  • 1. Data: 2004-11-11 16:02:24
    Temat: Czy Allegro może odebrać domenę...
    Od: necik <kontakt_tylko_przez_GG_4014480@bez_spamu.pl>

    Witam,
    Na grupie dyskusyjnej alt.pl.allegro właśnie rozmawiamy czy Allegro.pl
    może starać się o przejęcie praw do domeny www.MojeAllegro.pl
    Postanowiłem napisać w tej sprawie do Was, może pomożecie wyjaśnić nam
    ta sprawę.
    Z ciekawości sprawdziłem na: http://portalwiedzy.onet.pl/polszczyzna.html
    co oznacza słowo Allegro (słownik wyrazów obcych):
    " muz. wesoło, szybko; tempo muzyczne pomiędzy allegretto a presto;
    także utwór w tym tempie."
    Czyli nazwa strony "MojeAllegro.pl" moze oznaczać "mój utwór w szybkim
    tempie" ;)
    Czyli na moje oko Allegro.pl nie może "zabrać" tej domeny właścicielowi,
    chyba że właściciel zrobi pod tym adresem aukcje internetowe (mało
    prawdopodobne).
    Ale to jest tylko moje skromne zdanie, nie jestem prawnikiem ;)

    PS. Jak sprawdzić dla jakich usług nazwa "Allegro" jest zastrzeżona?

    interNECIK Team

  • 2. Data: 2004-11-11 17:27:36
    Temat: Re: Czy Allegro może odebrać domenę...
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    wydaje mi sie ze jeseli wlasciciel domeny umiesci pod nia serwis muzycnzy,
    ale nie sprzedajacy niczego, nawet instrumentow czy akcesoriow muzycnzych,
    to allegro.pl nie ma nic do tego...
    ale jednak, jesli bedzie chcial cos sprzedawac to wchodza przepisy o
    nieuczciwej konkurencji i mozliwosci wprowadzenia w blad kupujacych czy
    innych odwiedzajacych strone i tutaj allegro.pl moze smialo zakazac
    prowadzenia takiej dzialnosci na drodze sadowej, chciec odszkodowanie itd

    czy moze starac sie o przejecie domeny? zawsze sie moze starac :) tylko
    musi to uargumentowac... wydaje mi sie ze powolanie sie na przepisy o
    nieuczciwej konkurencji nie beda mialy tutaj znaczenia... natomiast na
    pewno moge pozwac o zakazanie dzialalnosci handlowej pod taka domena...

    a co do znaczenia slow, to zauwaz ze przeciez wiele potocznych wyrazow
    funkcjonuje jako FIRMY... i tak sklepy Biedronka wraz z logiem sa chronione
    przez prawo... a biedronka to jakze znane nam zwierzatko :)

    wiec nie do konca nalezy sie sugerowac potocznoscia i popularnoscia slowa

    > PS. Jak sprawdzić dla jakich usług nazwa "Allegro" jest zastrzeżona?

    chyba najlepiej w Urzedzie Patentowym...

  • 3. Data: 2004-11-12 00:32:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    necik rzecze:
    > PS. Jak sprawdzić dla jakich usług nazwa "Allegro" jest zastrzeżona?

    Nie mogą zastrzec nazwy bo jak sam zauważyłeś jest to powszechnie
    używane słowo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 4. Data: 2004-11-12 03:17:59
    Od: "Marcin" <n...@x...pl>

    Użytkownik Arek <a...@e...net> w tekscie news:cn10f3$nrp$2@news.onet.pl
    napisal/a:

    > Nie mogą zastrzec nazwy bo jak sam zauważyłeś jest to powszechnie używane
    > słowo.

    Nie do konca masz racje.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-11-12 09:23:12
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    maroko wrote:

> [...]
    > wyrazow funkcjonuje jako FIRMY... i tak sklepy Biedronka wraz z
    > logiem sa chronione przez prawo... a biedronka to jakze znane nam

    Zazwyczaj przepisy o nieuczciwej konkurencji ścierają się z zasadą
    wolnosci prowadzenia działalności gospodarczej.
    IMHO przy domenie mojeallegro.pl wcale nie tak łatwo by im poszło z
    tymi odszkodowaniami...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2004-11-12 11:33:05
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    > Nie mogą zastrzec nazwy bo jak sam zauważyłeś jest to powszechnie
    > używane słowo.

    wydaje mi sie ze chyba mogliby zastrzec do prowadzenia okreslonej
    dzialnosci... FIRMA (jako nazwa przedsiebiorstwa) na pewno ma ochrone
    prawna przeciw nieuczciwej konkurencji

  • 7. Data: 2004-11-12 11:47:04
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    > Zazwyczaj przepisy o nieuczciwej konkurencji ścierają się z zasadą
    > wolnosci prowadzenia działalności gospodarczej.

    masz racje ze jest tutaj kolizja interesow... ale...
    1. nikt nie moze zabronic Ci prowadzenia jakiejkolwiek dzialalnosci
    gospodarczej... tutaj jest WOLNOSC szeroko rozumiana... jednak jesli
    bedziesz chcial korzystac z nazwy juz znanej na rynku (np. rynek aukcji
    internetowych czy sklepow internetowych) to narazasz sie na zarzut
    nieuczciwej konkurencji, bo wprwadzasz w blad internautow i potencjalnych
    klientow i tutaj gore biora przpisy o nieuczciwej konkurencji...
    wniosek - prowadzic mozesz KAZDA dzialanosc gosp ale wymysl swoja nazwe :)

    > IMHO przy domenie mojeallegro.pl wcale nie tak łatwo by im poszło z
    > tymi odszkodowaniami...
    pozwol ze przytocze kodeks cywilny:

    Art. 448. W razie naruszenia dobra osobistego sąd może przyznać temu, czyje
    dobro osobiste zostało naruszone, odpowiednią sumę tytułem zadośćuczynienia
    pieniężnego za doznaną krzywdę lub na jego żądanie zasądzić odpowiednią
    sumę pieniężną na wskazany przez niego cel społeczny, niezależnie od innych
    środków potrzebnych do usunięcia skutków naruszenia

    przepis ten stosuje sie odpowiednio do osob prawnych, a dobrem osoby
    prawnej jest jej firma, logo i inne...
    wiec smialo w sadzie moga zadac odszkodowania, oczywiscie udowadniajac co
    trzeba... natomiast sad decyduje o zasadnosci wniosku...

  • 8. Data: 2004-11-14 09:43:40
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    maroko wrote:

> [...]
    > potencjalnych klientow i tutaj gore biora przpisy o nieuczciwej
    > konkurencji... wniosek - prowadzic mozesz KAZDA dzialanosc gosp ale

    No to jakeś taki mądry, to wymyśl. ;-)
    Praktycznie wszystkie skróty do 4 liter sa zajęte. Ze słów
    "słownikowych", mających jakieś znaczenie, zostały już tylko te
    wulgarne - a i to nie wszystkie...

> [...]
    > wiec smialo w sadzie moga zadac odszkodowania, oczywiscie
    > udowadniajac co trzeba... natomiast sad decyduje o zasadnosci

    Ja właśnie mam watpliwości co do pozytywnego dla allegro
    rozstrzygnięcia sądu...
    Znam przypadek faceta który założył sobie knajpę o nazwie Tchibo,
    zarejestrował w UP, i po długich bataliach, firma w końcu zdecydowała
    się mu zapłacić coś koło miliona za prawa do nazwy...

    --
    Pozdro
    Massai