eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile? › Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
  • Data: 2008-08-31 13:40:47
    Temat: Re: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
    Od: " autor" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może być uprawniony. To zależy kto jest adresatem korespondencji.
    > Właściciel konta może go do tego upoważnić.
    > Bez upoważnienia nie jest uprawniony.

    nie no oczywiście mam na myśli sytuacje gdy jemu nie wysłałem. Na przyklad
    został rozesłany spam, a administrator podaje nawet liczbę maili, wiadomości
    takich samych zarzucają popełnienie czynu. W moim mniemananiu choćby po fakcie
    otrzymał taką zgodę, to wcześniej sprawdzając popelnia przestępstwo, tylko o
    to mi chodzi.

    Rozumiem o co ci chodzi. Mimo to obstaję, że do przestępstwa potrzebne jest
    > naruszenie KK.

    no to tym mowimy :)

    > Raz jeszcze powtórzę - zależy kto jest adresatem. Jeśli na komputerze
    > znajdują się maile nie skierowane do jego właściciela (nie na jego konto) to
    > może je skasować, zablokować (zakazać) możliwość ich odbierania/wysyłania,
    > ale nie może czytać.

    o to mi chodziło. A jak mi powie rozesłał Pan spam, wiadomość treści X w
    ilości Y to moim zdaniem strzela sobie samobója :) pomijając fakt że w sposób
    nielegalny uzyskał dowód i w sądzie nie ma jak udowodnić swą rację (wedle
    najnowszego orzeczenia SN) to w grę wchodzi także odpowiedzialność karna :)

    P.