  • 11. Data: 2007-08-16 17:17:29
    Temat: Re: Czy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegają ochronie?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik mz napisał:
    > Imię i nazwisko nie są danymi osobowymi.

    Bredzisz.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 12. Data: 2007-08-16 20:25:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa1eu4$c10$1@atlantis.news.tpi.pl mz <l...@w...pl>
    pisze:

    > Dlaczego tak twierdzisz ?
    > Powiem ci ze mam na imie Jan Kowalski i co ci z tego przyjdzie ?
    Wbrew pozorom sporo.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-08-16 20:26:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa1hpq$pus$1@atlantis.news.tpi.pl mz <l...@w...pl>
    pisze:

    > mało mnie polityka obchodzi
    Nie szkodzi. My tu nie o polityce...

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-08-16 21:08:33
    Od: "baya" <b...@w...pl>

    > Wbrew pozorom sporo.

    A skąd przeświadczenie, że adresie e-mailowym, np.
    jan.kowalski@cośtam.cośtam jan.kowalski oznacza imię i nazwisko właściciela
    tego konta, czyli Jan Kowalski? Przecież równie dobrze mógłby tam wpisać
    'little.pocahontas' i nikt nie pomyślałby nawet, że to imię i nazwisko.
    Chyba tu nie o to chodzi, bo to tylko login, a "login" to: "unikatowy
    identyfikator użytkownika wykorzystywany przez proces rejestracji sesji w
    wielodostępowym systemie operacyjnym, daje dostęp do określonych zbiorów lub
    dokumentów", nie ma więc nic wspólnego z danymi osobowymi.

  • 15. Data: 2007-08-16 21:21:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa2egj$km3$1@atlantis.news.tpi.pl baya <b...@w...pl>
    pisze:

    > A skąd
    Znikąd.
    Przeczytaj ze zrozumieniem, _co_ skomentowałem.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2007-08-16 21:29:56
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 16-08-2007 o 13:01:32 Sebcio <s...@n...com> napisał(a):

    > Praktycznie można na podstawie skrótu wygenerować PESEL, bo przy jego
    > długości a więc ilości kombinacji ryzyko wystąpienia kolizji jest
    > pomijalne. Jest to jednak raczej proces czasochłonny i kosztowny, a więc
    > można zastosować kolejne wykluczenie z art. 6 p. 3.

    Z nudow napisalem, i tak malo zoptymalizowany, skrypt "rozwalajacy" md5
    pesel na czysty pesel. Zwykla metoda brute-force. W php ok. 20 godzin na
    przewalenie wszystkich kombinacji (jeden rocznik przetestowany; wynik
    przemnozony przez 100). W javie czas sie skrocil do 10 minut. I bez
    kolizji.

    Niestety, wychodzi na to, ze proces nie byl ani czasochlonny ani kosztowny.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 17. Data: 2007-08-16 23:00:30
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Thu, 16 Aug 2007 11:32:56 +0200, od Jasko Bartnik :

    > Wersja md5 jest przechowywana w bazie. Czy to
    > tez wymaga zgody na przetwarzanie?

    Zawsze można zaszyfrować innym sposobem np. szyfrem przesuniętym czy jak to
    się fachowo nazywa:

    ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

    gdzie Z+1=A A+6=G i wymyslić sobie jakiś klucz typu: 6315249012445786312

    programik do szyfrowania/deszyfrowania bardzo łatwo można zrobić w Excelu i
    metodą kopiuj/wklej szyfrować i deszyfrować.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 18. Data: 2007-08-17 05:31:57
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    > Bredzisz.

    Udowodnij

  • 19. Data: 2007-08-17 08:07:24
    Temat: Re: Czy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegaj? ochronie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    baya pisze:

    > A sk?d prze?wiadczenie, że adresie e-mailowym, np.
    > jan.kowalski@co?tam.co?tam jan.kowalski oznacza imię i nazwisko wła?ciciela
    > tego konta, czyli Jan Kowalski? Przecież równie dobrze mógłby tam wpisać
    > 'little.pocahontas' i nikt nie pomy?lałby nawet, że to imię i nazwisko.

    Owszem, ale co jeżeli faktycznie wpisał tam imię i nazwisko?
    Ewentualnie ktoś wysyłając raport o błędzie w polu "uwagi" podaje
    dokładne namiary na siebie z imieniem, nazwiskiem, adresem i numerem
    telefonu.

    Owszem - teoretycznie może to być nieuporządkowany ciąg przypadkowych
    znaków, ale mimo wszystko są to dane osobowe. I co z nimi zrobić?
    Samo przetwarzanie zaczyna się i tak automatycznie, bez żadnej zgody
    użytkownika. Ale chyba skoro podał dane z własnej inicjatywy, to zgody
    na wstępne przetwarzanie można domniemywać.

    Mniej więcej na takiej zasadzie jak ktoś by sobie swoje dane napisał na
    samochodzie, to można domniemywać zgodę na przetwarzanie tego obrazu
    chociażby przez systemy monitoringu.
    Ale co dalej? Chodzi o ewentualną publikację, dostęp dla szerszego grona
    osób (np. publikacja listy użytkowników - loginów, na stronie
    internetowej), przekazanie podmiotom trzecim itp. itd.
    Trudno domniemywać zgodę bez żadnych ograniczeń i np. wysłać komuś pod
    te podane dane spam.

  • 20. Data: 2007-08-17 08:49:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa3kvr$lu0$1@news2.task.gda.pl Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> pisze:

    > Ale chyba skoro podał dane z własnej inicjatywy, to zgody na wstępne
    > przetwarzanie można domniemywać.
    Nie ma czegoś takiego jak wstępne przetwarzanie (w rozumieniu ustawy o
    ochronie danych osobowych), a zgody nie można domniemywać. Art. 7 pkt 5.

    --
    Jotte