  • 31. Data: 2020-01-10 21:23:00
    Temat: Re: Cofanie licznika....
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.01.2020 o 20:41, m4rkiz pisze:

    > Po pierwszym badaniu w kraju auto które miało w DE 300kkm będzie miało w
    > CEPIKu 150kkm. A potem ktoś to kupi i będzie jeździł latami.

    Ale jak nim pojedzie do mechanika i tem wykryje cofnięcie, to ...

    > Osoby które poprawiają przebiegi krajowych aut to pewnie ułamki promila.

    Różnych oszołomów widziałem. Jedna koleżanka kiedyś wmawiała mi, że jej
    samochód ma 60.000 km i nie pamiętała, że zdarzało mi się jej samochodem
    jeździć i widziałem, ze tam było ponad 80.000 :-)

    > A interfejs umożliwiający korektę raz na miesiąc w domu do niektórych
    > modeli kosztuje tyle co pół litra. Więc to walka z góry przegrana.

    No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
    interfejs, to może to cienko się skończyć.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2020-01-10 21:28:45
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-10 o 21:09, t-1 pisze:

    > Neodymem nazywają bardzo silny magnes.
    > Niektórzy wynalazcy przykładali taki magnes do licznika wody lub prądu z
    > zamiarem zatrzymania obrotów wirnika naliczającego impulsy.
    > Nie wiedzieli, że w środku licznika są umieszczone specjalne czujniki,
    > które rejestrują takie niecne działania.

    A więc to o to chodzi.
    Gdzieś kiedyś czytalam, że taki magnes może spowodować odwrotny skutek,
    sporo jeszcze natłuc na licznik.

    --
    animka

  • 33. Data: 2020-01-10 21:44:54
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-10 o 21:28, Animka pisze:

    > A więc to o to chodzi.
    > Gdzieś kiedyś czytalam, że taki magnes może spowodować odwrotny skutek,
    > sporo jeszcze natłuc na licznik.

    Też to słyszałem.
    Stary licznik z tarczą, gdy był przyłożony magnes, podobno zwalniał lub
    nawet stawał.
    Ale po usunięciu magnesu kręcił się bez opamiętania nawet bez obciążenia.

  • 34. Data: 2020-01-10 22:04:03
    Od: z <...@...pl>

    Co innego zmuszanie a co innego możliwość posługiwania się takim
    urządzeniem.

    Zauważasz pewną subtelną różnicę?

  • 35. Data: 2020-01-10 22:48:08
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-10 o 21:44, t-1 pisze:

    > Też to słyszałem.
    > Stary licznik z tarczą, gdy był przyłożony magnes, podobno zwalniał lub
    > nawet stawał.
    > Ale po usunięciu magnesu kręcił się bez opamiętania nawet bez obciążenia.

    Namagesował się chyba.

    --
    animka

  • 36. Data: 2020-01-11 10:25:32
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-10 21:23, Robert Tomasik wrote:

    > Ale jak nim pojedzie do mechanika i tem wykryje cofnięcie, to ...

    to i tak nikt do niczego nie dojdzie bo od momentu podpisania w DE umowy
    na której mamy stan 300kkm auto zazwyczaj:

    - zostaje na godziny\dni na placu na którym stało
    - jest transporowane przez 'kogoś' do Polski
    - trafia do jakiegoś warsztatu, na detailing etc.
    - zostaje postawione w komisie (nierzadko u osoby trzeciej)
    - i dopiero stamtąd po ogarnięciu kompletu papierów (tłumaczenia etc.)
    ktoś zabierze je na przegląd - myślę że typowo jest to dobry tydzień
    podczas którego z autem ma kontakt dobre 10 osób nierzadko nieznanych
    nawet z nazwiska.

    I o ile dojście jakiegoś odszkodowania od sprzedawcy czy zwrócenie mu
    auta nie będzie trudne bo to przecież on zyskuje na cofnięciu licznika
    (przy czym pojawienie się z takim problemem po dłuższym czasie i tak
    spowoduje że rozłoży ręce i wyśle na drzewo) to udowodnienie komukolwiek
    że to on cofnął licznik jest niewykonalne.

    > Różnych oszołomów widziałem. Jedna koleżanka kiedyś wmawiała mi, że jej
    > samochód ma 60.000 km i nie pamiętała, że zdarzało mi się jej samochodem
    > jeździć i widziałem, ze tam było ponad 80.000 :-)

    Nie mówię że nie, ale wątpię czy skala problemu pośród aut
    zarejestrowanych w kraju przekracza 1 procent pojazdów. Jeżeli już to
    mogę się założyć że największy udział mają dostawczaki i ciągniki na
    międzynarodówce.

    > No i jak mechanik wykryje cofnięcie, a Policja w przeszukaniu znajdzie
    > interfejs, to może to cienko się skończyć.

    interfejs służy do wielu różnych rzeczy, możliwość zmiany przebiegu to
    jedna z kilkudziesięciu - kilkuset funkcji

    Nie znam się na temacie inaczej niż amatorsko ale wydaje mi się że
    jedynym faktycznym rozwiązaniem problemu jest połączenie baz danych o
    pojazdach (łącznie z przebiegiem z przeglądów z ASO) z całej UE, inaczej
    to próba rozwiązania problemu tam gdzie go nie ma za pomocą środków
    które sa zupełnie niewystarczające.

  • 37. Data: 2020-01-11 22:26:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    >No i jak mechanik wykryje >cofnięcie, a Policja w >przeszukaniu znajdzie
    >interfejs, to może to cienko >się skończyć.
    Jak Pan Władza podczas kontroli drogowej zobaczy że z przebiegiem coś nie tak to od
    razu przeszukanie u kierowcy?
    Ps
    Interfejsow do aut mam 6 rożnych aktualnie. Coś mi grozi za ich posiadanie?

  • 38. Data: 2020-01-11 23:22:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-11 o 22:26, Kris pisze:

> [...]
    > Ps
    > Interfejsow do aut mam 6 rożnych aktualnie. Coś mi grozi za ich posiadanie?

    Zarzuty od prokuratora.
    I nie zapomnij poprosić o zarzut gwałtu, do tego tez masz interfejs.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2020-01-12 11:33:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.01.2020 o 10:25, m4rkiz pisze:

> [...]
    > spowoduje że rozłoży ręce i wyśle na drzewo) to udowodnienie komukolwiek
    > że to on cofnął licznik jest niewykonalne.

    Nie chciałbym się tu szerzej publicznie rozwodzić, tym nie mniej jesteś
    w błędzie. Udowodnienie takiego procederu konkretnej osobie jest możliwe. >
> [...]
    > zarejestrowanych w kraju przekracza 1 procent pojazdów. Jeżeli już to
    > mogę się założyć że największy udział mają dostawczaki i ciągniki na

    No właśnie przeanalizowałem wczoraj i całkiem sporo jest pojazdów
    poleasingowych przykładowo.

> [...]
    > pojazdach (łącznie z przebiegiem z przeglądów z ASO) z całej UE, inaczej
    > to próba rozwiązania problemu tam gdzie go nie ma za pomocą środków

    Najprościej byłoby wprowadzić dyrektywę, że te liczniki mają być
    zabezpieczone. W kasach fiskalnych daje się to rozwiązać jakoś.

    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2020-01-12 12:56:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-12 11:33, Robert Tomasik wrote:

    > Nie chciałbym się tu szerzej publicznie rozwodzić, tym nie mniej jesteś
    > w błędzie. Udowodnienie takiego procederu konkretnej osobie jest możliwe. >

    teoretycznie wszystko jest możliwe, w praktyce jeżeli sterownik nie
    loguje kiedy było ostatnie programowanie a programujący ma komputer
    zabezpieczony całodyskowym szyfrowaniem (chociaż wątpie żeby te programy
    cokolwiek logowały na lokalna maszyne) to można sobie co najwyzej
    uprawdopodobnić ale nie dowieść