  • 1. Data: 2021-10-17 19:45:19
    Temat: Czy hasło demonstracji "Stop torturom na granicy" to pomówienie/zniesławieni karalne?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-manifestacja-
    w-warszawie-stop-torturom-na-granicy,nId,5587670
    > 17 października (17:07) ;
    > W centrum Warszawy odbyła się manifestacja solidarności z uchodźcami
    > pod hasłem "Stop torturom na granicy", zorganizowana przez ponad 30
    > grup feministycznych.

    IMHO Takie hasło stanowi pomówienie/zniesławienie karalne za które
    organizatorzy manifestacji "mogą" odpowiadać w duchu sądowego
    precedensu "zapytań posła Leppera".

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-10-17 20:02:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-17 o 19:45, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > IMHO Takie hasło stanowi pomówienie/zniesławienie karalne za które
    > organizatorzy manifestacji "mogą" odpowiadać w duchu sądowego

    Jak udowodnisz, że straż graniczna była torturowana? :-)

  • 3. Data: 2021-10-17 20:05:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.10.2021 o 19:45, A. Filip pisze:

    > IMHO Takie hasło stanowi pomówienie/zniesławienie karalne za które
    > organizatorzy manifestacji "mogą" odpowiadać w duchu sądowego
    > precedensu "zapytań posła Leppera".

    W tym konkretnym wypadku nie za bardzo wiadomo, o co chodzi autorom
    protestu. Też jestem przeciwko torturowaniu kogokolwiek, nie tylko na
    wschodniej granicy. Tylko co to ma wspólnego z niedopuszczaniem do
    popełniania przestępstw?

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-10-18 01:29:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-17, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > IMHO Takie hasło stanowi pomówienie/zniesławienie karalne za które
    > organizatorzy manifestacji "mogą" odpowiadać w duchu sądowego

    Zbyt ogólne hasło. W dodatku podstawowy jego sens jest przeciwdziałanie
    torturom, a nie oskarżenie kogokolwiek, że tortur się dopuszcza.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-10-18 07:13:11
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    w-warszawie-stop-torturom-na-granicy,nId,5587670

    > Zbyt ogólne hasło. W dodatku podstawowy jego sens jest przeciwdziałanie
    > torturom, a nie oskarżenie kogokolwiek, że tortur się dopuszcza.

    Czyli rozważając teoretycznie hasło demonstracji "Stop zbrodniczej UE" w
    sądzie będzie znaczyć że trzeba powstrzymać UE od stania się organizacją
    zbrodniczą a że UE już jest organizacją zbrodniczą?
    Dla mnie może być :-)

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-10-18 08:44:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-18, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > sądzie będzie znaczyć że trzeba powstrzymać UE od stania się organizacją
    > zbrodniczą a że UE już jest organizacją zbrodniczą?

    No nie, bo tu wyraźnie wskazujesz, że jest już jakaś zbrodnicza UE.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-10-18 08:51:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    w-warszawie-stop-torturom-na-granicy,nId,5587670

    > No nie, bo tu wyraźnie wskazujesz, że jest już jakaś zbrodnicza UE.

    Ależ według *twojej własnej* interpretacji dostosowanej do tej sytuacji
    hipotetycznej "NIE(koniecznie) już jest" a "MOŻE stać się".

    Jak dla mnie organizacja która się "być może" zamachnie na Konstytucje
    RP3 z automatu zasługuje na "podejrzenie (zamierzenia) zbrodniczości" ;-)

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2021-10-19 01:35:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-18, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak dla mnie organizacja która się "być może" zamachnie na Konstytucje
    > RP3 z automatu zasługuje na "podejrzenie (zamierzenia) zbrodniczości" ;-)

    Podstawowa różnica jest taka, że tu masz podmiot oskarżeń, a w haśle
    znad granicy nie. Można rzecz jasna argumentowac troską o to aby EU nie
    staa się zbrodnicza, ale samo hasło jest dwuznaczne (może dotyczyć stanu
    obecnego) więc będziesz musiał kogos do swoich argumentów przekonać.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-10-20 19:07:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2021 o 19:45, A. Filip pisze:

    > IMHO Takie hasło stanowi pomówienie/zniesławienie karalne za które
    > organizatorzy manifestacji "mogą" odpowiadać w duchu sądowego
    > precedensu "zapytań posła Leppera".

    To już wiadomo, czemu napis konstytucja znieważa pomnik byłego
    p.o.rezydenta:P

    --
    Shrek