  • 171. Data: 2023-10-02 20:31:44
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Był wcześniej Twój link do tego oświadczenia prokuratury?

    Nie - podawałem do policji (która w ogóle nie informała o jakimkolwiek
    drugim samochodzie) i do prokuratury _rejonowej_ która przedstawiła to
    tak że kia z nieustalonych przyczyn uderzyła w barierki a bmw ją byc
    może "zahaczyło" - czyli zamieniła przyczynę ze skutkiem. Dopiero jak
    się zrobił gnój to przeniesiono do okręgowej i nastąpiło to o czym ty
    piszesz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 172. Data: 2023-10-02 20:35:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 20:17:20 +0200, Shrek wrote:

    > To pismaki piszą że policja nie potwierdza... bo w policyjnym
    > "ogłoszeniu" BMW... nie ma. Czyli nie potwierdza.

    Skoro nie potwierdza, to zakladam ze pytali, i nie potwierdza.
    Ale juz o BMW była mowa ..

    > Czyjej zgody?

    Wlasciciela praw autorskich, czyli fotografa.

    > Opublikowały...

    Daj linka.

    > Trochę ludzi tam było to i zdjęcia są.

    Od ludzi tak. Ale jak juz mamy zdjecia ze strażą i policją, to ludzi
    przepędzili ... z wyjątkiem swiadków.

    > Ale 16 ktoś to zdjęcie zrobił.

    Film nagral, bo na zdjęciu to nie widac.
    I nie wiadomo, czy sie zatrzymal i policji przekazał.

    > Policja też tam była i fotki na pewno
    > robiła - nie zauważyli BMW?

    Zauważyła, ale bmw było juz stojące, a nie pędzące :-)

    > To tak byli ostrożni, że teraz pół kraju na nich najeżdza. I słusznie.
    > Jak już informują o wypadku to niech robią to rzetelnie - "W wypadku
    > brały udział dwa samochody, trzy osoby z jednego zginęły na miejscu.
    > Trwa ustalanie przyczyn, ze względu na dobro śledztwa na tę chwilę nie
    > udzielamy więcej informacji". Tak mniej więcej wygląda standardowa
    > informacja.

    A tu była jeszcze bardziej lakoniczna.

    > Pominięcie info o drugim samochodzie przypomina trochę standardowe
    > zgłoszenie do młodzieżówki w piłce nożnej murzyna z afryki z lewymi
    > papierami:
    >
    > - ile on ma lat?
    > - 14! Na pewno?
    > - Na pewno!
    > - wygląda na 25!
    > - No też tak podejrzewamy ale tylko 14 mamy udokumentowane - nie chcemy
    > dezinformować!

    Przypominasz mi pewnego "uczciwego handlarza" z tej grupy :-)

    > To to żeby postawić zarzuty. Chociaż robert twierdzi, że wręcz trzeba
    > postawić z dupy. Przypomnę sprawę matki której postawili zarzuty -
    > myślisz że biegłu przedstawił opinię że ktoś się przyczynił do śmierci
    > tamtego dzieciaka?

    > No pech...

    > _Ponoć_ zabezpieczyli - tym bardziej ciekawe, że nie wiedzili:P

    Czyli wychodzi na to ze policja zrobiła co trzeba.
    A raczej prokurator, bo on prowadził śledztwo.

    > Ekspertyzy nie są wymagane żeby poinformować o udziale dwóch samochodów.
    > Jakoś pieszego się dopatrzyli bez ekspertyzy.

    Ale nie wiadomo - swiadek czy sprawca :-)

    > Zobaczymy czy o ogóle ślady zabezpieczyli prawidłowo, czy okaże się że w
    > sumie to nie wiadomo kto kierował, czy krew pobrano "procesowo" i

    alkomatem pewnie.
    A skoro trzezwy, to policja tylko gdzies w notatke wpisuje, ze
    trzezwy.

    > finalnie okaże się że w sumie nie ma dowodów że koleś tam w ogóle był.

    PJ mu ponoc "zatrzymali", wiec chyba wylegitymowali.
    Ale kto prowadził? Zapewne sie przyznal, ze on ... wierzyc, nie
    wierzyc? :-)

    J.

  • 173. Data: 2023-10-02 20:44:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 16:52, J.F pisze:

    > W łodzkiej policji materiały do BIP dokłada niejaka Elzbieta Majtczak,
    > ale czy to nie przypadkowa zbieżność ... kiedys tam można by było w
    > ksiażce telefonicznej sprawdzic popularnosc nazwiska, ale teraz RODO
    > i zysk ...

    Akurat to można sprawdzić - zagłębie majtczaków jest w łodzi, więc jest
    spora szansa że to przypadkowa zbieżność. Aczkolwiek... policja
    zdementowała tylko informacje że rodzina była na miejscu a nie że
    policjanci wymieniani przez internautów to jego rodzina. Także ten tego;)

    > Ale jak powie ile jechal i co sie stało ... nie masz obowiązku
    > powiadomic o przestępstwie?

    Co do zasady nie ma chyba obowiązku obciążania bliskich więc chyba nie.

    > Pierwsza informacja to była taka typowa notka informacyjna, bez
    > wiekszego znaczenia.

    Nie była typowa - typowo podaje się ilość pojazdów biorących udział w
    zdarzeniu.

    > Tylko teoretycznie to nalezało dac biegłym czas i spokojnie poczekac
    > ... a machinę uruchamiac dopiero jak i oni nie zauważą bmw.

    Nie - należy patrzyć służbom na ręcę w takich sytuacjach - od tego
    właśnie są pismaki, żeby w przypadku takich podejrzeń służby gnieść.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 174. Data: 2023-10-02 20:50:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ty chyba serio wierzysz, że ktoś kto nie ma tyle wyobraźni, żeby ocenić
    > ryzyko popierdalania 300km/h nocą na ruchliwej autostradzie będzie
    > kombinował np. z power bankiem lub wyczyniał jeszcze bardziej wyszukane
    > rzeczy.

    Jak ma dostęp do zaprzyjaźnonich policjantów z rodziny albo dobrych
    adwokatów od wypadków to czemu nie?

    > Oczywiście możesz mieć rację, ale nie jestem do końca przekonany.

    Tak jak pisałem - tych od mojego moto po prostu z domów zwinęli. Robert
    zmyśla, że w przypadku podejrzanych w poważnych sprawach (a skoro go
    przez interpol szukają to znaczy że z taką sprawą mamy doczynienia) się
    wysyła pismo i czeka na dwa odebrana awiza. Po prostu masz kulsonów pod
    drzwiami i jak trzeba to wejdą z drzwiami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 175. Data: 2023-10-02 21:10:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 20:31, Shrek pisze:

> [...]
    > może "zahaczyło" - czyli zamieniła przyczynę ze skutkiem. Dopiero jak
    > się zrobił gnój to przeniesiono do okręgowej i nastąpiło to o czym ty

    Czyli na "papierze" mamy tylko te trzy informacje:

    1. KIA a BMW tylko na zdjęciu (policja) z 18.09.
    https://piotrkow-trybunalski.policja.gov.pl/ep/infor
    macje/88702,Uwazajcie-na-drogach-dwa-wypadki-smierte
    lne-w-powiecie-piotrkowskim.html

    2. KIA i BMW jako jedno zdarzenie (policja) 23.09.
    https://piotrkow-trybunalski.policja.gov.pl/ep/infor
    macje/88848,Stanowisko-w-sprawie-wypadku-z-16-wrzesn
    ia-2023-roku-na-drodze-A1.html

    3. KIA i BMW jako z jednego zdarzenia (prokuratura) 23.09.
    https://www.gov.pl/web/po-piotrkow-trybunalski/infor
    macja-prokuratury-okregowej-w-piotrkowie-trybunalski
    m-w-sprawie-wypadku-na-autostradzie-a1

    Innego na "papierze" nie widziałem, tylko dziesiątki przedruków
    informacji w różnej maści portalach.

    Wszędzie występuje w jakiś stopniu BMW.

    Robert

  • 176. Data: 2023-10-02 21:13:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 20:35, J.F pisze:

    > Skoro nie potwierdza, to zakladam ze pytali, i nie potwierdza.

    Po prostu policja w swoim komunikacie nie potwierdza udziału bmw.

    > Ale juz o BMW była mowa ..

    No właśnie u pismaków wszelakich była już pierwszego dnia i zdziwienie
    czmy policja piszę ze był jeden samochód.

    > Wlasciciela praw autorskich, czyli fotografa.

    I pewnie ją mieli. Sądzę że sam im tą fotkę podesłał. Albo sami zrobili.

    > Daj linka.

    https://www.google.com/search?q=wypadek+a1+kia&clien
    t=firefox-b-d&sca_esv=570114396&sxsrf=AM9HkKkT86g8yk
    zN0SAPzf0dJp5benr4kQ%3A1696272889474&source=lnt&tbs=
    cdr%3A1%2Ccd_min%3A9%2F16%2F2023%2Ccd_max%3A9%2F16%2
    F2023&tbm=

    Linki datowane na 16. Może rzeczywiście edytowane później.

    Ten wygląda na nieedytowany:

    https://radiolodz.pl/wypadek-smiertelny-na-a1-trzy-o
    soby-nie-zyja,291536/

    Ja pamiętam że od początku było mówione o BMW.

    > Od ludzi tak. Ale jak juz mamy zdjecia ze strażą i policją, to ludzi
    > przepędzili ... z wyjątkiem swiadków.

    Może nieskutecznie, a pismaków chyba tak łatwo się nie przepędza.
    Autostrada była zamknięta siedem godzin.

    > Zauważyła, ale bmw było juz stojące, a nie pędzące :-)

    No ale brało udział w wypadku. Skąd więc informacja o jednym pojeździe?

    > A tu była jeszcze bardziej lakoniczna.

    Do tego stopnia lakoniczna, że po prostu stronnicza.

    > Przypominasz mi pewnego "uczciwego handlarza" z tej grupy :-)

    Nie ja a policja:P Z ciekawości którego?

    > Czyli wychodzi na to ze policja zrobiła co trzeba.

    Się okaże. Na razie ich wypowiedzi sugerują co innego.

    > A raczej prokurator, bo on prowadził śledztwo.

    A prokurator to już chyba średnio skoro podejrzany mu prysnął.

    > Ale nie wiadomo - swiadek czy sprawca :-)

    No ale do poinformowania o tym że w wypadku uczesniczyły dwa samochody
    nie potrzeba ustalenia czy BMW występowało w roli świadka.

    > alkomatem pewnie.

    Czyli jak w świeczkę to nie procesowo:P

    > PJ mu ponoc "zatrzymali", wiec chyba wylegitymowali.
    > Ale kto prowadził? Zapewne sie przyznal, ze on ... wierzyc, nie
    > wierzyc? :-)

    Podejrzany może kłamać:P Zmieni zdanie i okaże się że w zasadzie to nie
    ma żadnej pewności że on tam był nie mówiąc już o tym że prowadził.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 177. Data: 2023-10-02 21:17:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    m-w-sprawie-wypadku-na-autostradzie-a1

    > Innego na "papierze" nie widziałem, tylko dziesiątki przedruków

    Chyba że:

    "Ze wstępnych ustaleń wynika, że na skutek zdarzenia śmierć poniosły
    trzy osoby. Droga jest całkowicie zablokowana. Policja wyznaczyła objazd
    drogą krajową nr 91. - informowała st. sierż. Oliwia Kowalczyk z zespołu
    prasowego KMP w Piotrkowie Trybunalskim."

    Adres:
    https://epiotrkow.pl/news/Tragiczny-wypadek-na-A1-po
    d-Piotrkowem-Nie-zyja-3-osoby-w-tym-dziecko,52442

    Sądzisz że kłamią i policja by tego nie podniosła jak pół kraju się ich
    czepia że nie powiedzieli o BMW?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 178. Data: 2023-10-02 21:20:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 21:17, Shrek pisze:

> [...]
    d-Piotrkowem-Nie-zyja-3-osoby-w-tym-dziecko,52442

    > Sądzisz że kłamią i policja by tego nie podniosła jak pół kraju się ich

    A. No i tu skoro chcesz koniecznie na papierze "firmowym"

    https://lodzka.policja.gov.pl/ld/informacje/88704,Uw

  • 179. Data: 2023-10-02 21:44:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 21:20, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > https://lodzka.policja.gov.pl/ld/informacje/88704,Uw
    azajcie-na-drogach-dwa-wypadki-smiertelne-w-powiecie

    No to jest "mój" link. :-)
    Jedyna na papierze firmowy informacja, gdzie BMW nie werbalnie, ale na
    zdjęciu.

    Tekstów pismaków nie ma co przytaczać, bo to teksty nieautoryzowane.
    Zrelacjonowali np. rozmowę telefoniczną.
    Np. tu uśmiercili gości z BMW:

    "- Policjanci pod nadzorem prokuratury wyjaśniają okoliczności
    tragicznego wypadku, do którego doszło na A1 w kierunku południowym.
    Według wstępnych ustaleń pojazd marki BMW z niewyjaśnionych na chwilę
    obecną przyczyn wjechał w bariery energochłonne. Niestety 3 osoby
    znajdujące się w pojeździe poniosły śmierć na miejscu - mówi komisarz
    Aneta Sobieraj z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi."

    Albo tu, gdzie żadnego auta nie wymieniają:
[...]

    Tak, więc na papierze nie ma z oficjalnego źródła informacji, gdzie by
    nie wspomnieli o BMW.

    Robert

  • 180. Data: 2023-10-02 21:50:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ryzyko popierdalania 300km/h nocą na ruchliwej autostradzie będzie
    > kombinował np. z power bankiem lub wyczyniał jeszcze bardziej wyszukane

    Ani power bank nie jest potrzebny, ani jakieś wyszukane rzeczy. No i on
    nie jechał 300 km/h. Na chwilę obecną chyba nikt nei wie, poza biegłym,
    ile on jechał. 300 km/h było w kontekście prędkościomierza tam
    zainstalowanego. Zdarza mi się jeździć autostradami i nie ma przejazdu,
    bym kilku takich oszołomów nie widział, co pod 200 km/h jadą i spychają
    wszystkich.

    > No włąśnie. Dokładnie nic. A zdecydowali się na komunikat, który
    > potencjalnie może uczynić z nich kłamców.

    Jakich kłamców? Oni nie mają obowiązku powiedzieć, gdzie jest.

    > Ma tyle do rzeczy, że jest elementem profilowania zainteresowanych
    > uczestników całego zamieszania, czyli daje pewne wskazówki co do ich
    > wiarygodności.

    W jakim zakresie rodzina sprawcy w ogóle jest zamieszana w zdarzenie?

    > Oczywiście możesz mieć rację, ale nie jestem do końca przekonany.

    Ja też, ale wszelkie niejasności należy tłumaczyć na korzyść
    oskarżonego. Moze by się zgłosił?

    --
    (~) Robert Tomasik