  • 1. Data: 2007-05-08 21:14:40
    Temat: Co dokładnie oznacza: bonus pater familias?
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Witam

    Mam przed sobą umowę dotyczącą świadczenia pewnych usług. Osoba, która
    usługi te będzie świadczyć jest zobowiązana do działania jako "bonus
    pater familias". Tekst jest w języku angielskim, napisany został
    prawdobodobnie prez osoby niemieckojęzyczne, a moim zadaniem jest
    przełożyć to na polski.

    No, ale przecież nie napiszę "dobry ojciec rodziny"? A nawet jeśli
    miałbym tak napisać, to może ktoś mi wyjaśni co to w praktyce oznacza?

    Z góry dziękuję za wszelkie (p)odpowiedzi.

    --

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2007-05-08 22:53:04
    Temat: Re: Co dokładnie oznacza: bonus pater familias?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WitCha napisał(a):

    > Mam przed sobą umowę dotyczącą świadczenia pewnych usług. Osoba, która
    > usługi te będzie świadczyć jest zobowiązana do działania jako "bonus
    > pater familias".

    Jak na moje oko to jest jakaś łacina... Szpanerski zwrot używany
    oznaczający

    > Tekst jest w języku angielskim, napisany został
    > prawdobodobnie prez osoby niemieckojęzyczne, a moim zadaniem jest
    > przełożyć to na polski.

    Ooooo, znam "angielskie" umowy pisane przez Niemców :) Fajna zabawa ;->

    > No, ale przecież nie napiszę "dobry ojciec rodziny"? A nawet jeśli
    > miałbym tak napisać, to może ktoś mi wyjaśni co to w praktyce oznacza?

    Zostaw. Tak samo, jak trafisz na jakieś "pro publico bono" albo inne
    szpanowanie łaciną...

  • 3. Data: 2007-05-08 23:42:34
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jak na moje oko to jest jakaś łacina... Szpanerski zwrot używany
    > oznaczający

    [acting] in a prudent and professional [manner] (dostałem odpowiedź na
    pht, ukłony dla eM eL)

    --

    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2007-05-09 11:22:06
    Od: JoannElle <j...@g...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > Ooooo, znam "angielskie" umowy pisane przez Niemców :) Fajna zabawa ;->

    > Zostaw. Tak samo, jak trafisz na jakieś "pro publico bono" albo inne

    Dokładnie. Wtręty z innych języków pozostawia się bez tłumaczenia, tak
    więc nie masz problemu :)

    Pozdrawiam, JoannElle

  • 5. Data: 2007-05-09 11:28:49
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    JoannElle wrote:

    > Dokładnie. Wtręty z innych języków pozostawia się bez tłumaczenia, tak
    > więc nie masz problemu :)

    Owszem, ale gdy klient spyta się "ale co to właściwie znaczy"?. Nie
    lubię zostawiać sobie tego typu białych plam :-) Słowa mogę zostawić,
    ale muszę znać ich znaczenie.

    --

    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2007-05-09 12:23:31
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    WitCha napisał(a):

    > Owszem, ale gdy klient spyta się "ale co to właściwie znaczy"?. Nie
    > lubię zostawiać sobie tego typu białych plam :-) Słowa mogę zostawić,
    > ale muszę znać ich znaczenie.

    Czyli strona umowy zobowiązuje się do odpowiedzialnego, uczciwego,
    godnego, prawego itp itd działania, jak na dobrego ojca rodziny przystało :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2007-05-09 13:56:43
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Tue, 08 May 2007 23:14:40 +0200, WitCha <c...@d...vito> wrote:

    >"bonus pater familias". Tekst jest w języku angielskim, napisany został
    >prawdobodobnie prez osoby niemieckojęzyczne, a moim zadaniem jest
    >przełożyć to na polski.

    Kaleki język łaciński. Powinno być bonus pater familiae.

    >No, ale przecież nie napiszę "dobry ojciec rodziny"? A nawet jeśli
    >miałbym tak napisać, to może ktoś mi wyjaśni co to w praktyce oznacza?

    Jak to co? Że nie bije żony ani dzieci, że przynosi do domu pieniądze...

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 8. Data: 2007-05-09 19:25:12
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Kaleki język łaciński. Powinno być bonus pater familiae.

    Nie kaleki, tylko archaiczny i tradycyjnie takiej formy dopelniacza sie w
    tym wyrazeniu uzywa.

    Pozdrawiam,
    Michal