  • 1. Data: 2004-11-11 12:21:07
    Temat: Re: co wybrać - działalność gospodarcza czy umowa o dzieło
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Grzegorz Szadkowski napisał:

    > Teraz moje pytanie ponieważ już się trochę rozejrzałem i popytałem, to
    > wiem, że założenie działalność gospodarczej wiąże się z dużymi kosztami
    > i co miesięcznymi wpłatami do ZUSu. A jak wiadomo student biedny
    > człowiek, ma problemy z gotówką, więc znalazłem coś takiego jak umowa o
    > dzieło, do której nie potrzeba jest działalność.

    Umowa o dzielo nalezy podpisywac kazdorazowo z kazdym zleceniodawcom.

    > Teraz moje pierwsze pytanie, co wybrać, może jednak działalność
    > gospodarcza bardziej się opłaca (daje większe kożyści, emerytura itp.)
    > i wcale nie musi być taka kosztowna, a może narazie niezawracać sobie
    > głowy działalnością, puki możemy działać na umowę o dzieło i nie
    > ponosić dodatkowych kosztów?? Co Państwo o tym sądzą??

    Nalezy wlasnie policzyc czy czasem ZUS i inne swiadczenie nie "zjedza"
    calego zysku ( jakie sa planowane oborty ? ).
    Dzialanosc gospodarcza ma taki plus, ze mozna niektore rzeczy wrzucac w
    koszty. Jednakze sam ZUS to jest w tej chwili jak mi sie zdaje minimum
    700zl miesiecznego "abonamentu".

    > Kolejne pytanie, rozumiem, że jeżeli nie posiadam działalności
    > gospodarczej na umowie nie mogę występować z nazwą "GIPSERWIS.pl" tylko
    > jako ja (tzn osoba)?

    Skoro nie ma GIPSERWIS to jak chcesz wystepowac jako GIPSERWIS ? ;)

    > I jeszcze jedno, czy należałoby podpisać umowę między mną a
    > wspólnikiem, jeżeli tak, to jaka to powinna być umowa i jak powinna
    > wyglądać (co zawierać)
    > Aha i co ważne, czy potrzebne jest wtedy potwierdzenie u notariusza
    > takiej umowy, czy wystarczą nasze podpisy??

    To zalezy jako spolke chcecie zalozyc. Polecam poczytac Kodeks Spolek
    Handlowych ( KSH ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 2. Data: 2004-11-11 15:43:40
    Od: "Dawid Milczarek" <d...@w...home.pl_fifarafa_>

    Poglad, ktory zaprezentuje, jest dosc niewyjsciowy, ale niestety
    powszechny.

    To nie jest tak, ze jak bedziesz zawieral umowy o dzielo, to nie bedziesz
    musial prowadzic dzialalnosci gospodarczej. Wrecz przeciwnie.

    Na czym bowiem, jak nie na zawieraniu umow o dzielo, mialaby polegac
    dzialalnosc sprowadzajaca sie do odplatnego przygotowywania stron
    internetowych? Czym innym, jak nie odpowiednikiem umowy zlecenia, bylaby
    Wasza dzialalnosc polegajaca na utrzymywaniu serwisow WWW?

    Jesli macie zamiar robic to w sposob zorganizowany i ciagly (bez wzgledu na
    to, czy w danym miesiacu bedziecie miec zlecenie, czy tez nie), to musicie
    zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza.

    U S T A W A z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej,
    art. 2:

    "Działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana,
    handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin
    ze
    złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i
    ciągły."

    Powtarzam, nie ma rozroznienia na dzialalnosc gospodarcza i zawieranie umow
    o dzielo (umow zlecenia). Umowy te zawiera sie wlasnie w ramach
    dzialalnosci gospodarczej.

    Chyba, ze macie zamiar zrobic to raz i ngdy wiecej...

    Ale i wtedy mozecie miec klopoty bez zarejestrowania dzialalnosci...

  • 3. Data: 2004-11-11 16:07:13
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Szadkowski" <m...@o...gdynia.pl>
    napisał w wiadomości news:opshcpfsn444gg0c@mrrychu.okg...

    > postanowiliśmy wykorzystać nasze umiejętności związane z komputerami

    Kiepskie te umiejętności, jeśli nawet nie potrafisz sobie ustawic daty w
    systemie

    HaNkA

  • 4. Data: 2004-11-11 21:42:41
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Proszę sobie ustawic zegar w komputerze.

  • 5. Data: 2004-11-11 22:08:01
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Dawid Milczarek <d...@w...home.pl_fifarafa_> w poscie
    pl napisal, co
    nastepuje:

> [...]
    >
    > To nie jest tak, ze jak bedziesz zawieral umowy o dzielo, to nie
    > bedziesz musial prowadzic dzialalnosci gospodarczej. Wrecz przeciwnie.

    Bredzisz !!!!

    Po to sa wlasnie umowy o dzielo i zlecenia oraz - jakbys nie wiedzial -
    umowy o prace - by ludzie mogli zarabiac bez rejestrowania DG.
    Roznica jest tylko taka, ze nie majac DG nie mozesz swiadczyc uslug dla
    ludnosci, ale stron www dla ludnosci sie raczej nie projektuje, wiec jest
    OK.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 6. Data: 2004-11-12 11:08:55
    Od: "Grzegorz Szadkowski" <m...@o...gdynia.pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2004 23:08:01 +0100, SDD <s...@t...wszechwiedza.pl>
    napisał:

> [...]
    > Roznica jest tylko taka, ze nie majac DG nie mozesz swiadczyc uslug dla
    > ludnosci, ale stron www dla ludnosci sie raczej nie projektuje, wiec jest

    Witam,

    po pierwsze przepraszam za zamieszanie z data, jakos mi nie rzuciło się w
    oczy, że coś jest nie tak, ale już to naprawiłem:)

    a teraz do sedna, do tego co napisał SDD:
    fragment artykułu z http://firma.onet.pl/1280,1103312,poradnik.html

    "...Ponieważ przy umowie o dzieło nie ponosimy dodatkowych kosztów w
    postaci składek na ubezpieczenie społeczne, zawsze warto rozważyć ten
    sposób wykonania niezbędnych prac. Należy jednak pamiętać, że końcowym
    efektem umowy o dzieło powinno być konkretne dzieło właśnie ? np.
    tłumaczenie, szafka, rzeźba, program komputerowy, strona WWW...

    ...Przy umowie o dzieło formalności ograniczone są do minimum. Wystarczy
    sporządzić odpowiednią umowę. Po zakończeniu pracy wykonawca powinien
    pokwitować odbiór wynagrodzenia na dokumencie, zawierającym jego dane,
    dane zlecającego, dane umowy (data i ew. numer) oraz kwotę wynagrodzenia
    (tzw. rachunek za wykonanie umowy o dzieło).

    Ten rachunek wraz z umową stanowi u Ciebie podstawę do zaksięgowania
    wydatku w koszty uzyskania przychodu (jeśli wydatek spełnia pozostałe
    kryteria konieczne do zaliczenia do kup)."

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szadkowski

  • 7. Data: 2004-11-12 12:10:30
    Od: "Grzegorz Szadkowski" <m...@o...gdynia.pl>

    Witam,

    mam pytanie, a w sumie nawet kilka, chodzi o to, że z kolegą
    postanowiliśmy wykorzystać nasze umiejętności związane z komputerami i
    postanowiliśmy założyć małą 2 osobową firemkę, na zasadzie wspólnictwa
    (jeśli można to tak nazwać), tworzącą strony WWW i prowadzącą serwis
    komputerowy.

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

    POZDRAWIAM
    Grzegorz Szadkowski

  • 8. Data: 2004-11-12 12:43:26
    Od: "Grzegorz Szadkowski" <m...@o...gdynia.pl>

    Dnia Thu, 11 Nov 2004 13:21:07 +0100, Mithos
    <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał:

> [...]
    > Dzialanosc gospodarcza ma taki plus, ze mozna niektore rzeczy wrzucac w
    > koszty. Jednakze sam ZUS to jest w tej chwili jak mi sie zdaje minimum

    Po pierwsze dziękuję za błyskawiczną odpowiedź,a co do obrotów to właśnie
    tego się obawiam, że zysk zostanie "zjedzony" przez opłaty. Tymbardziej,
    że rynek stron WWW jest dość niestabilny, raz możemy zarobić 1000-2000 a
    raz nic. Nie ma stałego przychodu miesiąc w miesiac, więc myślę, że chyba
    najlepsza na początek będzie umowa o dzieło, a jeśli wypracujemy sobie
    renomę i będziemy w stanie uzyskać zyski wystarczające na pokrycie naszych
    potrzeb i świadczeń to wtedy będzie można założyć działalność.

    > Skoro nie ma GIPSERWIS to jak chcesz wystepowac jako GIPSERWIS ? ;)

    No cóż warto było zapytać:P "Bo może jednak?";]

    > To zalezy jako spolke chcecie zalozyc. Polecam poczytac Kodeks Spolek
    > Handlowych ( KSH ).

    No tak ale jeżeli spółka to już to wiąże się z działalnością z tego co
    rozumiem. Dzięki za KSH poszukam poczytam:)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-11-12 19:13:00
    Od: "Dawid Milczarek" <d...@w...home.pl_fifarafa_>

> [...]
    > Roznica jest tylko taka, ze nie majac DG nie mozesz swiadczyc uslug dla
    > ludnosci, ale stron www dla ludnosci sie raczej nie projektuje, wiec jest

    Niestety czlowieku, ale to Ty bredzisz i lepiej zastanow sie co mowisz
    ludziom, ktorzy moga sie przez Twoje wypowiedzi wpakowac w klopoty. Umowa o
    dzielo sama w sobie nie zwalnia nikogo od obowiazku zarejestrowania
    dzialalnosci gospodarczej. Nie jest tez dla dzialalnosci gospodarczej zadna
    alternatywa. Podtrzymuje to, co powiedzialem: zdecydowana wiekszosc umow o
    dzielo jest zawierana w ramach prowadzonej dzialalnosci gospodarczej.
    Przykladow chyba nie musze podawac.

    Wszystko zalezy od charakteru prowadzonej dzialalnosci, od tego czy bedzie
    ona prowadzona w sposob zorganizowany i ciagly. Kwestia, czy te uslugi beda
    wykonywane na rzecz ludnosci, czy nie, to jest kwestia w ogole drugorzedna.

    Nie mieszaj watkow.

  • 10. Data: 2004-11-13 14:26:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik Dawid Milczarek <d...@w...home.pl_fifarafa_> w poście
    pl
    napisał, co następuje:
    > Niestety czlowieku, ale to Ty bredzisz i lepiej zastanow sie co mowisz

    Tak, idac Twoim tokiem myslenia kazdy powinien miec zarejestrowana DG. Np
    kierowca miejsskiego autobusu, ktory w sposob zorganizowany i ciagly
    wykonuje uslugi w zakresie krecenia kolkiem... szwaczka w zakladzie pracy
    wykonujaca uslugi w zakresie przeszywania itp.
    Tymczasem jest - jakbys nie zauwazyl - jakos inaczej.
    Jedna ustawa, ktora byles uprzejmy przytoczyc nie stanowi prawa i nie
    wmowisz nikomu, ze wykonujac stale uslugi dla podmiotu gospodarczego na
    podstawie umow cywilnoprawnych trzeba rejestrowac DG.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.