  • 1. Data: 2007-08-28 07:52:03
    Temat: Czy jest to kradzież?
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Witam serdecznie.

    W czerwcu 3 studentów i jedna osoba pracująca wynajęła legalnie
    mieszkanie za 1500 zł. Studenci wyjechali na wakacje zobowiązując się do
    dostarczenie 1000 zł dla właścicieli do 10-tego każdego miesiąca. 9
    lipca jeden ze studentów dał osobiście 1000 zł osobie pracującej, aby ta
    dołożyła swoją część i dała właścicielom mieszkania - tak też się stało.
    9 sierpnia powtórzyła się historia, lecz niestety koleś zniknął z
    pieniędzmi. Umawiał się z właścicielami, po czym nie przychodził na
    spotkania. Miał wyłączony telefon itd. Studenci zapłacili dodatkowo 500
    zł, aby właściciel nie wyrzucił ich z mieszkania. Po wizycie w pracy,
    gościu zobowiązał się oddać pieniądze w poniedziałek (wczoraj) -
    oczywiście nie przyszedł.

    Co możemy zrobić? Czy ta sprawa kwalifikuje się jako kradzież? Czy
    policja zainteresuje się tego typu incydentem? Należy dodać, iż osoba ma
    wyrok w zawieszeniu za pobicie, czego się niedawno dowiedzieliśmy, po
    roku wspólnego mieszkania.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2007-08-28 12:17:47
    Temat: Re: Czy jest to kradzież?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > Czy ta sprawa kwalifikuje się jako kradzież?

    Nie. To przywłaszczenie.

    > Czy policja zainteresuje się tego typu incydentem?

    Jak ją zawiadomicie to pewnie tak.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-08-28 20:28:17
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

> [...]
    > http://johnsonpl.blogspot.com/
    > http://notki.com.pl/johnson
    > "Wszystko należy upraszczać jak tylko można, ale nie bardziej"

    Tym bardziej, że to czyn ścigany z oskarżenia publicznego i zagrożony do 3
    lat pozbawienia wolności (czyli całkiem ładnie wyglądający w statystykach
    prokuratury).

    Niech koledzy złożą zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i zobaczą co
    prokuratura może w ich sprawie zdziałać.

    ------------
    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 4. Data: 2007-08-28 20:32:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Łukasz N pisze:

    > Tym bardziej, że to czyn ścigany z oskarżenia publicznego i zagrożony do 3
    > lat pozbawienia wolności.

    Do 5 lat - art. 284 §2 kk.

  • 5. Data: 2007-08-28 20:42:02
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Johnson pisze:

    > Jak ją zawiadomicie to pewnie tak.

    No i właśnie. W sumie wisi nam po 330zł, razem 990zł. Czy wystarczy, że
    jedna osoba to zgłosi, czy trzeba koniecznie jakoś łączyć te postacie?
    Akcja rozegrała się we Wrocławiu w związku z tym, czy mogę nadać jej
    bieg w innym mieście?

    Dziękuję za zainteresowanie.

    --
    Piotr