  • 1. Data: 2018-06-05 13:44:59
    Temat: Co to znaczy "Ujawnić się"?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Nie znam się na prawie - biorę je "na chłopski rozum".

    Syn i córka załatwiają spadek po rodzicach.
    Ojciec zmarł w latach 90-tych, matka kilka lat temu.
    Sprawa dotycząca ojca się odbyła i się okazało, że matki będzie osobno
    bo w innym mieście. Po sprawie wychodziło, że jest pół roku czasu
    (zgłoszenie do US) to może druga sprawa zdąży się odbyć.

    Z zaskoku przychodzi pismo z ksiąg wieczystych. Pismo widziałem ze dwa
    tygodnie temu - piszę z pamięci.
    Z wyciągu zrozumiałem tyle:
    - jakiemuś kwitowi z sądu nadali numer 6 (druga połowa wyciągu jest na
    ten temat).
    - na podstawie tego numeru 6 wpisali gdzieś numer 1 (pierwszy zapis z
    wyciągu)
    - na podstawie tego numeru 6 wpisali gdzieś "Ostrzeżenie o niezgodności
    ... i dalej coś chyba o wierzytelności kogoś na rzecz kogoś.

    Niepokoi mnie to, że piszą (i podkreślili to na czerwono), że jak się
    nie ma luźnych 10kPLN na kary to trzeba się ujawnić w ciągu miesiąca, a
    syn twierdzi, że nic z tym nie trzeba robić i czekać na drugą sprawę.

    Co oznacza ten numer 1?

    O co chodzi z tym ostrzeżeniem - ktoś zauważył, że matka nie żyje a
    dostała część nieruchomości w spadku i to się nie zgadza?

    Co znaczy ujawnić się? Mi się wydaje, że ujawnić to się może tylko ktoś
    kto się ukrywa, a tu nikt się nie ukrywa - przecież wiedzieli na jaki
    adres wysłać.

    Należy napisać pismo typu po lewej swoje dane, po prawej adres ksiąg
    wieczystych i treść: Ja niżej podpisany niniejszym ujawniam się (moje
    dane w nagłówku)?
    P.G.

  • 2. Data: 2018-06-05 14:22:01
    Temat: Re: Co to znaczy "Ujawnić się"?
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:pf5t3q$61s$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
> [...]
    >
    > Należy napisać pismo typu po lewej swoje dane, po prawej adres ksiąg
    > wieczystych i treść: Ja niżej podpisany niniejszym ujawniam się (moje dane

    Może niezbędne sa jakieś dokumenty, i spodziewają się, że ty je masz?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 3. Data: 2018-06-05 16:13:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 14:22, Stokrotka pisze:

    > Może niezbędne sa jakieś dokumenty, i spodziewają się, że ty je masz?

    Te pisma dostali syn i córka.
    P.G.

  • 4. Data: 2018-06-05 17:04:06
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Te pisma dostali syn i córka.

    A kierowane do ciebie , czy do nich, i pszez jaki sąd?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 5. Data: 2018-06-06 12:31:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 17:04, Stokrotka pisze:

    > A kierowane do ciebie , czy do nich, i pszez jaki sąd?

    Oczekujesz jakiegoś dokładniejszego określenia niż "Z zaskoku przychodzi
    pismo z ksiąg wieczystych." ?
    P.G.

  • 6. Data: 2018-06-07 19:31:56
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Oczekujesz jakiegoś dokładniejszego określenia niż "Z zaskoku przychodzi
    > pismo z ksiąg wieczystych." ?
    > P.G.

    NIe rozumiem. Zwykle list ma adresata.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 7. Data: 2018-06-08 12:31:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-07 o 19:31, Stokrotka pisze:

    > NIe rozumiem. Zwykle list ma adresata.

    Z mojego pierwszego posta: "Syn i córka załatwiają spadek po rodzicach.
    Ojciec zmarł w latach 90-tych, matka kilka lat temu."

    Jak napisałem, że oni dostali to znaczy, że kierowane do nich.
    Nie ma żadnego powodu abym ja coś dostawał.
    P.G.

  • 8. Data: 2018-06-08 13:22:52
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

> [...]
    >
    > Jak napisałem, że oni dostali to znaczy, że kierowane do nich.
    > Nie ma żadnego powodu abym ja coś dostawał.

    Jak nic nie dostałeś to co się pszejmujesz?
    I sprawdź czy pismo nie jest spreparowane.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 9. Data: 2018-06-08 13:28:45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-06-08 o 13:22, Stokrotka pisze:

    > Jak nic nie dostałeś to co się pszejmujesz?

    Bo ta córka to moja żona, a w piśmie jest, że sąd aby przynaglić ma
    prawo ukarać od 500PLN do 10kPLN, a kasę mamy wspólną.
    P.G.

  • 10. Data: 2018-06-08 16:41:51
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Bo ta córka to moja żona, a w piśmie jest, że sąd aby przynaglić ma prawo
    > ukarać od 500PLN do 10kPLN, a kasę mamy wspólną.

    Napisałeś na wstępie tak, jakbyś to ty miał się ujawnić, i ciebie dotyczyła
    groźba zaadresowana na kogoś innego.
    Skoro groźba sądowa skierowana jest do pana żony, i adres jest na pana żonę,
    to wydaj się, że należy zrozumieć pismo i wykonać polecenie. Jak rozumiem
    więc pana żona nie ukrywa się, tylko ujawnienie dotyczy czegoś innego?

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)