  • 1. Data: 2007-08-16 07:16:42
    Temat: Czy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegają ochronie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy jeżeli ktoś, niejako z własnej inicjatywy, powoduje dopisanie do
    mojej bazy danych swoich danych osobowych, to czy należą się mu prawa
    wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych?

    Chodzi mi o przypadki gdy ktoś zakładając sobie skrzynkę mailową wybiera
    dla siebie login typu j...@c...pl - adres e-mail danymi
    osobowymi niby nie jest, ale tu już jest imię i nazwisko.
    Albo ktoś wysyłając jakiś raport w polu "uwagi" podaje swoje pełne dane
    osobowe z adresem, telefonem itp.

    Nie ma tam informacji o konieczności wyrażenia zgody na przetwarzanie
    danych osobowych. Czy w takim przypadku można uznać, że podający dane
    wyraził taką zgodę?

  • 2. Data: 2007-08-16 09:32:56
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 16-08-2007 o 09:16:42 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    napisał(a):

    > Czy jeżeli ktoś, niejako z własnej inicjatywy, powoduje dopisanie do
    > mojej bazy danych swoich danych osobowych, to czy należą się mu prawa
    > wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych?

    Ja sie podlacze ze swoim pytaniem - uzytkownik podaje swoj pesel. Pesel
    jest szyfrowany przez md5. Wersja md5 jest przechowywana w bazie. Czy to
    tez wymaga zgody na przetwarzanie?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-08-16 10:54:41
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Imię i nazwisko nie są danymi osobowymi.
    Dane osobowe to takie które umożliwią np tobie jednoznaczne zidentyfikowanie
    danej osoby.
    Więc jak podam ci mojego maila j...@w...pl to czy wiesz o którego
    Jana Kowalskiego w Polsce chodzi ?

  • 4. Data: 2007-08-16 11:01:32
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Jasko Bartnik pisze:

    > Ja sie podlacze ze swoim pytaniem - uzytkownik podaje swoj pesel. Pesel
    > jest szyfrowany przez md5. Wersja md5 jest przechowywana w bazie. Czy to
    > tez wymaga zgody na przetwarzanie?

    Teoretycznie skrót MD5 nie jest PESEL'em a więc nie ma tu mowy o
    przetwarzaniu danych osobowych w rozumieniu ustawy. Tylko w chwili
    wygenerowania skrótu ma miejsce "przetwarzanie" opisane w art. 7 ustawy,
    chociaż nie wiem czy nie ma tu zastosowania wykluczenie z art. 2 p. 3 -
    używasz numeru PESEL tylko na czas wygenerowania skrótu MD5 a więc
    "doraźnie, wyłącznie ze względów technicznych".

    Praktycznie można na podstawie skrótu wygenerować PESEL, bo przy jego
    długości a więc ilości kombinacji ryzyko wystąpienia kolizji jest
    pomijalne. Jest to jednak raczej proces czasochłonny i kosztowny, a więc
    można zastosować kolejne wykluczenie z art. 6 p. 3.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2007-08-16 11:07:40
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    mz napisał(a):
    > Imię i nazwisko nie są danymi osobowymi.

    odważna teoria.

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 6. Data: 2007-08-16 12:10:51
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > odważna teoria.

    Dlaczego tak twierdzisz ?
    Powiem ci ze mam na imie Jan Kowalski i co ci z tego przyjdzie ?

  • 7. Data: 2007-08-16 12:15:02
    Od: "ars" <a...@y...com>

    > odważna teoria.

    świetna odpowiedz... wg Ciebie sa, czy nie?

  • 8. Data: 2007-08-16 12:43:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa1an3$jk3$1@nemesis.news.tpi.pl mz <l...@w...pl>
    pisze:

    > Imię i nazwisko nie są danymi osobowymi.
    > Dane osobowe to takie które umożliwią np tobie jednoznaczne
> [...]

    Ustawa o ochronie danych osobowych, art. 6.
    <cit>
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na
    numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
    kulturowe lub społeczne.
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiająca określenie tożsamości osoby,
    jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.
    </cit>

    Tyle ustawa.
    A teraz przykład: niski, grubawy, łysawy, nieatrakcyjny mężczyzna (czynniki
    fizyczne), bardzo umiarkowanie inteligentny i horrendalnie nadęty (czynniki
    umysłowe), niezamożny, posiada kota (czynniki ekonomiczne), dewocyjnie
    religijny na gruncie wyznania rzymsko-katolickiego (czynnik kulturowy),
    pełni chwilowo funkcję premiera w jednym z państw Europy Środkowej (czynnik
    społeczny).
    Któż to może być??? Da się zidentyfikować? Czy wymaga to nadmiernych
    kosztów, czasu lub działań?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-08-16 12:59:45
    Od: "mz" <l...@w...pl>

> [...]
    > w jednym z państw Europy Środkowej (czynnik społeczny).
    > Któż to może być??? Da się zidentyfikować? Czy wymaga to nadmiernych

    Bez tego premiera nie połapał bym sie ;) - mało mnie polityka obchodzi

  • 10. Data: 2007-08-16 17:15:57
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 16 sierpnia 2007 12:54
    (autor mz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fa1an3$jk3$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Imię i nazwisko nie są danymi osobowymi.
    > Dane osobowe to takie które umożliwią np tobie jednoznaczne
> [...]

    Ale już jak podam np. moje imię i nazwisko to od razu wiadomo.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl