  • 21. Data: 2005-01-29 14:26:13
    Temat: Re: Czy istnieje w Polsce obowiazek meldunkowy ?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Arek napisał(a):
    > Przyglądnij się na filmach

    Nie ma to jak wiarygodne źródło wiedzy...

    KG

  • 22. Data: 2005-01-29 14:28:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy rzecze:

    > Przyglądnij się na filmach - istnieją doręczyciele, których zadaniem
    > jest dostarczenie pisma obywatelowi. Do rąk własnych!

    Po pierwsze w interesie każdej osoby jest zawiadomienie wszystkich
    instytucji, ze zmieniłaś adres. W co niektórych rządowych można nawet za
    to słono zapłacić jak się niedotrzyma terminu.
    Instytucje będą wysyłać na ostatni znany adres i nie będą się
    interesować czy ty tam mieszkasz czy nie.
    Natomiast jest fajna rzecz. Zgłaszasz na poczcie zmianę adresu i od tego
    momentu poczta przez rok "forwarduje" ci korespondencję na nowy adres
    jeżeli przyszła zaadresowana na stary.

    To o czym mówisz stosują raczej tylko i wyłącznie sądy i to naprawdę w
    grubych sprawach.

  • 23. Data: 2005-01-29 14:31:38
    Od: Arek <a...@e...net>

    kam rzecze:
    > Nie znam stanu prawnego w USA (nawet pomijając to że jest ich więcej),
    > więc nie odpowiem. Ale powołania się na coś obejrzanego w filmie nie
    > jest zbyt poważne.

    A ja się powoływałem? Mówiłem tylko by zwrócił uwagę. Filmy poza fikcją
    pokazują też prawdę o otoczeniu w jakim się toczą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 24. Data: 2005-01-29 14:34:48
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

  • 25. Data: 2005-01-29 14:34:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    witek rzecze:
    > Po pierwsze w interesie każdej osoby jest zawiadomienie wszystkich
    > instytucji, ze zmieniłaś adres. W co niektórych rządowych można nawet za
    > to słono zapłacić jak się niedotrzyma terminu.

    W jakich konkretnie?

    > Natomiast jest fajna rzecz. Zgłaszasz na poczcie zmianę adresu i od tego
    > momentu poczta przez rok "forwarduje" ci korespondencję na nowy adres
    > jeżeli przyszła zaadresowana na stary.

    W Polsce też to jest choć przez 3 miesiące, ale co szokujące poczta
    twierdzi, że nie obejmuje to pism urzędowych.

    > To o czym mówisz stosują raczej tylko i wyłącznie sądy i to naprawdę w
    > grubych sprawach.

    Wcale nie w grubszych lecz w każdych dotykających interesów drugiej strony.
    To w Polsce jest taka paranoja, że sąd przyklepie Ci tytuł egzekucyjny
    na każdy - nawet fikcyjny dług - jeśli nie stawisz się na rozprawie bo
    nie odebrałeś pisma skierowanego na Berdyczów.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 26. Data: 2005-01-29 18:27:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
    > witek rzecze:

    > W jakich konkretnie?

    INS. Masz 10 dni na powiadomienie o zmianie adresu. Zgodnie z prawem
    niedotrzymanie tego terminu grozi deportacją. Jeszcze się nie zdażyło,
    aby na podstawie tego przepisu kogoś wywalili, ale przepis jest.

  • 27. Data: 2005-01-29 18:52:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    witek rzecze:
    > INS. Masz 10 dni na powiadomienie o zmianie adresu. Zgodnie z prawem
    > niedotrzymanie tego terminu grozi deportacją. Jeszcze się nie zdażyło,
    > aby na podstawie tego przepisu kogoś wywalili, ale przepis jest.

    Ale to przecież nie dotyczy obywateli amerykańskich.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info