  • 11. Data: 2004-02-11 16:02:41
    Temat: Re: Ciąg dalszy wątki "Najechałem samochodem na wystający słupek"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości
    news:c0dhqh$534$1@topaz.icpnet.pl...

    > Na swoim prywatnym terenie biała linia którą wymaluję jest tylko białą
    > wymalowaną linią a nie znakiem drogowym.

    A możesz podać podstawę parwną tego twierdzenia? Bo jak dotąd, to już
    kilka razy wałkowaliśmy tutaj tę sprawę i za każdym razem wychodziło, że
    administator teren jest jaknajbardziej uparwniony do stawiania znaków
    drogowych.

    > Odpowiedziałem. Na swoim prywatnym terenie mogę na środku placu postawić
    > donicę z palmą. Spróbuj ją uszkodzić;)

    Możesz. Ale jeżeli jej nie widać, to masz obowiązek ją tak oznakować, by
    nikt nie wpadł na nią. To mniej więcej tak, jakbyś pole minowe w ogródku
    zrobił. Przecież to Twój ogródek.

  • 12. Data: 2004-02-11 17:55:05
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

    wiadomości

    > Administrator terenu nie dopuszcza tam żadnego ruchu. To ani parking ani
    > droga.Przeczytaj co o tym napisał.

    To chyba tylko teoretycznie...
    Żebyś Ty widział, jaki tam jest ruch w praktyce...
    Oni sami _ich_samochodami_prywatnymi_ tam wjeżdżają...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...

  • 13. Data: 2004-02-11 18:55:30
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości

    > To chyba tylko teoretycznie...
    > Żebyś Ty widział, jaki tam jest ruch w praktyce...
    > Oni sami _ich_samochodami_prywatnymi_ tam wjeżdżają...

    Ich podwórko, ich samochody, ich słupek i ich ewentualna strata.

    Pozdr
    Leszek

  • 14. Data: 2004-02-11 19:00:18
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > A możesz podać podstawę parwną tego twierdzenia?

    A podasz zakaz malowania białych pasów na moim prywatnym terenie??

    > kilka razy wałkowaliśmy tutaj tę sprawę i za każdym razem wychodziło, że
    > administator teren jest jaknajbardziej uparwniony do stawiania znaków
    > drogowych.

    Zgadza się.Może wprowadzić nawet ruch lewostronny. Może też postawić sobie
    słupek blokujący bramę wjazdową.

    > Możesz. Ale jeżeli jej nie widać, to masz obowiązek ją tak oznakować, by
    > nikt nie wpadł na nią.

    Wskaż ten "obowiązek" oznakowania doniczki z palmą stojącą na moim
    podwórku;))

    >To mniej więcej tak, jakbyś pole minowe w ogródku
    > zrobił. Przecież to Twój ogródek.

    Nie przesadzaj. Co innego trzymać krokodyla na ogródku a co innego
    zabezpieczać doniczkę przed wpadnięciem na nią przez ślepca.

    Pozdr
    Leszek

  • 15. Data: 2004-02-11 19:50:19
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

    > Użytkownik "Chmielu" <j...@A...pccom.info> napisał w wiadomości

    > Ich podwórko, ich samochody, ich słupek i ich ewentualna strata.

    To jest teren "służbowy" należy do firmy <Nazwa> S.A....
    I administratorem terenu też jest firma <Nazwa> S.A....
    Masz jeszcze coś mądrego do powiedzenia, czy tylko sobie "czas zabijasz"...
    Jak wiesz tak wiele, to może jakimś paragrafem czy artykułem "błyśniesz" tak
    jak Pan Robert Tomasik, bo na razie to mu do pięt nie dorastasz...

  • 16. Data: 2004-02-11 22:50:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A podasz zakaz malowania białych pasów na moim prywatnym terenie??

    Nie podam, bo nie ma. Tym nie mniej, to nie na temat. Napisz, dla czego
    uważasz, że nie jest znakiem drogowym taka biała linia, bo o to chodzi.

    > Zgadza się.Może wprowadzić nawet ruch lewostronny. Może też postawić
    sobie
    > słupek blokujący bramę wjazdową.

    Może, ale musi go oznakować, jeśli jest mało widoczny.

    > Wskaż ten "obowiązek" oznakowania doniczki z palmą stojącą na moim
    > podwórku;))

    Jeśli jest mało widoczna i stoi w miejscu, w którym raczej się nie można
    jej spodziewać? Sprowadzasz sprawę do absurdu i dziwisz się, że wychodzi
    absurd.

    W tym wątku chodzi o mało widoczny słupek w miejscu, które spełnia rolę
    parkingu. W tym wypadku każdy normalny człowiek powinien sobie zdawać
    sprawę, że ktoś może przypadkowo wjechać na ten słupek. Powinien go
    odpowiednio oznakować. Ewentualnie w sposób wyraźny i skuteczny zagrodzić
    wjazd na ten teren. Jakby miał sobie ten słupek na własnym podwórku i była
    zamknięta brama, to jego sprawa. Ale jak zostawi otwartą, a będzie to
    miejsce zwyczajowo przyjęte do parkowania, to odpowiedzialność cywilną
    poniesie.

    > Nie przesadzaj. Co innego trzymać krokodyla na ogródku a co innego
    > zabezpieczać doniczkę przed wpadnięciem na nią przez ślepca.

    To akurat ty przesadzasz. Nie piszemy o umieszczonym gdzieś tam w ogródku
    jakimś tam słupku i ewentualności wybicia sobie o niego zębów przez
    ślepego, co akurat postanowił zamiast chodnikiem to krzakami chodzić,
    tylko o takiej pułapce na samochody w miejscu, gdzie na zdrowy rozsądek
    być tego nie powinno.

  • 17. Data: 2004-02-12 08:35:43
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>

> [...]
    > >
    > Jeśli jest mało widoczna i stoi w miejscu, w którym raczej się nie można
    > jej spodziewać? Sprowadzasz sprawę do absurdu i dziwisz się, że wychodzi

    Panie Tomaszu... Ten "Pan" Leszek to IMHO jakiś przemądrzalec, co mało wie,
    a pomądrzyłby się...
    Chyba nie warto z nim dyskutować...

  • 18. Data: 2004-02-12 15:13:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chyba nie warto z nim dyskutować...

    Z każdym niemal warto dyskutować. Z każdym, kto ma jakiekolwiek zdanie w
    sprawie. Nikt nie ma patentu na nieomylność, a jedynie niektórzy się mylą
    częściej i tyle.

  • 19. Data: 2004-02-13 16:04:07
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > Jak wiesz tak wiele, to może jakimś paragrafem czy artykułem "błyśniesz"

    Artykułem na co? Na to że na podwórku nie mogę postawić nieoznakowanej
    taczki?

    --

    Pozdr
    Leszek

  • 20. Data: 2004-02-13 16:07:46
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > Użytkownik "Leszek" <l...@b...fm> napisał w wiadomości

    > Nie podam, bo nie ma. Tym nie mniej, to nie na temat. Napisz, dla czego
    > uważasz, że nie jest znakiem drogowym taka biała linia, bo o to chodzi.

    Przecież napisałem. Na moim podwórku biała linia to biała linia a nie znak
    drogowy. A wymalowałem po to aby po paru głębszych trafiać w bramę;))
    Nie wolno?

    > Może, ale musi go oznakować, jeśli jest mało widoczny.

    Podstawę prawną proszę.

    > W tym wątku chodzi o mało widoczny słupek w miejscu, które spełnia rolę
    > parkingu.

    Spełnia taką rolę jaką określi administrator terenu. A napisał jasno że "tam
    się nie jeździ" i kropka.

    Pozdr
    Leszek