  • Data: 2018-06-08 17:17:38
    Temat: Re: Co to znaczy "Ujawnić się"?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-08 o 16:41, Stokrotka pisze:

    > Napisałeś na wstępie tak, jakbyś to ty miał się ujawnić, i ciebie
    > dotyczyła groźba zaadresowana na kogoś innego.

    Opisuję sytuację dwu osób załatwiających spadek. Nie przyszło mi do
    głowy, że jak napiszę, że przychodzi pismo, to można pomyśleć że do
    kogoś trzeciego.
    Wydawało mi się, że jestem zwięzły i precyzyjny, ale fakt, mogłem być
    bardziej (ale kosztem zwięzłości).

    > Skoro groźba sądowa skierowana jest do pana żony, i adres jest na pana
    > żonę, to wydaj się, że należy zrozumieć pismo i wykonać polecenie.

    Ponieważ sytuacja jest zapewne typowa - domek 100m2 w małej
    miejscowości, gdzie jakieś ostatnie zapisy w KW pewnie w latach 70-tych.
    Myślałem, że to jest jakiś standardowy skutek takiej rozprawy spadkowej
    i wiele osób po prostu wie o co może chodzić. Pytanie tu jest właśnie
    próbą zrozumienia. Ja treść zrozumiałem, że to ona ma się ujawnić, ale
    może przeczytam jeszcze raz.

    > Jak rozumiem więc pana żona nie ukrywa się, tylko ujawnienie dotyczy czegoś
    > innego?

    Żona tam zadzwoniła, nie wiem z kim rozmawiała. Z tego co mi powiedziała
    ja zrozumiałem (trochę jak głuchy telefon), że to chyba chodzi o
    wpisanie spadkobierców do KW, ale że mama, która jest też spadkobiercą
    nie żyje to, że i tak się nie da wpisać więc można poczekać.
    Tyle, że ten z kim rozmawiała to samego pisma nie widział więc mógł
    mówić w oparciu o domysły (niekoniecznie poprawne), a ona nie pamiętała,
    że tam jest to powołanie się na jakieś prawo do kar w celu przynaglenia,
    a termin 1 miesiąc i o to nie spytała.
    P.G.