  • 11. Data: 2005-06-12 11:49:31
    Temat: Re: Co może Spółdzielnia Mieszkaniowa??
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kredytobiorca wrote:

    > Dziękuję za zrozumienie:)
    > Co do dodatku mieszkaniowego - byłem i pytałem, ale okazało się, że...
    > powierzchnia mnie nie puszcza: jest o 1-2 metry ZA DUŻA! ://// No i klops -
    > chyba że jakiegoś potomka spłodzę;)

    Pomierz mieszkanie jeszcze raz.

  • 12. Data: 2005-06-12 16:47:14
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Pomierz mieszkanie jeszcze raz.

    Nie bardzo zamierzam go mierzyć, bo... bo jak mi wyjdzie inaczej, to będę miał
    dodatkowy problem do załatwiania ;)
    A tak poważnie, to tyle mam we wszystkich oficjalnych papierach, więc mierzenie
    raczej nic nie da:(

  • 13. Data: 2005-06-12 16:56:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kredytobiorca wrote:

> [...]
    > dodatkowy problem do załatwiania ;)
    > A tak poważnie, to tyle mam we wszystkich oficjalnych papierach, więc mierzenie

    ja już widziałme mieszkania oficjalnie o parę metrów większe niż w
    papierach. Może twoje będzie akurat mniejsze. :)

  • 14. Data: 2005-06-12 18:28:40
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > ja już widziałme mieszkania oficjalnie o parę metrów większe niż w
    > papierach. Może twoje będzie akurat mniejsze. :)

    Też słyszałem o takich przypadkach, ale po pierwsze: jak to mierzyć - warstwę
    kafelek na ścianie (na przykład) odejmować mam czy jak...?
    Po drugie - jeśli się okaże mniejsze (balkon mierzyć?) - to co wtedy? Bo wiem,
    że nie pomoże tłumaczenie w MOPS-ie, że "ja mam mniejsze niż tutaj pisze"?
    Nade wszystko raczej zniechęca mnie postawa MOPS-u, gdzie na pytanie "ile
    mógłby dostać dopłaty" Pani odpowiada, że ok. 10 zł lub... więcej - ale
    szczegółów nie powie, bo to zależy i w ogóle koniec rozmowy :/

  • 15. Data: 2005-06-12 18:45:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kredytobiorca wrote:

    > Też słyszałem o takich przypadkach, ale po pierwsze: jak to mierzyć - warstwę
    > kafelek na ścianie (na przykład) odejmować mam czy jak...?

    Normy budowlane ostatnio się zmieniły, więc musiałbyś się gdzieś
    profesjonalnie dowiedzieć, jak to mierzyć.
    No i czy wg obowiązujących norm, czy wg norm z okresu budowy :)

    > Po drugie - jeśli się okaże mniejsze (balkon mierzyć?) - to co wtedy?

    to do spółdzielni o zwrot nadpłaty czynszu :)

    no to trzeba ostrzej z panią w MOPS.

  • 16. Data: 2005-06-13 08:21:48
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > No i czy wg obowiązujących norm, czy wg norm z okresu budowy :)

    > to do spółdzielni o zwrot nadpłaty czynszu :)

    Powierzchnie mieszkalna sie mierzy bez tynku. Kafelki nie wchodza w gre.
    Ewentualnie jak masz mieszkanie na poddaszu to liczy sie powierzchnie do
    1,8m (nie pamietam dokladnie) wiec mozesz miec mniej niz policzyles.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 17. Data: 2005-06-13 09:28:38
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > Ewentualnie jak masz mieszkanie na poddaszu to liczy sie powierzchnie do
    > 1,8m (nie pamietam dokladnie) wiec mozesz miec mniej niz policzyles.

    Nie mam skosów, a powierzchnię wziąłem nie z mierzenia, tylko z papierów -
    dokumentów.

  • 18. Data: 2005-06-13 11:44:14
    Temat: Re: Co mo
    Od: Anna <a...@w...pl>

    kredytobiorca napisał(a):

    > Mam znajomego - ten już dawno w kłopoty wpadł, parę dobrych lat temu i nikt mu
    > czegoś takiego nie proponował, a obydwoje jesteśmy członkami spółdzielni.
    > Jedyne co to prace społeczne, na które... go nie wzięli, bo wykształcenie miał
    > wyższe niż tylko zawodowe :/

    A czy ty widziałeś , zeby spółdzielnia biegała z pomocą? Jak ich sie
    paragrafem nie przyciśnie to pary z ust nie puszczą. Poczytaj regulamin
    spółdzielni moze cos tam bedzie. jest takie powiedzenie nieznajomosc
    prawa szkodzi i jest to prawda.

    pozdrawiam

    Ania

  • 19. Data: 2005-06-13 11:57:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kredytobiorca wrote:

    > Nie mam skosów, a powierzchnię wziąłem nie z mierzenia, tylko z papierów -
    > dokumentów.

    No więc dlatego policz. Liczy się stan faktyczny, a nie papiery.
    Papiery koryguje się do stanu faktycznego.