  • 21. Data: 2007-12-24 14:03:51
    Temat: Re: Czy jest obowiązek podania hasła?
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] <trzykoty@[wytnij]o2.pl> napisał(a):

    > Mhm. Podejrzewam, że praca codzienna na takim kompie jest nieco bardziej
    > utrudniona, czy się mylę?

    Osobiście nigdy nie korzystałem z szyfrowania całego dysku, więc trudno mi
    powiedzieć. Na pewno spowalnia to system (jeśli nie korzysta się z dodatkowego
    hardware'u).

  • 22. Data: 2007-12-24 16:25:38
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Mhm. Podejrzewam, że praca codzienna na takim kompie jest nieco bardziej
    > utrudniona, czy się mylę?

    Jeśli wprowadzenie hasła przy uruchomineniu komputera uważasz za utrudnienie
    to tak :). Ja mam szyfrowanie i na laptopie (sprzętowe) i na pececie
    (softwarowe). IMHO np. w laptopie firmowym dysk bez szyfrowania to bardzo
    duża luka w bezpieczeństwie.

  • 23. Data: 2007-12-24 21:19:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "ML" <o...@g...pl> napisał
    >
    > To wiem. Ale głowny system operacyjny, na którym pracuje komp, też mozna?

    Programowo? Na linuxie na pewno.

    Sprzętowo? Jasne.

    Aczkolwiek szyfrowanie samego systemu jest IMHO bezcelowe - w końcu to
    takie same dla wszystkich binaria i (w większości) zupełnie neutralne
    pliki konfiguracyjne.

    Wystarczy szyfrować partycję użytkownika oraz tymczasową i swap.

  • 24. Data: 2007-12-25 16:53:24
    Od: Seven <...@z...com>

    Skiraz alias Pablo <p...@o...pl> wrote in

    > Policja ma nakaz, rekwiruja mi dysk, ale nie moga się do niego dostac.
    > Zlamanie zabezpieczeń moze trwac, hmmm nawet kilka tysięcy lat ;)

    Juz niedlugo komputery KWANTOWE zrobia to w ulamek sekundy, poczekajmy tylko
    10 lat az technolgia zaistnieje i sie rozwinie - ciekawe czy sie to przedawni
    do tamtego momentu?

    --
    Seven

    Najlepsze rzeczy sa ZA DARMO - na przyklad MADROSC...

  • 25. Data: 2007-12-25 17:42:32
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    Seven <...@z...com> napisał(a):

    > Juz niedlugo komputery KWANTOWE zrobia to w ulamek sekundy, poczekajmy tylko
    > 10 lat az technolgia zaistnieje i sie rozwinie - ciekawe czy sie to przedawni
    > do tamtego momentu?

    Po pierwsze, nie jest takie pewne, czy ta technologia się rozwinie, w każdym
    razie na tyle, aby była w powszechnym użyciu.
    Po drugie, komputery kwantowe dużym zagrożeniem tylko dla niektórych
    algorytmów szyfrujących, np. RSA, ale on z kolei jest raczej stosowany w
    komunikacji, a nie do szyfrowania danych na dysku. Dla wielu algorytmów
    szyfrujących nie są obecnie znane żadne algorytmy na komputer kwantowy, które
    pozwoliłyby na ich szybkie złamanie.

  • 26. Data: 2007-12-25 21:09:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    ML napisał(a) :
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Full_disk_encryption
    > Z tym, że jest to oczywiście trudniejsze od zaszyfrowania tylko wybranych danych.

    Dyplomatycznie odpowiem, że mijasz się z prawdą :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 27. Data: 2007-12-25 21:10:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Piotr [trzykoty] napisał(a) :
    > Użytkownik "ML" <o...@g...pl> napisał
    >
    > Mhm. Podejrzewam, że praca codzienna na takim kompie jest nieco bardziej
    > utrudniona, czy się mylę?

    Mylisz się.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 28. Data: 2007-12-27 09:51:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 22:19:25 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Programowo? Na linuxie na pewno.

    Szyfrowanie sprzętowe sens by mogło mieć tylko przy sprzęcie firm trzecich -
    i to na tyle pewnym żeby nie było ryzyka istnienia "klucza nadrzędnego" :)
    Swego czasu w usenecie się przewijały wątki o przejściówce IDE - wyglądało
    to fajnie, ale nie było żadnej informacji o wersji SATA :(
    A przydałoby się - zwłaszcza w wersji do laptopów...

> [...]
    > pliki konfiguracyjne.
    >
    > Wystarczy szyfrować partycję użytkownika oraz tymczasową i swap.

    To już lepiej dołożyć RAMu i wyłączyć swapa.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 29. Data: 2007-12-27 12:02:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jacek Osiecki napisał(a) :
    > Swego czasu w usenecie się przewijały wątki o przejściówce IDE - wyglądało
    > to fajnie, ale nie było żadnej informacji o wersji SATA :(

    Może działałoby to z przejściówką SATA-ATA i z drugiej strony
    ATA-SATA. Ale niestety nie zmieściłoby się do:

    > A przydałoby się - zwłaszcza w wersji do laptopów...

    Ze względu na cenę produkt Elkom, bo chyba o nim myślimy, jest
    atrakcyjny. Niestety do lapków trzeba wybrać inne rozwiązania.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 30. Data: 2007-12-27 12:44:13
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Ze względu na cenę produkt Elkom, bo chyba o nim myślimy, jest atrakcyjny.
    > Niestety do lapków trzeba wybrać inne rozwiązania.

    W znanych mi laptopach dyski 2,5' mają funkcję szyfrowania i to wspieraną
    przez BIOS (monit o hasło dla dysku)