  • 1. Data: 2004-02-07 23:01:21
    Temat: WSA: przepis niezgodny z ustawą a wyrok
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_040205/
    firma_z_a_14.html
    +++++
    Urzędnik skarbowy nie może wydać decyzji korzystnej dla podatnika, jeżeli
    nie pozwalajš na to przepisy. Nie ma znaczenia, że ocenił je jako
    niekonstytucyjne
    WSA uchylił decyzje organów skarbowych
    -----

    Hm...
    wynika że Konstytucji w takim przypadku NIE można zastosować ??
    Powiem wyraźnie co mi się nie podoba w tym rozumowaniu: urzędnika
    obowiązują przepisy. Różne. Okólniki jego szefa i szefa jego szefa
    też.
    Przecież przyjęcie że decyzja urzędnika NIE jest objęta hierarhią
    prawa (a zastosowanie przepisu sprzecznego z Konstytucją do takiego
    wniosku musi prowadzić) błyskawicznie przywraca technologię
    "prawa powielaczowego".
    Gdzieś popełniłem błąd ?
    To jest również droga do łamania Konstytucji przez ustanowienie
    np. zakazanego jawnie w Konstytucji przymusu: dajmy na to podatku
    w sposów pozaustawowy (a co). I co, obywatel do paki a później
    się go przeprosi ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2004-02-08 02:35:56
    Temat: Re: przepis niezgodny z ustawą a wyrok
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > np. zakazanego jawnie w Konstytucji przymusu: dajmy na to podatku
    > w sposów pozaustawowy (a co). I co, obywatel do paki a później

    jak juz tu pisałem - po kolei:
    (oczywiście cytaty i nie ze mnie a z zapomnianych filmów)
    "- Lepiej byc winnym niz martwym"
    "-Rób co chcesz, byle to wyglądało na wypadek"
    "-Pokażcie mi człowieka a ja znajdę paragraf"
    no więc parafrazując ostatnie - nie ma urzędnika, nie ma decyzji ;) - the
    snatch- świnie zostawiają tylko zęby i włosy;

    -are you thretening me?
    - i am cornholio.....

    pozdr

    opyros

  • 3. Data: 2004-02-08 04:33:39
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > np. zakazanego jawnie w Konstytucji przymusu: dajmy na to podatku
    > w sposów pozaustawowy (a co). I co, obywatel do paki a później

    Kija ma dwa końce.
    Urzędnik nie jest od oceniania co jest konstytucyjne a co nie.
    Ocena ("widzimisie") urzędnika nie powinna byc podstawą decyzji.
    Nie chcę by stworzono pole do "kupowania oceny".
    To było by trudniejsze do zwalczenia niż "kupowanie ustawy".

    Jak pokazuje praktyka nawet niekonstytucyjne przepisy
    są stosowane w majestacie prawa.
    (np. płatne parkowanie, NFZ, ...)

    Opisywany przypadek "obywatel do paki" wymaga
    jeszcze współpracy trzeciej władzy.

    Powiedzmy, że przepis był jednak konstytucyjny.
    Jak państwo ma odzyskać co swoje?
    Uchylanie takich decyzji wydanych na podstawie urzędniczego
    "moim zdaniem" uważam za słuszne.

    BAH

  • 4. Data: 2004-02-08 13:06:44
    Temat: Re: WSA: przepis niezgodny z ustawą a wyrok
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    (overall IMHO)

    tylko Trybunał Konstytucyjny może orzec o niezgodności przepisu ustawy z
    Konstytucją, w dodatku Trybunał (w przypadku stwierdzenia niezgodności)
    określa datę, od której przepis przestaje obowiązywać (art. 188, 190
    Konstytucji)

    "obywatel do paki, a później się go przeprosi" - o tym mówi własnie art.
    190 pkt. 4 Konstytucji:
    "Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego o niezgodności z Konstytucją,
    umową międzynarodową lub z ustawą aktu normatywnego, na podstawie
    którego zostało wydane prawomocne orzeczenie sądowe, ostateczna decyzja
    administracyjna lub rozstrzygnięcie w innych sprawach, stanowi podstawę
    do wznowienia postępowania, uchylenia decyzji lub innego rozstrzygnięcia
    na zasadach i w trybie określonych w przepisach właściwych dla danego
    postępowania."

    (ludzie, tnijcie cytaty!)

    --
    bromden[at]gazeta.pl