  • 21. Data: 2007-08-17 10:57:59
    Temat: Re: Czy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegaj? ochronie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:fa3kvr$lu0$1@news2.task.gda.pl Tomasz Pyra

    > Nie ma czegoś takiego jak wstępne przetwarzanie (w rozumieniu ustawy o
    > ochronie danych osobowych), a zgody nie można domniemywać. Art. 7 pkt 5.

    Ale tak jak mówię - gość z danymi osobowymi na tablicy przyczepionej do
    pleców paraduje przed kamerą monitoringu. I co?
    Jako "wstępne przetwarzanie" myślę np. o automatycznym rejestrowaniu
    zapisu z kamery, które jest jakąś formą przetwarzania i moim zdaniem nie
    potrzebna na to zgody właściciela tych danych. Nawet jeżeli wprost z
    ustawy to nie wynika.
    Natomiast gdyby ktoś chciał coś więcej zrobić z tymi danymi (np. wysłać
    spam), to oczywiście bez zgody nie wolno.

    Może "wstępne przetwarzanie" to złe określenie, chodzi mi o stałą i
    automatyczną czynność polegającą na gromadzeniu i przetwarzaniu pewnych
    danych (generalnie są to dane osobowe podlegające ochronie), w sytuacji
    kiedy jakiś człowiek z własnej inicjatywy powoduje że gromadzonymi
    danymi stają się dane osobowe.

    Np. tworzenie logów, czy rejestracja obrazu.
    Jak ja wpiszę w przeglądarkę adres
    www.Tomasz_Pyra_Zamieszkały_Tu_i_Tu.gdzieśtam.cośtam
    .pl, to ta treść
    zawierająca moje dane osobowe, zostanie (przecież bez mojej zgody)
    przetworzona i zapisana w logach kilku komputerów.

    Czy może jest tak, że poziom ochrony danych nie wynika z ich treści, a z
    tego jako co zostały podane.
    I tak tekst "www.Tomasz_Pyra_Zamieszkały_Tu_i_Tu.gdzieśtam.cośta
    m.pl"
    jest nadal tylko nieprawidłowym adresem internetowym, a pole "Uwagi"
    formularza, gdzie użytkownik podał swoje pełne dane osobowe, jest nadal
    jedynie polem tekstowym "Uwagi" które żadnej szczególnej ochronie nie
    podlega?

  • 22. Data: 2007-08-17 11:19:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fa3uvo$305$1@news2.task.gda.pl Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> pisze:

    > zgody nie można domniemywać. Art. 7 pkt 5.
    > Ale tak jak mówię - gość z danymi osobowymi na tablicy przyczepionej do
    > pleców paraduje przed kamerą monitoringu. I co?
    I nic specjalnego, a co ma być? Przeczytaj art. 23

    > Jako "wstępne przetwarzanie" myślę np. o automatycznym rejestrowaniu
    > zapisu z kamery, które jest jakąś formą przetwarzania i moim zdaniem nie
    > potrzebna na to zgody właściciela tych danych.
    Słusznie.

    > Nawet jeżeli wprost z ustawy to nie wynika.
    Ale wynika.

> [...]
    > zawierająca moje dane osobowe, zostanie (przecież bez mojej zgody)
    > przetworzona i zapisana w logach kilku komputerów.
    Nie szkodzi. Art. 23 i 27.

    --
    Jotte