  • 1. Data: 2005-01-26 21:37:39
    Temat: Czy istnieje w Polsce obowiazek meldunkowy ?
    Od: "Dora" <c...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy wyjezdzajac za granice na okres 6 miesiecy nalezy to zglosic w jakims
    urzedzie ? Istnieje w Polsce cos takiego jak obowiazek meldunkowy ?

    Dzieki z gory za pomoc w rozwiklaniu tej zagadki :)
    Dora

  • 2. Data: 2005-01-26 21:57:50
    Temat: Re: Czy istnieje w Polsce obowiazek meldunkowy ?
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    Istnieje, ale w praktyce nie jest przestegany w tym zakresie

    Art. 15 ust. 3 ustawy o ewidenci ludności i dowodach osobistych: "Osoba,
    która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 2 miesiące, jest obowiązana
    zgłosić swój wyjazd oraz powrót właściwemu ze względu na miejsce pobytu
    stałego organowi wymienionemu w ust. 1. [organ gminy - m.] Zgłoszenia
    wyjazdu dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia dotychczasowego miejsca
    pobytu, a zgłoszenia powrotu - najpóźniej przed upływem czwartej doby,
    licząc od dnia powrotu.

    M.

  • 3. Data: 2005-01-26 22:30:14
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Dora wrote:
    > Witam
    > Czy wyjezdzajac za granice na okres 6 miesiecy nalezy to zglosic w
    > jakims urzedzie ? Istnieje w Polsce cos takiego jak obowiazek
    > meldunkowy ?

    Istnieje. Ale duzo ludzi go nieprzestrzega.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-01-26 22:51:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mithos wrote:

    > Istnieje. Ale duzo ludzi go nieprzestrzega.

    I wcale się nie dziwię. Toż to kretynizm do potęgi entej.
    Mój biznes gdzie mieszkam i gdzie wyjeżdżam.

  • 5. Data: 2005-01-26 22:52:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    witek rzecze:
    > I wcale się nie dziwię. Toż to kretynizm do potęgi entej.
    > Mój biznes gdzie mieszkam i gdzie wyjeżdżam.

    Ale dla totalitarnej władzy ciągle jesteś niewolnikiem tudzież
    chłopem pańszczyźnianym i musisz się władzy meldować, żeby
    swoje duszyczki mogła strzec.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 6. Data: 2005-01-26 23:02:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek napisał(a):

    > I wcale się nie dziwię. Toż to kretynizm do potęgi entej.
    > Mój biznes gdzie mieszkam i gdzie wyjeżdżam.

    Zgoda. Pod jednym warunkiem - będziesz płacił podatki w miejscu
    FAKTYCZNEGO zamieszkania

    M.

  • 7. Data: 2005-01-26 23:06:11
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    A jak sie ma ten przepis do bezdomnych ????
    Miejsce zamieszkania brak.

  • 8. Data: 2005-01-26 23:19:44
    Od: "Todi" <m...@i...pl>

    Użytkownik "witek"

    > I wcale się nie dziwię. Toż to kretynizm do potęgi entej.
    > Mój biznes gdzie mieszkam i gdzie wyjeżdżam.

    Też się zgadzam. Ale niedopełnienie obowiązku spowoduje, że urzędy i sądy
    będę pisma doręczać na awizo i może być big problem.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2005-01-26 23:34:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Todi wrote:

    > Użytkownik "witek"

    > Też się zgadzam. Ale niedopełnienie obowiązku spowoduje, że urzędy i
    > sądy będę pisma doręczać na awizo i może być big problem.

    Chętnie przez internet uaktualnie adres do korespondencji w takowej
    bazie jesli powstanie. Jak jakaś firma będzie sobie taki adres z bazy
    chciała pobrać, bo np. nie ma go w swoich danych, to niech się wpisze i
    sobie go weźmie.
    Firmy, z którymi mam coś wspólnego sam powiadomię o zmianie adresu do
    korespondencji.

    Od dawna już mój adres zameldowania, zamieszkania i korespondencyjny
    mają się nijak wzajemnie do siebie.

  • 10. Data: 2005-01-27 00:16:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ::WireFree:: wrote:
    > A jak sie ma ten przepis do bezdomnych ????
    > Miejsce zamieszkania brak.

    A bezdomny za co ma płacić podatki?