    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 8 Jan 2016 01:47:04 -0800 (PST)
    Subject: Re: Cesja praw do programu komputerowego
    From: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 22:27:32 UTC+1 użytkownik kapitalikk napisał:
    > Mój problem jest następujący:
    > Spółka małżeńska zakupiła program księgowy na dwa stanowiska, który
    > użytkuje od lat. Płaci regularnie abonament za uaktualnienia każdy rok.
    > Spółka poza tym posiada wiele programów i jakiś majątek trwały
    > użytkowany w działalności. W chwili obecnej spółka małżeńska przestaje
    > istnieć i umowa wspólników stanowi, że cały majątek wspólników
    > (małżonków) jest przekazany jednemu małżonkowi, który będzie prowadził
    > dalej działalność.
    > Skontaktowałem się z Orange, Microsoft i innych, których nazw wymieniać
> [...]

    Firma to nie małżeństwo zawarte w kościele czy USC tylko spółka z udziałowcami.
    Najpierw założyliście firmę: Kowalski&Kowalska
    a teraz są dwie firmy: firma Kowalski i firma Kowalska.
    Tylko jedna z nich może zostawić sobie program druga musi nabyć
    nowe prawa (np. kupuje się nowe biurko i nowe krzesło dla nowej firmy
    z nową siedzibą).

    Andrzej.