  • From: "maroko" <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Allegro może odebrać domenę...
    Date: Fri, 12 Nov 2004 12:47:04 +0100

    > Zazwyczaj przepisy o nieuczciwej konkurencji ścierają się z zasadą
    > wolnosci prowadzenia działalności gospodarczej.

    masz racje ze jest tutaj kolizja interesow... ale...
    1. nikt nie moze zabronic Ci prowadzenia jakiejkolwiek dzialalnosci
    gospodarczej... tutaj jest WOLNOSC szeroko rozumiana... jednak jesli
    bedziesz chcial korzystac z nazwy juz znanej na rynku (np. rynek aukcji
    internetowych czy sklepow internetowych) to narazasz sie na zarzut
    nieuczciwej konkurencji, bo wprwadzasz w blad internautow i potencjalnych
    klientow i tutaj gore biora przpisy o nieuczciwej konkurencji...
    wniosek - prowadzic mozesz KAZDA dzialanosc gosp ale wymysl swoja nazwe :)

    > IMHO przy domenie mojeallegro.pl wcale nie tak łatwo by im poszło z
    > tymi odszkodowaniami...
    pozwol ze przytocze kodeks cywilny:

    Art. 448. W razie naruszenia dobra osobistego sąd może przyznać temu, czyje
    dobro osobiste zostało naruszone, odpowiednią sumę tytułem zadośćuczynienia
    pieniężnego za doznaną krzywdę lub na jego żądanie zasądzić odpowiednią
    sumę pieniężną na wskazany przez niego cel społeczny, niezależnie od innych
    środków potrzebnych do usunięcia skutków naruszenia

    przepis ten stosuje sie odpowiednio do osob prawnych, a dobrem osoby
    prawnej jest jej firma, logo i inne...
    wiec smialo w sadzie moga zadac odszkodowania, oczywiscie udowadniajac co
    trzeba... natomiast sad decyduje o zasadnosci wniosku...