  • 1. Data: 2007-05-08 19:04:54
    Temat: Prawa e-konsumenta - czy rowniez na aukcjach "kup teraz"?
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    Chodzi o ustawe o ochronie niektorych praw konsumeta, czyli m.in. o prawo
    zwrotu towaru zakupionego w internecie w ciagu 10 dni bez podania przyczyny
    Cytat z tej strony:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=31:
    "Z przyjemnoscia podajemy Panstwu przepisy, które wynikaja z Ustawy o
    ochronie niektórych praw konsumentów [...], gdyz daja one Panstwu calkiem
    przyzwoity poziom ochrony w trakcie zakupów internetowych.
    Na poczatek jednak nalezy zdac sobie sprawe, ze ustawa ta nie dotyczy:
    inwestycji kapitalowych, ubezpieczen, czynnosci bankowych, sprzedazy z
    licytacji, czyli aukcji internetowych, a takze nieruchomosci z wyjatkiem
    najmu."

    Moje pytanie brzmi - jezeli ustawa ta nie dotyczy sprzedazy z licytacji, to
    czy rowniez nie dotyczy sprzedazy w opcji "Kup teraz" na allegro? W koncu wg
    regulaminu allegro "kup teraz" jest rowniez rodzajem licytacji... z drugie
    strony regulamin allegro regulaminem allegro, a pojecie licytacji raczej
    nalezy definiowac w swietle polskiego prawa... kto pomoze? HELP

  • 2. Data: 2007-05-08 19:13:42
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 8 May 2007 21:04:54 +0200, "Sz" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    >strony regulamin allegro regulaminem allegro, a pojecie licytacji raczej
    >nalezy definiowac w swietle polskiego prawa... kto pomoze? HELP

    no tu akurat jest ciekawie, bo wg interpretacji ktora czytalem to "kup
    teraz" podpada pod przepis 10 dni - cena jest stala, de facto niczym
    sie nie rozni od innego sklepu internetowego, tyle ze platforma nie
    jest np. bazarek a allegro.

    jesli natomiast jest licytacja, to cena nie jest stala, a wiec nie da
    sie tego podciagnac pod sklep, wiec przepis o 10 dniach nie
    obowaizuje.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2007-05-08 19:22:53
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message
> [...]
    > jesli natomiast jest licytacja, to cena nie jest stala, a wiec nie da
    > sie tego podciagnac pod sklep, wiec przepis o 10 dniach nie

    No wlasnie moje pytanie sprowadza sie do rowiazania problemu - czy "kup
    teraz" w swietle obowiazujacego prawa jest licytacja (tak jak pisze allegro)
    czy tez nie jest forma licytacji ???

  • 4. Data: 2007-05-08 19:26:01
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Sz napisał(a):
> [...]
    > inwestycji kapitalowych, ubezpieczen, czynnosci bankowych, sprzedazy z
    > licytacji, czyli aukcji internetowych, a takze nieruchomosci z wyjatkiem

    trochę to nieaktualne...

> [...]
    > strony regulamin allegro regulaminem allegro, a pojecie licytacji raczej
    > nalezy definiowac w swietle polskiego prawa... kto pomoze? HELP

    'kup teraz' to zawarcie umowy w drodze przyjęcia oferty a nie żadna
    licytacja

    KG

  • 5. Data: 2007-05-08 19:29:13
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 8 May 2007 21:22:53 +0200, "Sz" <p...@o...pl> wrote:

    >No wlasnie moje pytanie sprowadza sie do rowiazania problemu - czy "kup
    >teraz" w swietle obowiazujacego prawa jest licytacja (tak jak pisze allegro)
    >czy tez nie jest forma licytacji ???

    nie jest licytacja, poniewaz w licytacji nie jest znana cena koncowa
    (jest znana tylko wywolawcza)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2007-05-08 19:38:02
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    Ok. dzieki za odpowiedz.
    Szerzej o tym znalazlem tutaj:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1548272

    Sz

  • 7. Data: 2007-05-08 19:42:42
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 8 May 2007 21:38:02 +0200, "Sz" <p...@o...pl> wrote:

    >Ok. dzieki za odpowiedz.
    >Szerzej o tym znalazlem tutaj:
    >http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?artic
    le_id=1548272

    pamietaj tylko, ze te zasady dotycza, gdy kupujesz od firmy.
    jesli kupujesz od osoby prywtanej to te przepisy nie obowiazuja.

    pozdarwiam,
    Cyb