  • 1. Data: 2007-08-15 20:17:50
    Temat: Lista funkcji zakazanych?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Czy ktoś dysponuje może listą funkcji, których zaimplementowanie
    w programie komputerowym wiąże się popełnieniem przestępstwa
    z art. 269b Kodeksu Karnego? Czy taka lista została kiedykolwiek
    opublikowana (np. w rozporządzeniu)?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 2. Data: 2007-08-15 20:59:21
    Temat: Re: Lista funkcji zakazanych?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Piotr Dembiński napisał(a):
> [...]
    > w programie komputerowym wiąże się popełnieniem przestępstwa
    > z art. 269b Kodeksu Karnego? Czy taka lista została kiedykolwiek

    Ten artykuł mówi o wywołaniu pewnych skutków, bez wnikania czy użyjesz
    do tego celu młotka czy windowsowego notepada.
    Nie popełniasz przestępstwa z tego artykułu cokolwiek implementując, a
    jedynie niszcząc/uszkadzając/usuwając/zmieniając podane w artykule
    rodzaje danych.

  • 3. Data: 2007-08-16 11:49:12
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> writes:

> [...]
    > Nie popełniasz przestępstwa z tego artykułu cokolwiek implementując,
    > a jedynie niszcząc/uszkadzając/usuwając/zmieniając podane w artykule

    Tak by wynikało ze zdrowego rozsądku. Niemniej jednak artykuł
    traktuje o programach komputerowych przystosowanych do popełnienia
    przestępstw, a nie o czynności dokonania przestępstwa przy użyciu
    określonych programów komputerowych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 4. Data: 2007-08-16 12:06:06
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Piotr Dembiński napisał:
    > Niemniej jednak artykuł
    > traktuje o programach komputerowych przystosowanych do popełnienia
    > przestępstw, a nie o czynności dokonania przestępstwa przy użyciu
    > określonych programów komputerowych.
    Jesteś pewien, że piszesz o artykule 269? Dotyczy on sabotażu
    komputerowego.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 5. Data: 2007-08-16 12:19:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl> writes:

    > Jesteś pewien, że piszesz o artykule 269? Dotyczy on sabotażu
    > komputerowego.

    Wytwarzanie programów.

  • 6. Data: 2007-08-16 15:01:28
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Prosze bardzo. Oto moja :)

    for (int x = 0; x < 10000; ++x){
    memset((void*)rand(), 0, 1);
    };

  • 7. Data: 2007-08-16 16:35:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> writes:

    > Prosze bardzo. Oto moja :)
    >
    > for (int x = 0; x < 10000; ++x){
    > memset((void*)rand(), 0, 1);
    > };

    A dokumentacja?

  • 8. Data: 2007-08-17 07:42:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    argothiel pisze:
    > Jesteś pewien, że piszesz o artykule 269? Dotyczy on sabotażu
    > komputerowego.

    Art. 269b mówi o wytwarzaniu, pozyskiwaniu lub zbywaniu programów
    przystosowanych do różnych niecnych celów.
    Z tym że jak to w naszym prawie bywa - Windowsowy notepad również pasuje
    do szerokiej definicji (nie mówiąc o programach format.exe czy komendzie
    del, albo nawet zwykłym młotku którym można zniszczyć dysk czy płytę CD).
    Bo jakby nie patrzeć notepad jest doskonale przygotowany do zmienia
    danych informatycznych o szczególnym znaczeniu dla obronności kraju. ;)

    W sumie faktycznie sytuacja jest dziwna, a zapis w ustawie mocno
    nieprecyzyjny.

    Są firmy zajmujące się niszczeniem i odzyskiwaniem danych - robią to
    jednak za zgodą właścicieli nośników. Niemniej posiadają "urządzenia i
    programy" które musiały od kogoś nabyć, a to już wydaje się
    przestępstwem w myśl tego artykułu, bo każde narzędzie przystosowane do
    robienia tego za zgodą nadaje się do robienia tego bez zgody.

    IMO ten artykuł należy rozpatrywać w kwestii ewentualnego pomocnictwa w
    jakimś konkretnym przestępstwie z wymienionych tam artykułów, a nie
    roztaczać na ogólne tworzenie narzędzi potencjalnie mogących być przez
    kogoś niecnie wykorzystane, chociaż sam zapis trochę to sugeruję.
    Ale jak mówię - ten artykuł wtedy dotyczyłby również praktycznie
    wszystkich narzędzi od młotka i śrubokręta począwszy.

    Było na ten temat trochę dyskusji - wystarczy googli zapytać o grupy
    dyskusyjne i hasło "Art. 269b"

  • 9. Data: 2007-08-17 11:16:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> writes:

    > Art. 269b mówi o wytwarzaniu, pozyskiwaniu lub zbywaniu programów
    > przystosowanych do różnych niecnych celów.

    To ja ci mówię, że twój system operacyjny jest przystosowany do
    wykorzystania w szerokiej klasie niecnych działań, wiele spośród
    których jest przestępstwami. A sportowe buty, które ostatnio kupiłeś
    są świetnie przystosowane do wielu zastosowań, łącznie z zastosowaniem
    ich w celu umknięcia ścigającemu cię patrolowi policji.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 10. Data: 2007-08-17 11:32:33
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > A dokumentacja?

    Jest przygotowywana przez dzial dokumentacji. To mlody i dynamiczny zespól. Wiec
    troche to potrwa...

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"