  • 181. Data: 2023-10-02 22:00:22
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tak daleko nie idę, ale dla mnie sytuacja gdzie nie informuje się o
    > udziale drugiego pojazdu jest co najmniej dziwna. Zamiast tego stosuje
    > się jakieś dziwne konstrukcje powtarzająć, że kia wpadła na barierki z
    > niewiadomych przyczyn. To jest jak proaktywna, prymitywna próba
    > odwrócenia uwagi.

    Jeśli założymy, że na miejscu wiedziano, że BMW wpadło w KIA, a to
    uderzyło w barierki, w wyniku najechania, no to niewzmiankowanie tego w
    komunikacie jest najmniej dziwną rzeczą akurat. Odnoszę wrażenie, że na
    miejscu uznano, że KIA z nieustalonego powodu przyłożyła w barierki i w
    kręcącą się KIA uderzyło BMW. No przynajmniej reszta okoliczności
    wskazuje na taką konstatację.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 182. Data: 2023-10-02 22:02:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 16:03, J.F pisze:
    > Drastyczna predkosc wydaje sie udowodniona, chocby filmikami, wiec
    > zarzuty sie raczej utrzymają. I nawet jakby sie okazało, ze Kia tam
    > jakos mocno zawiniła, to i tak mozna zrzucic sporo winy na BMW wlasnie
    > za tą predkosc. Pytanie, czy ktos tam mial kamere - moze Kia, moze BMW,
    > moze ktos blizej - i bedzie w miare dokladnie wiadomo, co się stało, bez
    > domysłów.

    Biegły powinien sobie dać radę, ale na to trzeba poczekać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 183. Data: 2023-10-02 22:07:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Uznałbyś, że z 2ch?

    Teoretycznie KIA mogła z jakiegoś powodu przywalić w barierę, odbić się
    i bezwładnie bez świateł stać na autostradzie. W tak stojący pojazd
    mogło uderzyć BMW. Bez tego filmu internauty nie jest to szczególnie
    nieprawdopodobny scenariusz.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 184. Data: 2023-10-02 22:09:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A ile wynosi droga hamowania z 250-300km/h? A ile ta sama droga bez
    > jednego koła?

    Więcej, niże ze wszystkimi, bowiem współczynnik tarcia stali o asfalt
    jest mniejszy, niż gumy.

    > Ale to przeciez nadal ten sam wypadek.

    Przy założeniu, ze omijał i nie uderzył, to w ogóle bez związku.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 185. Data: 2023-10-02 22:15:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 16:52, Shrek pisze:
    > Argumenty są jak najbardziej rozsądne. Ukrywa się (bo inaczej by się
    > zgłosił). Skoro się ukrywa to rozsądnie założenie że nie w Polsce skoro
    > skuteczniej może choćby w Niemczech.

    Ukrywa się ktoś, komu doręczono wezwanie i się nie zgłosił. Zgodnie z
    art. 170 § 1 Kodeksu postępowania karnego (k.p.k.), wezwanie do
    stawiennictwa na przesłuchanie w charakterze podejrzanego powinno być
    doręczone co najmniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem. W
    uzasadnionych wypadkach termin ten może być krótszy, jednakże nie może
    być krótszy niż 2 dni. Przepis art. 170 § 1 k.p.k. ma na celu
    zapewnienie podejrzanemu odpowiedniego czasu na przygotowanie się do
    przesłuchania. Podejrzany ma prawo zapoznać się z materiałami
    postępowania, które mogą mieć wpływ na treść jego wyjaśnień. Ma także
    prawo skonsultować się z obrońcą lub innym pełnomocnikiem.

    No to, jeślim wezwanie mu doręczono, to by stwierdzić 29 września, że
    sie nie stawił powinno zostać wysłane w okolicach 5 września :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 186. Data: 2023-10-02 22:20:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 19:13, J.F pisze:
    > Ale jezeli to jest polski numer, to polski operator wie, w jakiej
    > zagranicznej sieci aktualnie jest.
    > I pewnie policja/prokurator tez wie, jesli poprosili o te dane.

    Na pewno nie wiedzą tego dziennikarze, a to jest kluczowe w tym wątku
    akurat.

    > A cos z pomocą prawną nie pozwoli namierzyc telefonu po IMEI?

    Nie będę publikował takich informacji. Natomiast kluczowym tu jest to,
    ze dziennikarze do tego dostępu mieć ne powinni.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 187. Data: 2023-10-02 22:39:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przy założeniu, ze omijał i nie uderzył, to w ogóle bez związku.

    A kołu mu odpadło bo?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 188. Data: 2023-10-02 22:43:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > i bezwładnie bez świateł stać na autostradzie. W tak stojący pojazd
    > mogło uderzyć BMW. Bez tego filmu internauty nie jest to szczególnie

    Dzień jak co dzień. Zastanawiam się jak działała policja zanim
    upowszechniły się wszędzie kamery.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 189. Data: 2023-10-02 22:47:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    azajcie-na-drogach-dwa-wypadki-smiertelne-w-powiecie
    -piotrkowskim.html

    > No to jest "mój" link. :-)
    > Jedyna na papierze firmowy informacja, gdzie BMW nie werbalnie, ale na
    > zdjęciu.

    Czyli sami się mieszają.

    > Tekstów pismaków nie ma co przytaczać, bo to teksty nieautoryzowane.
    > Zrelacjonowali np. rozmowę telefoniczną.

    Jak mam do wyboru wierzyć kulsonom albo pismakom to wierzę pismakom.

    > Np. tu uśmiercili gości z BMW:
    >
    > "- Policjanci pod nadzorem prokuratury wyjaśniają okoliczności
    > tragicznego wypadku, do którego doszło na A1 w kierunku południowym.
    > Według wstępnych ustaleń pojazd marki BMW z niewyjaśnionych na chwilę
    > obecną przyczyn wjechał w bariery energochłonne. Niestety 3 osoby
    > znajdujące się w pojeździe poniosły śmierć na miejscu -  mówi komisarz
    > Aneta Sobieraj z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi."

    To dość ciekawe - pewnie im właśnie tak powiedziała.

    > Albo tu, gdzie żadnego auta nie wymieniają:
    >  "Ze wstępnych ustaleń wynika, że na skutek zdarzenia śmierć poniosły
    > trzy osoby. Droga jest całkowicie zablokowana. Policja wyznaczyła objazd
    > drogą krajową nr 91. - informowała st. sierż. Oliwia Kowalczyk z zespołu
    > prasowego KMP w Piotrkowie  Trybunalskim."

    I to już bliżej prawdy.

    > Tak, więc na papierze nie ma z oficjalnego źródła informacji, gdzie by
    > nie wspomnieli o BMW.

    Tak jak piszę - bardziej wierzę pismakom, tym bardziej że wersja
    pismaków zgadza się z tą pierwszą podaną na stronie policji - nazwisko
    policjantki też się zgadza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 190. Data: 2023-10-02 22:48:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > miejscu uznano, że KIA z nieustalonego powodu przyłożyła w barierki i w
    > kręcącą się KIA uderzyło BMW. No przynajmniej reszta okoliczności

    A co ich doprowadziło do takiego błędnego wniosku?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!