    From: B <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co to jest jednostka organizacyjna gminy, powiatu itp.?
    Date: Tue, 10 Nov 2009 10:15:15 +0100

    kuba pisze:

    >> nie zaprzecza tez w tym artykule:
    >>
    >> http://www.rp.pl/artykul/55707,131534_Dyrektor_teatr
    u_nie_musi_zatrudniac_protegowanych_wojta.html

    > Wydaje mi się, że coś Ci się totalnie pomieszało. Jednostką pomocniczą
    > jest sołectwo w gminie wiejskiej a także dzielnica i osiedle w gminie
    > miejskiej. Nie ma to nic wspólnego z teatrem ;)

    faktycznie źle mi się z pośpiechu skopiowało, chodziło o art. 33 ust. 5

    Art. 33. 1. (91) Wójt wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy.
    2. (92) Organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy określa
    regulamin organizacyjny, nadany przez wójta w drodze zarządzenia.
    3. (93) Kierownikiem urzędu jest wójt.
    4. (94) Wójt może powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim
    imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy.
    5. (95) Kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w
    stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek
    organizacyjnych.
    6. Status prawny pracowników samorządowych określa odrębna ustawa.

    B.