  • 21. Data: 2002-11-13 11:48:04
    Temat: Re: Ceny netto są nielegalne? [Re: Ile place - ?]
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Maddy <m...@e...com.pl> wystukal(a) :

    > Hmmm... to jakas wyższa matematyka.
    >
    > Mnie uczyli tak:
    >
    > 100 * 1,22 = 122 - z netto na brutto
    > 122/1,22 = 100 - z brutto na netto
    >
    > a teraz 122/18,03 = 7,77 hmm...
    > a może 122/18,03% = 676,65
    > ok.. ładne to, ale czemu ma służyć?

    Autorowi chodziło chyba o to, że
    122*0.1803=21.9966

    więc mamy wielkość VAT-y

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 22. Data: 2002-11-13 12:02:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pete napisał:
    > Maddy <m...@e...com.pl> wystukal(a) :

    > Autorowi chodziło chyba o to, że
    > 122*0.1803=21.9966
    >
    > więc mamy wielkość VAT-y

    Niewątpliwie autorowi potrzebny jest tłumacz, poniewaz napisał wyraźnie
    "dzielenie przez 18,03" a w szkole uczyli mnie że dzielenie i mnożenie
    przez taka sama wartość daje taki sam wynik tylko w przypadku gdy
    dzielnikiem jest 1 :-)
    Więc skoro ktoś pisze "dzielenie czyli mnożenie" to ja przepraszam, iech
    zatrudni rzecznika prasowego bo jasnością wypowiedzi przebija Wałesę.
    A w poprzedzającym poście chodziło o przeliczanie cen netto na brutto i
    z powrotem.

    Innymi słowy do każdej takiej wypowiedzi powinny być dodawane
    kilkustronicowe przypisy żeby autor był dobrze zrozumiany.

    Istnieje drugie wyjasnienie - autor po prostu nie zna matematyki.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 23. Data: 2002-11-13 12:36:26
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    >Autorowi chodziło chyba o to, że
    >122*0.1803=21.9966
    > więc mamy wielkość VAT-y

    Teraz dla odmiany Ty przesadzasz :-)

    Karol

  • 24. Data: 2002-11-13 13:26:02
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wystukal(a) :

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Teraz dla odmiany Ty przesadzasz :-)

    ale ossochozzi?

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 25. Data: 2002-11-13 13:39:17
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wystukal(a) :

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Teraz dla odmiany Ty przesadzasz :-)

    O czytanie miedzy wierszami.
    Nie zawsze uzywa sie "internetowych śmieszków" dla wyrazenia uczuć.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 26. Data: 2002-11-13 14:55:31
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wystukal(a) :

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wystukal(a) :

    > O czytanie miedzy wierszami.

    Czytam i czytam i ciągle nie wiem o co Tobie idzie...
    Czy o to, że próbowałem wyjaśnić, o co chodziło z tym "dzieleniem"
    przez 18.03?

    > Nie zawsze uzywa sie "internetowych śmieszków" dla wyrazenia uczuć.

    ???
    Tu ponowne "ale ossochozzi"
    Gdzie uzyłem emotikony
    ???

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 27. Data: 2002-11-13 15:21:08
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Tu ponowne "ale ossochozzi"
    > Gdzie uzyłem emotikony

    Nigdzie. Czy myslisz, ze Maddy (ktora cytowales) jest na tyle tępa, ze nie
    wie co to jest 18,03.
    Chyba słabo ją znasz.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 28. Data: 2002-11-13 18:09:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Crocodile napisał:
    [...]
    >+ >>>Trudnosc jest dokladnie taka sama - mnozenie lub dzielenie przez 1.22.
> [...]

    Zaiste :)

    >+ Mnie uczyli tak:
    >+
    >+ 100 * 1,22 = 122 - z netto na brutto
    >+ 122/1,22 = 100 - z brutto na netto
    >+
    >+ a teraz 122/18,03 = 7,77 hmm...
    >+ a może 122/18,03% = 676,65
    >+ ok.. ładne to, ale czemu ma służyć?
    >+
    >+ może ja za głupia jestem...

    Ech, drobiazg, czepiasz się że ktoś zapomniał wspomnieć że chodzi
    o wyrażoną w procentach odwrotność uzupełnienia do 1 - przecież
    w kraju w ktorym matura z matematyki nie jest obowiązkowa
    takie szczegóły są normalne u byle[1] ministra.
    [...]
    >+ Maddy (czując się matematycznie upośledzoną)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (przepraszający [1] z góry:
    - ministrów i byłych ministrów, szczególnie edukacji,
    jeśli czują się urażeni że *tak drobnych* błędów nie
    popełniają
    - pozostałych ministrów, którzy mają dla liczb
    należny szacunek i nie zakładają że liczby - jak
    wyborcy - zmienią zdanie... :] a mają zamiar wziąć
    opinię do siebie :) bo nie taki jest cel dygresji :>)

  • 29. Data: 2002-11-14 09:14:58
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wystukal(a) :

    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nigdzie. Czy myslisz, ze Maddy (ktora cytowales) jest na tyle tępa,

    Nie wiem, bo skąd?

    > ze nie wie co to jest 18,03.
    > Chyba słabo ją znasz.

    Chyba tak, ale czy ona potrzebuje adwokata w Twojej osobie?

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 30. Data: 2002-11-14 09:40:17
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Karol <a...@a...poczta.onet.pl> wystukal(a) :

    > Chyba tak, ale czy ona potrzebuje adwokata w Twojej osobie?

    Dajmy spokoj tej dyskusji. Za pozno zauwazylem ze leci ona na dwoch mocno
    rozniacych sie grupach.

    Pozdrawiam,
    Karol