  • 61. Data: 2012-01-19 14:49:23
    Temat: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jf97hm$eu7$1@inews.gazeta.pl...

    > Jako świadczeniodawca mogę podpisać dowolną umowę - mamy swobodę
    > zawierania umów.

    Ale tylko i wyłącznie w ramach obowiązującego prawa.
    Podobnie druga strona umowy, czyli NFZ również nie może zawrzeć dowolnych
    treści w takiej umowie, a na pewno nie takich, które stałyby w sprzeczności
    z ustawą.

    > Och, czyżby?

    No niestety. W przeciwnym razie ustawa nie ma żadnego sensu ani racji bytu,
    skoro można ją dowolnie omijać, jeśli - Twoim zdaniem - placówka i NFZ "się
    dogadają"

    > No to znów weźmy to odśnieżanie. Czy fima odśnieżająca nie może
    > podpisać umowy na odśnieżanie raz w tygodniu? Może właściciel podpisał
    > 5 umów z różnymi firmami? Nie moja sprawa - jako takiej firmy
    > odśnieżającej.

    Analogia w tym przypadku jest nietrafiona, ponieważ tutaj niezależnie od
    tego, czy każda firma odśnieża tylko raz w tygodniu, to chodnik jest czysty
    codziennie, więc wszystko gra.
    Natomiast co pacjentowi da umowa NFZ ze szpitalem w Pipidówku na
    Podkarpaciu ujmująca bezpłatne leczenie dzieci, skoro on mieszka w
    Szczecinie, gdzie takie usługi nie są świadczone w żadnym szpitalu? Ba! Nie
    są świadczone nigdzie, poza Pipidówkiem. Twoim zdaniem to w porządku,
    ponieważ NFZ wywiązał się z zapisów w ustawie, a moim zdaniem to bzdura,
    ponieważ każda z umów, niezależnie od jej treści, jest obwarowana
    koniecznością uwzględnienia w niej zapisów ustawy.

    OGÓLNE WARUNKI UMÓW
    O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ
    "Świadczeniodawca jest zobowiązany wykonywać umowę zgodnie z warunkami
    udzielania świadczeń określonymi w ustawie"

    N.

  • 62. Data: 2012-01-19 14:51:25
    Temat: Re: Czy dziecko ma prawo do bezplatnego lecze
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=0&dzialnr=
    2&artnr=3926&b=1&szu
    > kana=RMUA

    Liwiuszowi zapewne chodziło o to, skąd wiesz, jakie są zapisy w konkretnej
    umowie między szpitalem, do którego poszła Mini Moda, a NFZ.
    Chyba, ze się mylę.

    N.

  • 63. Data: 2012-01-19 15:57:54
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Mini Moda wrote:

    > Ponieważ ojciec dziecka, a mój małżonek przebywa za granicą, dostałam też
    > radę, ze mogę wyrobić sobie kartę, cyt: no tą wie pani europejską czy coś.
    > Mówię, że ta karta to na podróż, na nagły wypadek, a nie planowe zabiegi,
    > badania, czy leczenie alergii.

    Może to jest dobra myśl, ten EKUZ?

    http://www.youtube.com/watch?v=MBj6DLAeF8k

    Od 10. minuty.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 64. Data: 2012-01-19 17:48:52
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    Użytkownik "Tomasz Tybusz" <t...@g...com> napisał w wiadomości

    >Źródło: Departament Spraw Świadczeniobiorców NFZ

    Tomasz, dziękuję Ci najmocniej na Świecie.
    Wynagrodziłabym Ci tą radę nawet w naturze:D (Piekę świetne mięsa :D)
    Nic bardziej konkretnego nie potrzeba.

    > Może po prostu wezwać policję, aby sporządziła notatkę służbową dotyczącą
    > łamania prawa :)

    Ciekawie by to wyglądało...
    Może nie trzeba będzie:))

    Pozdrawiam

    Magda

  • 65. Data: 2012-01-19 17:53:04
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    > GK wrote:
    >

    > <ciach wszystko>
    >
    > Zwracam honor i odszczekuję.

    Honor uratowany :D

    Magda

  • 66. Data: 2012-01-20 06:27:16
    Od: Tomasz Tybusz <t...@g...com>

    W dniu 2012-01-19 18:48, Mini Moda pisze:

> [...]
    >
    > Tomasz, dziękuję Ci najmocniej na Świecie.
    > Wynagrodziłabym Ci tą radę nawet w naturze:D (Piekę świetne mięsa :D)

    Nie ma problemu, cieszę się, że pomogłem :)

    Ciekawie, jak zachowałby się pielęgniarka, gdybyś przy niej zadzwoniła
    na policję i zgłosiła złamanie prawa, prosząc o przyjazd patrolu.
    Myślę, że jakiej tam ich wewnętrzne ustalenia chyba by były mniej wtedy
    ważne. Obecność policji wiele zmienia :)
    Czasami inaczej się nie da, gdy są zbyt uparci.

  • 67. Data: 2012-01-20 07:58:46
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-19 15:36, Massai pisze:

    > Zwracam honor i odszczekuję.

    Szacuneczek :)

    N.

  • 68. Data: 2012-01-20 08:23:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-19 13:46, Massai pisze:

    > To czego nie chciała zrozumieć Mini Moda:
    > Jeśli chcesz z tego bezpośrednio wywodzić obowiązek udzielenia
    > świadczeń przez szpital, to równie dobrze możesz wywodzić że prywatna
    > przychodnia ma obowiązek takich bezpłatnych świadczeń udzielić.

    Jeśli ma podpisaną umowę z NFZ to ma obowiązek, bo NFZ nie może podpisać
    inaczej umowy. I jeśli podpisał, to złamano prawo. Więc domniemanie
    jest, że NFZ nie łamie prawa, a więc nie podpisał umowy inaczej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 69. Data: 2012-01-20 08:27:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-19 14:47, Massai pisze:

    > Ależ nie musi.
    > Ale skoro ten co umowę ma - i tak ma ją olać i się stosować
    > bezpośrednio do zapisów ustawy, to równie dobrze tej umowy może nie być.

    Nie - ustawa obliguje do odpowiedniego podpisywania umów. Jeśli gdzieś
    NFZ podpisał umowę niezgodnie z zapisami ustawy, to znaczy się, że
    urzędnik NFZ złamał zapisy ustawy.

    W sumie Wg Twojego pokrętnego sposobu myślenia, w umowie można by
    zapisać, że przyjmować mają wszystkich ubezpieczonych, wykluczając np
    brunetów.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 70. Data: 2012-01-20 08:45:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    >
    > W sumie Wg Twojego pokrętnego sposobu myślenia, w umowie można by
    > zapisać, że przyjmować mają wszystkich ubezpieczonych, wykluczając np

    Ano. I jeśli NFZ nie podpisze umowy na świadczenia z innym podmiotem na
    leczenie tych brunetów - złamie prawo.

    IMHO formalnie NFZ może podpisać umowę z danym świadczeniodawcą na
    świadczenia dla konkretnej wybranej grupy osób - i zresztą robi to,
    podpisując choćby umowy z pielęgniarkami na opiekę tylko nad uczniami
    szkół.

    Czy nie oburza cię fakt że jako dorosły nie możesz pójść do tej
    pielęgniarki i u niej uzyskać pomoc?

    Jeśli tylko zapewni opiekę innym, przy pomocy innych umów - jest kryty.

    --
    Pozdro
    Massai