  • 1. Data: 2008-08-30 16:44:28
    Temat: Czy administrator (dostawca poczty np.) ma prawo czytać maile?
    Od: " autor" <n...@g...pl>

    Witam Grupowiczów!
    Nurtuje mnie pewne pytanie. Czy administrator ma prawo zapoznawać sie z treścią
    cudzych prywatnych listów, choćby przechodziły one przez serwer którym
    administruje? Czy aby nie jest to przestępstwem? Nie chodzi mi o pracodawcę,
    któremu takie uprawnienie daje kodeks pracy. Chodzi o konta prywatne czy to
    mailowe, czy prywatna poczta w różnych serwisach, forach itp. wynalazki. Moim
    zdaniem
    on nie jest uprawniony do zapoznania się z treścią, czy mam rację?

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-08-30 17:23:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9btdc$kge$1@inews.gazeta.pl autor
    <n...@g...pl> pisze:

> [...]
    > którym administruje? Czy aby nie jest to przestępstwem? Nie chodzi mi o
    > pracodawcę, któremu takie uprawnienie daje kodeks pracy.
    Tak? A w którym miejscu?

    > Chodzi o konta
    > prywatne czy to mailowe, czy prywatna poczta w różnych serwisach, forach
    > itp. wynalazki. Moim zdaniem
    > on nie jest uprawniony do zapoznania się z treścią, czy mam rację?
    Owszem.
    Tajemnica korespondencji należy do dóbr osobistych chronionych prawem
    cywilnym (KC art. 23).
    Dodatkowo jej naruszenie stanowić może przestępstwo (art. 257 KK).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-08-30 17:37:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    autor wrote:
> [...]
    > zdaniem
    > on nie jest uprawniony do zapoznania się z treścią, czy mam rację?

    Nie jest
    tylko jak mu to udowodnisz, ze czytal.

  • 4. Data: 2008-08-30 17:49:00
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisal:
    > No jeśli napisze że zamknął konto za rozsyłanie spamu no to chyba trochę
    > tego spamu poczytał? :-)

    Nie. Wystarczy, ze wyslales list z masowa lista odbiorcow.
    Bez zagladania w tresc mozna to sklasyfikowac jako spam.
    A jezeli dodatkowo, ktorys z molestowanych odbiorcow
    odeslal spam do administratora, to wowczas z naglowkow
    moze powiazac ciebie z tym spamem i w dodatku LEGALNIE
    go znac - od spamowanego.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-08-30 17:50:10
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > tylko jak mu to udowodnisz, ze czytal.

    No jeśli napisze że zamknął konto za rozsyłanie spamu no to chyba trochę

    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Jeśli rozrzucasz ciernie, nie chodź bez butów.
    -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

  • 6. Data: 2008-08-30 18:07:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Andrzej Adam Filip w <news:9d1ve27y78@james.huge.strangled.net>:

    > No jeśli napisze że zamknął konto za rozsyłanie spamu no to chyba trochę
    > tego spamu poczytał? :-)

    Na _swoich_ spamtrapach przeczytał, i w logach... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-08-30 18:11:33
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 30 Sie, 19:37, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie jest
    > tylko jak mu to udowodnisz, ze czytal.

    "wie pan przecytalem w pana mejlu ze ma sprzedaje pan treblinki pol
    calowe"

  • 8. Data: 2008-08-30 18:42:28
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    >W wiadomości news:g9btdc$kge$1@inews.gazeta.pl autor

    > Tak? A w którym miejscu?

    Więc prywatną pocztę na firmowych komputerach też wolno czytać pracownikom a
    pracodawcy nie ?
    Świat się kończy...

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2008-08-30 18:59:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9c4d3$1u4$1@atlantis.news.neostrada.pl pawelj
    <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> pisze:

    > Więc prywatną pocztę na firmowych komputerach też wolno czytać
    > pracownikom a pracodawcy nie ?
    > Świat się kończy...
    Nie sądzę aby z tego powodu świat się skończył.
    Sporo o tym na grupie kiedyś było, bez jakiejś sensownej konkluzji zresztą.
    Korespondencja należy wyłącznie do nadawcy i adresata bez względu na to
    gdzie się znajduje.
    I tyle.
    Dopuszczasz sytuację, że zostawiłeś przez zapomnienie na biurku prywatny
    list adresowany do ciebie i ci go ktoś przeczyta?
    Albo przeszuka ci neseser bo stoi na firmowej podłodze?

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2008-08-30 19:06:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisal:
> [...]
    > Korespondencja należy wyłącznie do nadawcy i adresata bez względu na to

    Nie. Nie tyle. Wystarczy w firmie wprowadzic wylacznie adresy funkcyjne
    i pisemnie poinformowac pracownikow, ze calosc poczty przychodzacej
    i wychodzacej z tych adresow jest kopiowana do wgladu kierownictwa.
    Pobrac pisemne potwierdzenie zapoznania sie z ta informacja. Kropka.
    Od tego momentu NIE ISTNIEJE prywatna poczta na tych kontach.

    > Dopuszczasz sytuację, że zostawiłeś przez zapomnienie na biurku prywatny
    > list adresowany do ciebie i ci go ktoś przeczyta?

    Jezeli zostanie wpiety do sluzbowego segregatora - tak.
    Idiota bedzie ten, kto taka poczte tam wepnie.

    > Albo przeszuka ci neseser bo stoi na firmowej podłodze?

    Jotte, nie uprawiaj demagogii, prosze. Jezeli ten neseser
    bedzie w magazynie na ogolnodostepnej polce i niezamkniety,
    to tak, mozliwe jest przeszukanie. Bo o tym, ze neseser jest
    prywatny mozna dowiedziec sie dopiero post factum.
    I przypierniczyc pracownikowi nagane z wpisem do akt
    plus oplate za nielegalne wykorzystywanie powierzchni
    magazynowej. Licytujesz wyzej? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek