  • Data: 2016-01-08 17:19:41
    Temat: Re: Cesja praw do programu komputerowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kapitalikk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Czy, wg Was, nie wolno mi sprzedać, przekazać praw do użytkowania
    >programu innej osobie?
    >O zgrozo sobie sprzedać, przekazać.

    Tak to jakos bylo - umowa/licencja jest na uzywanie programu przez
    "kupujacego" i na tym sie konczy.
    Novell np sie przy tym upieral, ze przeniesc licencje mozna, ale za
    zgoda.

    >Przecież jako współwłaściciel firmy byłem współwłaścicielem programu.
    >Mam jednak inny, niż spółka NIP.

    Rozumiem ze juz za pozno - ale ciekaw jestem drogi "przeksztalcenie
    sp cywilnej w spolke z o.o."
    Z jednej strony - nowy podmiot, nowy NIP, z drugiej - jakby
    kontynuacja, uswiecona przepisami ...

    >Zanim zacznę się z nimi kopać o umożliwienie mi korzystania z
    >programu, chciałbym poznać Wasze zdanie, czy moje wątpliwości są
    >słuszne.

    A olac ich, kup sobie inny program, tanszy :-)

    >Na dokładkę powiem, że M$ przyznał mi rację co do tego, że pewne
    >działania firm polskich w zakresie sprzedaży praw autorskich do
    >programów M$ są niezgodne z procedurami M$,

    MS to przede wszystkim zmierza w strone sprzedawania rocznego
    abonamentu na program, to im tam wszystko jedno czy przekazesz czy
    nie - placil i tak bedziesz.
    A przy okazji beda mieli dostep do wszystkich plikow :-)

    J.