eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile? › Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
  • Data: 2008-08-31 13:16:56
    Temat: Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:5hvp9zpb78@crystal.anfi.chickenkiller.com Andrzej Adam
    Filip <a...@p...onet.pl> pisze:

    > O ile dobrze pamiętam to RPO wyrazi stanowisko w duch ala:
    > a) pracodawca ma prawo czytać firmową pocztę pracownika jest pracownik
    > *JASNO, WYRAŹNIE I FORMALNIE* został wcześniej uprzedzony że
    > "domniemanie" ochrony prywatności nie dotyczy poczty firmowej
    > *Dla mnie* to jest kwestia do czego pracowdawca "ma prawo"
    > bez *uprzedniego* informowania ("ostrzeżenia") pracownika
    > że jego "domniemania" z zasad ogólnych nie są słuszne
    > a do czego pracodawca "ma prawo" *po* takim ostrzeżeniu.
    Do czytania poczty skierowanej na konto będące jego własnością.
    Wg mnie nie są potrzebne żadne ostrzeżenia, choć oczywiście nic nie stoi na
    przeszkodzie aby je poczynić.
    Natomiast jeśli pracownik używa komputera firmowego do czytania/wysyłania
    poczty używając konta (kont) nie należących do pracodawcy, to może on
    (pracodawca) zabronić, zablokować, skasować - ale nie ma prawa czytać.

    --
    Jotte