  • 1. Data: 2011-03-10 19:19:04
    Temat: Cena na półce a butelka
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    Kupiłem ostatnio piwo w sklepie. NA półce gdzie stało widniała cena
    1,99. Po przyjściu do domu okazało się, że doliczono cenę za butelkę.
    Czy to zgodne z prawem? Czy nie obowiązuje cena z etykiety na półce?
    Mogą sobie doliczać rożne rzeczy do zakupionego towaru?

  • 2. Data: 2011-03-10 19:24:13
    Temat: Re: Cena na półce a butelka
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2011 20:19, PlaMa pisze:
> [...]
    > Czy to zgodne z prawem? Czy nie obowiązuje cena z etykiety na półce?
    > Mogą sobie doliczać rożne rzeczy do zakupionego towaru?

    Jesteś pewien, że nie było jakiegoś "drobnego druczku" przy cenie na półce?

  • 3. Data: 2011-03-10 19:26:36
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    > to zgodne z prawem? Czy nie obowiązuje cena z etykiety na półce? Mogą
    > sobie doliczać rożne rzeczy do zakupionego towaru?

    Dlaczego niezgodnie?
    Zawsze tak było, że sklep pobierał opłatę za butelkę zwrotną.
    Idź, oddaj butelkę w sklepie, i powinni oddać ci pieniądze.
    Niezgodne z prawem będzie, gdy nie będą mieli nastroju zwrucić ci pieniędzy,
    co jest niestety nagminną praktyką.

  • 4. Data: 2011-03-11 07:48:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Czy to zgodne z prawem? Czy nie obowiązuje cena z etykiety na półce?

    myślę że jednak cena na etykiecie na półce była, przypuszczam, że informacja
    o kaucji jest nawet na etykiecie butelki

  • 5. Data: 2011-03-11 12:29:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > zgodne z prawem? Czy nie obowiązuje cena z etykiety na półce? Mogą sobie
    > doliczać rożne rzeczy do zakupionego towaru?

    Moga - za opakowanie zwrotne.
    Gdy butelke te odniesiesz z powrotem, otrzymasz te dioliczone uprzednio
    pieniadze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-03-12 13:41:19
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-03-11 13:29, SDD wrote:

    > Moga - za opakowanie zwrotne.
    > Gdy butelke te odniesiesz z powrotem, otrzymasz te dioliczone uprzednio
    > pieniadze.

    Nie było na "etykietce" żadnych informacji o kaucji zwrotnej ani
    butelkach? Czy doliczanie za butelkę regulują jakieś oddzielne paragrafy?

  • 7. Data: 2011-03-13 13:46:04
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-03-10 20:26, Stokrotka wrote:

    > Dlaczego niezgodnie?

    Bo zawsze mnie uczono, że cena na metce jest obowiązująca. W ten sam
    sposób można by było doliczać marże, VAT, podatek środowiskowy, koszta
    transportu, koszta magazynowania, koszta pojemnika, koszta etykiety itd itp.

    Nagle okazuje się, że coś co kosztuje na półce 1,23 zł na odcinku do
    kasy zdrożało to 6,15 zł.

    > Zawsze tak było, że sklep pobierał opłatę za butelkę zwrotną.

    Zawsze też było, że sklep mógł nie przyjąć reklamacji "bo tak" - na
    szczęście czasy i prawo się zmieniają.

    > Idź, oddaj butelkę w sklepie, i powinni oddać ci pieniądze.
    > Niezgodne z prawem będzie, gdy nie będą mieli nastroju zwrucić ci pieniędzy,
    > co jest niestety nagminną praktyką.

    To nie o to chodzi. Ja się pytam czy taka praktyka jest zgodna z prawem?
    Może są jakieś specjalne paragrafy nawiązujące do zwrotnych pojemników
    (ale żeby w ogóle nie wspominać o tych pojemnikach?!).
    Dla mnie to trochę nie do pomyślenia, żeby nawet info małym druczkiem, o
    kosztach zwrotnych pojemników, nie dodać :/

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 8. Data: 2011-03-13 13:51:27
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-03-10 20:24, Andrzej Lawa wrote:

    > Jesteś pewien, że nie było jakiegoś "drobnego druczku" przy cenie na półce?

    nie było... pójdę dzisiaj i strzele fotkę dla pewności

  • 9. Data: 2011-03-13 15:36:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.03.2011 14:51, PlaMa pisze:

    > nie było... pójdę dzisiaj i strzele fotkę dla pewności

    Tylko uważaj na ochroniarzy ;-> Na wszelki wypadek idź ze świadkiem lub
    drugą ukrytą kamerą.

  • 10. Data: 2011-03-13 19:16:24
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-03-13 16:36, Andrzej Lawa wrote:

    > Tylko uważaj na ochroniarzy ;-> Na wszelki wypadek idź ze świadkiem lub
    > drugą ukrytą kamerą.

    Zrobiłem przy świadkach z olaniem ochroniarzy :)

    http://img710.imageshack.us/i/img20110313171607.jpg/
    http://img855.imageshack.us/f/img20110313171648.jpg/
    http://img228.imageshack.us/i/img20110313194615.jpg/

    Spójrzcie na to i powiedzcie, że to fair :)