eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegają ochronie? › Re: Czy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegają ochronie?
    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy dane osobowe podane jako "nieosobowe" podlegają ochronie?
    Date: Thu, 16 Aug 2007 13:01:32 +0200

    Jasko Bartnik pisze:

    > Ja sie podlacze ze swoim pytaniem - uzytkownik podaje swoj pesel. Pesel
    > jest szyfrowany przez md5. Wersja md5 jest przechowywana w bazie. Czy to
    > tez wymaga zgody na przetwarzanie?

    Teoretycznie skrót MD5 nie jest PESEL'em a więc nie ma tu mowy o
    przetwarzaniu danych osobowych w rozumieniu ustawy. Tylko w chwili
    wygenerowania skrótu ma miejsce "przetwarzanie" opisane w art. 7 ustawy,
    chociaż nie wiem czy nie ma tu zastosowania wykluczenie z art. 2 p. 3 -
    używasz numeru PESEL tylko na czas wygenerowania skrótu MD5 a więc
    "doraźnie, wyłącznie ze względów technicznych".

    Praktycznie można na podstawie skrótu wygenerować PESEL, bo przy jego
    długości a więc ilości kombinacji ryzyko wystąpienia kolizji jest
    pomijalne. Jest to jednak raczej proces czasochłonny i kosztowny, a więc
    można zastosować kolejne wykluczenie z art. 6 p. 3.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio