  • 1. Data: 2007-05-08 19:26:35
    Temat: Prawo spadkowe -dziedziczenie po matce...
    Od: b...@w...pl

    Witam,

    Nie potrafie znalezc odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie wiec pozwole
    sobie zadac pytanie na grupie.
    W zeszlym roku zmarla moja matka nie pozostawiwszy testamentu. W
    pozostalym domu zamieszkuje teraz moj ojciec razem z moja siostra.
    Niestety ojciec chce zamieszkac razem z nowa kobieta i robi wszystko
    by moja siostra wyprowadzila sie z domu.
    Obawiamy sie ze stracimy ostatecznie ten dom. Rodzice nie zawierali
    intercyzy malzenskiej a dom wybudowali w trakcie trwania malzenstwa.
    Jakie mamy prawa do majatku pozostawionego przez matke?

    Dziekuje za informacje.
    Brucem

  • 2. Data: 2007-05-08 19:30:45
    Temat: Re: Prawo spadkowe -dziedziczenie po matce...
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    b...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > intercyzy malzenskiej a dom wybudowali w trakcie trwania malzenstwa.
    > Jakie mamy prawa do majatku pozostawionego przez matke?

    po matce dziedziczysz wraz z ojcem i siostrą, po 1/3
    w skład spadku wchodzi zapewne 1/2 domu
    a więc Ty i siostra jesteście właścicielami po 1/6 domu
    jeśli nie porozumiecie się z ojcem, to podziału spadku może dokonać sąd
    nie wróżyłbym zatrzymania domu, raczej otrzymałby go ojciec, właściciel
    2/3...

    KG

  • 3. Data: 2007-05-08 19:39:23
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 08 May 2007 21:30:45 +0200, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    >po matce dziedziczysz wraz z ojcem i siostrą, po 1/3

    w ty przypadku nie ma to zastosowania, ale
    "Dziedziczą w równych częściach, ale udział przypadający małżonkowi
    nie może być mniejszy niż jedna czwarta spadku"

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2007-05-08 23:48:43
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <b...@w...pl> wrote in message
    s.com...
> [...]
    > intercyzy malzenskiej a dom wybudowali w trakcie trwania malzenstwa.
    > Jakie mamy prawa do majatku pozostawionego przez matke?

    Ty i siostra dostaniecie po 1/6 domu. Ojciec 4/6.
    Prawo własności ma się w praktyce nijak do prawa zamieszkiwania.
    Więc tam gdzie siostra mieszkała do tej pory ma prawo mieszkać dalej, chyba
    że będzie miała dość awantur i się sama wyprowadzi.
    Z racji tego, że ojciec ma więcej, niech ojciec was spłaci.
    Chyba, że was stać na to żeby spłacić jego i on sie na to zgodzi.

    Jak nie, to zostanie tak jak jest do następnego pogrzebu.