  • 1. Data: 2004-02-08 11:26:43
    Temat: Re: Praca dyplomowa a prawo majątkowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał P." <NO_dracul_@_wp_SPAM.pl> napisał w wiadomości
    news:ikjhf1-t69.ln1@80-51-48-81.cable-modem.tkk.net.
    pl...

    > Moją pracą dyplomową jest baza danych i jej oprogramowanie.
    > Ponieważ projekt jest bardzo rozległy, dostałem przyzwolenie na oddanie
    jego
    > części na egzamin z zastrzeżeniem, że resztę dopiszę w późniejszym
    > terminie, oczywiście na odpowiednich warunkach. Możliwości tego projektu

    > ogromne i nikt do tej pory nie zainteresował się tą tematyką aż w takim
    > stopniu. Stąd moje pytanie:
    > Kto posiada prawo majątkowe na taką pracę i czy będę mógł wykorzystać ją
    > komercyjnie ?

    Prawo do pracy dyplomowej ma z zasady uczelnia / szkoła.

  • 2. Data: 2004-02-08 11:37:22
    Temat: Praca dyplomowa a prawo majątkowe
    Od: Rafał P. <NO_dracul_@_wp_SPAM.pl>

    Witam wszystkich,

    Moją pracą dyplomową jest baza danych i jej oprogramowanie.
    Ponieważ projekt jest bardzo rozległy, dostałem przyzwolenie na oddanie jego
    części na egzamin z zastrzeżeniem, że resztę dopiszę w późniejszym
    terminie, oczywiście na odpowiednich warunkach. Możliwości tego projektu są

    Rafał P.

  • 3. Data: 2004-02-08 14:42:02
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Rafał P. wrote:
    > Zaglądam i widzę, że Rafał P. napisał(a) wiadomość

    > Zapomniałem dodać, iż wszystkie narzędzia, na których pracuję nie są
    > własnością szkoły. Większość z nich jest na licencji GPL i wszystkie są
    > legalne :)

    Ty, jeżeli regulamin studiów, bądź inne dokumenty które podpisałeś, nie
    stanowią inaczej:
    http://www.transfer.edu.pl/ctt10b05.html
    http://www.patentmen.pl/roz5-4.html

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Let the fear of danger be a spur to prevent it; he that fears not, gives

  • 4. Data: 2004-02-08 15:18:31
    Od: Rafał P. <NO_dracul_@_wp_SPAM.pl>

  • 5. Data: 2004-02-08 17:53:24
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Robert Tomasik w wiadomości <news:c05nui$omk$3@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Prawo do pracy dyplomowej ma z zasady uczelnia / szkoła.

    Proszę o podstawę prawną!

    --
    Olgierd
    "Bądźcie tak rewolucyjni jak nauka i tak reakcyjni jak tabliczka

  • 6. Data: 2004-02-08 17:56:05
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Rafał P. w wiadomości
    .pl> powiedział(a)
    co następuje:

    > Większość z nich jest na licencji GPL i wszystkie są legalne :)

    Uzyskanie prawa do utworu jest niezależne od tego czyją własnością były
    narzędzia użyte przy jego stworzeniu, jak i jest bez znaczenia czy
    posiadałeś je legalnie. Nawet jeśli Matejko namalowałby "Bitwę pod
    Grunwaldem" na jumanym płótnie i kradzionym pędzlem, nie ujmowałoby to w
    niczym jego praw autorskich do dzieła ;-)

    --
    Olgierd
    "Nie można usprawiedliwiać istnienia żadnego państwa o szerszym zakresie

  • 7. Data: 2004-02-09 00:26:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o podstawę prawną!

    Jak znajdę chwilę czasu, to poszukam, ale z grubsza jest to oparte na tym,
    że jednak przy tworzeniu pracy dyplomowej uczelnia pomaga. jest promotor,
    recenzent. Nierzadko pracę robisz na uczelni. W każdym razie pamiętam, że
    z moją pracę mniej więcej było. I wówczas sprawdzałem i mieli rację. Ale
    to już kilkanaście lat. Poszukam.

  • 8. Data: 2004-02-12 08:22:32
    Od: Rafał P. <NO_dracul_@_wp_SPAM.pl>

    <7...@8...cable-modem.tkk.net.pl>:

> [...]
    >
    > Zapomniałem dodać, iż wszystkie narzędzia, na których pracuję nie są
    > własnością szkoły. Większość z nich jest na licencji GPL i wszystkie są

    Dziekuję wszystkim za odpowiedź a szczególnie panu Przemysławowi za linki,
    które bardzo wiele mi wyjaśniły.

    Rafał P.