  • 11. Data: 2002-11-07 14:36:39
    Temat: Re: Ceny netto są nielegalne? [Re: Ile place - ?]
    Od: " Nicek" <n...@g...pl>

    No więc tak:

    Łukasz J. <l...@i...pl> napisał(a):

    > Operatorzy nie łamią prawa.
    > Podają ceny rzeczywiste za swoje usługi (i to są pieniądze, które do nich
    > faktycznie wpływają). Nie wszyscy klienci są płatnikami VATu (więc podawanie
    > cen "brutto" byłoby dla nich wielce niewygodne - trudniej jest odliczyć 22%
    > niż doliczyć do ceny netto...).
    >
    > Praktyka ta jest całkowicie zgodna z Ustawą o Rachunkowości (proszę sobie
    > poszukać noweli np. na stronach kancelarii sejmu).

    Znalazłem ten przepis, który prawdopodbnie masz na myśli pisząc "Ustawa o
    rachunkowości".
    Jest to:

    USTAWA
    z dnia 29 września 1994 r.
    o rachunkowości.
    Dz.U.02.76.694
    (tekst jednolity)

    I co czytamy na samym początku:

    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 1. Ustawa określa zasady rachunkowości oraz tryb badania sprawozdań
    finansowych przez biegłych rewidentów.

    I ja się pytam - co ta ustawa ma wspólnego z cennikiem, który Era podaje klientom?

    --
    Z wyrazami uszanowania - N.

  • 12. Data: 2002-11-07 16:11:08
    Od: "Nicek" <n...@g...pl>

    TomekS <t...@d...com.pl> napisał(a):

    > z cennikiem usług telekomunikacyjnych podawanym do wiadomości publicznej?
    > źródła.
    > cytowałem, a nie ustawa o rachunkowości. Jeżeli kolega uważa inaczej, proszę
    > konkretnych przepisów podałeś co Ci się wydaje...(...)
    >
    > Czyżby Expert??

    Aleś pi...lnął...
    Jak łysy grzywką o parapet.

  • 13. Data: 2002-11-07 22:03:47
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    TomekS <t...@d...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > cytowałem, a nie ustawa o rachunkowości. Jeżeli kolega uważa inaczej, proszę
    > konkretnych przepisów podałeś co Ci się wydaje...(...)

    Aleś p...lnął...
    Jak łysy grzywką o parapet.

  • 14. Data: 2002-11-08 08:22:14
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > Aleś p...lnął...
    > Jak łysy grzywką o parapet.

    A któżby inny?
    Przedstaw się
    TomekS

  • 15. Data: 2002-11-08 22:58:39
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    TomekS wrote:

    > A któżby inny?
    > Przedstaw się

    A poliżesz mnie w ucho?

  • 16. Data: 2002-11-11 23:33:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Łukasz J." <l...@i...pl> writes:

    > Operatorzy nie łamią prawa.

    Tego nie bede ocenial, ale

    > Podają ceny rzeczywiste za swoje usługi (i to są pieniądze, które do nich
    > faktycznie wpływają).

    Nie, wplywaja do nich naleznosci wraz z VATem, i doskonale wie o tym kazdy,
    kto kiedykolwiek zaplacil za jakakolwiek fakture VAT (jesli stawka VAT
    byla rozna od 0% i zwolnienia).

    Szczerze mowiac podawanie cen netto i brutto (albo lepiej netto i VAT)
    wydaje mi sie ideologicznie poprawne, gdyz pokazuje, ze o ile producent/itd
    musial wykonac jakas prace by towar/usluge wyprodukowac/sprowadzic/sprzedac,
    to panstwo nie musialo w tym celu zrobic dokladnie nic, a i tak dostaje
    prawie 1/4 tego, co producent/sprzedawca.

    > Nie wszyscy klienci są płatnikami VATu (więc podawanie
    > cen "brutto" byłoby dla nich wielce niewygodne - trudniej jest odliczyć 22%
    > niż doliczyć do ceny netto...).

    Trudnosc jest dokladnie taka sama - mnozenie lub dzielenie przez 1.22.

    > Praktyka ta jest całkowicie zgodna z Ustawą o Rachunkowości

    Zapewne takze z ustawa o wychowaniu w trzezwosci, i co z tego?
    Dzialalnosci gospodarczej nie reguluje tylko ustawa o rachunkowosci.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 17. Data: 2002-11-13 06:47:44
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > Trudnosc jest dokladnie taka sama - mnozenie lub dzielenie przez 1.22.

    W pamieci znacznie lepiej mnoży się przez 1,22 niż dzieli przez 1,22. ;)))

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 18. Data: 2002-11-13 11:25:30
    Od: "Crocodile" <c...@p...onet.pl>

    Dzielenie przez 18,03.
    pzdr
    crocodile

  • 19. Data: 2002-11-13 11:36:06
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Crocodile" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzielenie przez 18,03.

    18,03 powiadasz....
    Nie dokladasz do interesu przy takim sposobie liczenia cen netto?

    Karol

  • 20. Data: 2002-11-13 11:41:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Crocodile napisał:

    > Dzielenie przez 18,03.

    Hmmm... to jakas wyższa matematyka.

    Mnie uczyli tak:

    100 * 1,22 = 122 - z netto na brutto
    122/1,22 = 100 - z brutto na netto

    a teraz 122/18,03 = 7,77 hmm...
    a może 122/18,03% = 676,65
    ok.. ładne to, ale czemu ma służyć?

    może ja za głupia jestem... albo za moich czasów była inna matematyka w
    podstawówce

    Maddy (czując się matematycznie upośledzoną)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl