  • 41. Data: 2020-01-12 13:02:54
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-12 11:33, Robert Tomasik wrote:
    > Najprościej byłoby wprowadzić dyrektywę, że te liczniki mają być
    > zabezpieczone. W kasach fiskalnych daje się to rozwiązać jakoś.

    tylko tam w przytłaczającej większości przypadków suma podatku jest
    jedno, dwu czy maksymalnie trzycyfrowa a przy samochodzie zysk zaczyna
    się od czterocyfrowego a nierzadko opiera się o pięć cyfr więc i chęci inne

  • 42. Data: 2020-01-12 18:23:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 12:56, m4rkiz pisze:

    > teoretycznie wszystko jest możliwe, w praktyce jeżeli sterownik nie
    > loguje kiedy było ostatnie programowanie a programujący ma komputer
    > zabezpieczony całodyskowym szyfrowaniem (chociaż wątpie żeby te programy
    > cokolwiek logowały na lokalna maszyne) to można sobie co najwyzej
    > uprawdopodobnić ale nie dowieść

    No jeszcze możesz wezwać na pomoc lotnictwo USA i obłożyć warsztat
    napalmem poprawiając jakąś bombą paliwowopowietrzną, ale zapewniam Cię,
    ze w praktyce mało który mechanik jest tak zapobiegliwy :-D

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2020-01-12 18:28:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 13:02, m4rkiz pisze:

    > tylko tam w przytłaczającej większości przypadków suma podatku jest
    > jedno, dwu czy maksymalnie trzycyfrowa a przy samochodzie zysk zaczyna
    > się od czterocyfrowego a nierzadko opiera się o pięć cyfr więc i chęci inne

    Błądzisz. VAT plus dochodowy, to ponad 40% obrotu

    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2020-01-12 20:37:47
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 22:57:28 UTC+1 użytkownik Animka napisał:

    > Możesz coś więcej na ten temat napisać? Nie wiem co to neodym. Czy to
    > jest coś takiego co wykryje złodzieja wody, albo oszusta co kombinuje w
    > czyimś liczniku wody?

    Neodym to taki magnes który zatrzymuje liczniki. Swego czasu w pewnej wiosce PL
    bodaj 1/5 mieszkańców z tego korzystała, później była afera.

    I taki magnes musiał działać również na liczniki od wody/gazu, bo od kilku
    lat na tych licznikach przyczepione są jakieś paski wykrywające
    przyłożenie takiego magnesu.

    http://www.growo-wodomierze.pl/oferta/akcesoria-wodo
    mierzowe/metering/wskaznik-pola-magnetycznego.html

  • 45. Data: 2020-01-12 20:38:59
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-12 18:28, Robert Tomasik wrote:

    > Błądzisz. VAT plus dochodowy, to ponad 40% obrotu

    mówię o jednym paragonie

    jakie sumy ty, ja, ktokolwiek inny widuje na paragonach?
    czterocyfrowe zdarzają mi się raz-dwa w roku

    pozostaje problem ze stanami magazynowymi, konieczność liczenia
    wszystkiego dokładnie etc.

    już prościej wstawić sobie "coś" co drukuje "paragony" niż kombinować z
    zafiskalizowaną kasą - znam takie przypadki ze stacji paliw 15+ lat temu

    zresztą zaraz wchodzą kasy pseudoonline więc możliwości się kończą, nikt
    nie będzie żadnego MITM rzeźbił żeby nie płacić vatu od bułek ;)

  • 46. Data: 2020-01-12 20:55:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 20:38, m4rkiz pisze:

    > mówię o jednym paragonie

    Ale pamięć fiskalna zabezpiecza cały utarg, a nie jedne bułki. Więc
    przykład cokolwiek mało z tematem powiązany.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2020-01-13 11:47:40
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-11 o 23:22, RadoslawF pisze:

    > Zarzuty od prokuratora.
    > I nie zapomnij poprosić o zarzut gwałtu, do tego tez masz interfejs.
    >

    > Pozdrawiam

    Właśnie to dowodzi, ze nie. Posiadanie interfejsów nie jest
    przestępstwem samoistnym.
    Dokąd nie zgwałcisz lub przekręcisz to posiadasz bez sankcji.

  • 48. Data: 2020-01-13 12:10:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Właśnie to dowodzi, ze nie. Posiadanie interfejsów nie jest
    >przestępstwem samoistnym.
    >Dokąd nie zgwałcisz lub przekręcisz to posiadasz bez sankcji.

    Mnie to wyglada na zamiar/czynienie przygotowan :-)

    J.

  • 49. Data: 2020-01-13 16:08:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Suweren potrafi:

    "Od 1 stycznia, kiedy weszły w życie nowe przepisy o kontroli ruchu
    drogowego, policjanci zatrzymują kolejnych kierowców z cofniętymi
    licznikami w swoich samochodach. W powiecie nowotarskim w ciągu ostatnich
    kilku dni mundurowi ujawnili cztery auta, w których aktualny stan przebiegu
    był niższy, od tego z ostatnich badań technicznych pojazdu.

    Rozbieżności co do stanu przebytych kilometrów wahały się od kilku do nawet
    kilkuset tysięcy kilometrów.

    Tak było podczas kontroli drogowej, przeprowadzonej w niedzielę. Drogomierz
    w skodzie wskazywał ponad 150 tysięcy kilometrów mniej niż podczas
    ostatniego badania technicznego pojazdu. Kierowca oświadczył, że nic na ten
    temat nie wie, ponieważ pojazd jest własnością jego znajomego. Teraz
    policjanci wyjaśniają, jak doszło do rozbieżności wskazań liczników i kto
    jest za to odpowiedzialny.

    Rekordzistą jest jednak na razie kierowca złapany 8 stycznia na A4 w
    miejscowości Targowisko. Jego pojazd marki Iveco na drogomierzu wskazywał
    5802 kilometry, podczas gdy w Centralnej Ewidencji Pojazdów widniała
    liczba... 37 1246 km. Dane te pochodziły w dodatku z 2017 r., kiedy to
    samochód był poddany ostatniemu badaniu technicznemu.

    W tym wypadku również kierowca oświadczył, że właścicielem auta jest jego
    kolega. Wyjaśnianiem sprawy zajmuje się Komisariat Policji w
    Niepołomicach."

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25593508,c
    ofnal-licznik-w-samochodzie-o-375-tys-km-zlapala-go-
    policja.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 50. Data: 2020-01-13 16:47:09
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-13 o 12:10, J.F. pisze:

    > Mnie to wyglada na zamiar/czynienie przygotowan :-)

    Jak sobie przypomnę oskarżenia o zamiar zabójstwa dla jadących
    pod wpływem zakładam że można się spodziewać najwyższych zarzutów.