  • 1. Data: 2007-08-28 07:38:22
    Temat: ?umowa na czas oznaczony a ciaza?
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    Serdecznie witam
    Jesli osoba pracujaca jako urzednika (zdany egzamin sluzby
    przygotowawczej) jest zatrudniona na czas oznaczony/okreslony np. 2lata
    a po roku pracy okazuje sie, iz ta osoba jest w ciazy.
    To czy taka osoba podlega ochronie jesli chodzi o zatrudnienie? Czy tez
    z uplywem dwuletniego okresu przewidzianego w umowie o prace (o ile nie
    zostanie ona wczesniej zmieniona na umowe na czas nioznaczony) zostanie
    taki stosunek rozwiazany pomimo, iz kobieta do tego czasu urodzi
    dziecko i bedzie na urlopie macierzynskim. Czy taka osoba w trakcie
    trwania tego 2letniego okresu pracy wynikajacego z umowy o prace moze
    byc zwolniona jelsi znajduje sie w w/w stanie(ciaza)?
    pozdrawiam
    --
    <--- http://www.varius.jawnet.pl --->
    Oskar Wilde

  • 2. Data: 2007-08-28 08:21:59
    Temat: Re: ?umowa na czas oznaczony a ciaza?
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > --
    > <--- http://www.varius.jawnet.pl --->
    > Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.

    witam!

    art.177kp - pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowe o prace w
    okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy; wyjątki:
    1) gdy zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązania umowy bez wypowiedzenia
    z jej winy i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja związkowa
    wyraziła zgodę na rozwiązanie umowy;
    2) w razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy 9art.177 paragraf
    4kp;
    gdy umowa o prace zawarta jest na czas określony, to taka umowa ulega
    przedłużeniu do czasu porodu, jeżeli uległaby ona rozwiązaniu po upływie
    trzeciego miesiąca ciąży (art.177 paragraf 3 kp), np. sytuacja - ciąża od
    marca 2007, koniec umowy - lipiec 2007;

    w twoim przypadku zachodzi pełna ochrona, co dotyczy zwłaszcza prawa do
    urlopu macierzynskiego, chyba że zajdzie jeden z powyżej wskazanych
    przypadków w trakcie tego urlopu;

    jeżeli chodzi o sytuację twoją po zakończeniu urlopu, a zwłaszcza że okres
    końca umowa może przypasc w okresie urlopu macierzynskiego - muszę sprawdzić
    komentarze; myślę że taka umowa rozwiązuje się w dniu, do którego została
    zawarta, zgodnie z umową, czyli po urlopie nie miałabys juz po co wracac do
    pracy, ale na 100% to musze sprawdzić; chyba że inni coś pomoga w tym
    zakresie

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-29 05:39:20
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > zawarta, zgodnie z umową, czyli po urlopie nie miałabys juz po co wracac do
    > pracy, ale na 100% to musze sprawdzić; chyba że inni coś pomoga w tym
    Bardzo dziekuje za pomoc
    pozdrawiam

    --
    <--- http://www.varius.jawnet.pl --->