tysiąca złotych (tyle był wart według pani z którą
    zawierałem umowę ubezpieczenia). po dwóch miesiącach samochód został
    skradziony i podczas likwidacji szkody okazało się ze samochód jednak warty
    był 19 tysięcy. dostałem odszkodowanie w wysokości 16.5 tysiąca bo tyle
    wynosiła odpowiedzialnosc polisowa ubezpieczyciela. na moje a może bardziej
    ubezpieczyciela szczęście samochód odnalazł się. Z tego co wiem to jest on
    po wypłacie odszkodowania własnością ubezpieczalni !! I moje pytanie jest
    takie ! skoro samochód (pozostałość) będzie licytowana to chyba należy mi
    się jakaś cześć z tej kwoty bo przecież odszkodowanie było pomniejszone o
    2.5 tysiąca złotych.. Powiedzcie mi drodzy prawnicy czy mam szanse domagać
    się zwrotu różnicy pomiędzy wyceną a kwotą odszkodowania??

    Poszdrawiam
    Piotrek O.

  • 2. Data: 2003-06-18 09:25:51
    Temat: Re: Ubezpieczenie!
    Od: "Astucci" <A...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Deffendi" <d...@a...net> napisał w wiadomości
    > Powiedzcie mi drodzy prawnicy czy mam szanse domagać
    > się zwrotu różnicy pomiędzy wyceną a kwotą odszkodowania??

    Ja co prawda prawnikiem nie jestem, ale z tego co mi wiadomo, niczego
    domagać się nie możesz.
    Ubezpieczyłeś samochód na kwotę 16,5 tyś, od takiej kwoty zapłaciłeś składkę
    i takie pieniądze odebrałeś.
    Zaniżona wartość samochodu przy zawieraniu ubezpieczenia, nie upoważnia Cię
    do domagania się czegokolwiek.

    Z pow.
    Artur

  • 3. Data: 2003-06-18 14:57:03
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "Astucci" <A...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    składkę
    > i takie pieniądze odebrałeś.
    > Zaniżona wartość samochodu przy zawieraniu ubezpieczenia, nie upoważnia

    Przeczytaj ogolne warunki do polisy AC przy rozdziale kradziez i doczytaj
    sie czy wyplata jest wg wyceny pojazdu w dniu kradziezy czy wg tego co
    zawierales z ubezpieczalnia bo jesli mnie pamiec nie myli wazna jest wartosc
    pojazdu a nie to co na polisie.. wezmy inna ewentualnosc zawyzyles wartosc
    pojazdu powiedzmy do 25 tys to w tym wypadku wg mojego przedmowcy powinienes
    tyle otrzymac.. :).. jesli bylo by tak w istocie wielu spryciarzy
    ubezpieczaloby swoje "gruchoty" na milionowe kwoty a pozniej .... no coz
    rzeki i jeziora bylyby pelne samochodow

  • 4. Data: 2003-06-19 12:24:31
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl> napisał w
    wiadomości news:bcpujf$fc5

    > jesli bylo by tak w istocie wielu spryciarzy
    > ubezpieczaloby swoje "gruchoty" na milionowe kwoty a pozniej .... no coz
    > rzeki i jeziora bylyby pelne samochodow

    1. Skladka tez bylaby wieksza.
    2. Niewykluczone, ze jak nasz kraj znormalnieje, to bedzie mozna ubezpieczac
    samochody wg wartości nowego.

    Karol