  • 11. Data: 2011-03-13 19:18:40
    Temat: Re: Cena na półce a butelka
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    PlaMa napisa?(a):

    > Spójrzcie na to i powiedzcie, że to fair :)

    Wydaje mi sie, ze od kaucji nie powinien byc naliczany VAT bo kaucje
    powinny funkcjonowac niejako obok podatkow ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 12. Data: 2011-03-13 21:45:04
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał

    > Wydaje mi sie, ze od kaucji nie powinien byc naliczany VAT bo kaucje
    > powinny funkcjonowac niejako obok podatkow ;)

    Ten paragon wygląda jakby to nie była kaucja tylko sprzedaż butelek.
    A to by oznaczało że nie mają obowiązku przyjąć tych butelek za
    zwrotem pieniędzy.

  • 13. Data: 2011-03-15 12:27:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl> napisał w wiadomości
    > On 2011-03-13 16:36, Andrzej Lawa wrote:

    > Zrobiłem przy świadkach z olaniem ochroniarzy :)
    >
    > http://img710.imageshack.us/i/img20110313171607.jpg/
    > http://img855.imageshack.us/f/img20110313171648.jpg/
    > http://img228.imageshack.us/i/img20110313194615.jpg/
    >
    > Spójrzcie na to i powiedzcie, że to fair :)

    Wobec takich okolicznosci, masz calkowita racje!!!!
    Ja bym nie odpuscil - ewidentnie potraktowali to jako sprzedaz butelki -
    dokladnie powyliczalem kwoty podatku VAT i na to wychodzi, de facto
    zawyzajac cene produktu o 70 groszy - czyli zamiast efektownych 1,99 wyszlo
    2,69.
    Wystosuj moze pismo to PIH-ow, rzecznikow konsumenta itp. + do wiadomosci
    kierownictwa marketu i ewentualnie do lokalnej prasy.

    Ja ostatnio w Carrefour musialem zrobic zamieszanie o 10 groszy, bo
    wywieszona cene jablek obnizyli do 3,49 za kg, ale na wadze samoobslugowej
    (jedynej w tym hipermarkecie mozliwosci przypisania ceny do kupionej porcji
    jablek - przy kasie nie ma wag) byla tylko opcja przed obnizka - czyli 3,69.
    Dziewczyna w puncie informacyjnym liczyla chyba z 10 razy, za kazdym razem
    otrzymujac inna kwote zwrotu - w koncu stanelo na 10 groszach.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2011-03-15 12:33:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 13:27:01 +0100, SDD napisał(a):

    > Ja bym nie odpuscil - ewidentnie potraktowali to jako sprzedaz butelki -
    > dokladnie powyliczalem kwoty podatku VAT i na to wychodzi (...)

    No i co z tego, czym tu się podniecać? Dystrybutor dostarczając piwo do
    sklepu wystawia przecież fakturę na opakowania. Sprzedawca wystawia więc
    paragon fiskalny na butelki i wszystko jest w porządku. Nie ma tu mowy o
    żadnym oszustwie - jeżeli piwo jest w butelce zwrotnej, to dolicza się
    kaucję (informacja jest na butelce), natomiast gdyby PlaMa przyniósł
    butelkę ze sobą to zapłaciłby tyle ile widnieje na cenówce. To normalna
    praktyka. Zauważ, że cena piwa wcale nie wzrosła i zgadza się z tym, co na
    etykiecie na półce.

    --
    best regards,
    scream

  • 15. Data: 2011-03-15 12:34:45
    Temat: Re: Cena na p??ce a butelka
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-15 13:27, SDD pisze:

    > Ja ostatnio w Carrefour musialem zrobic zamieszanie o 10 groszy,

    To jest jakiś ustawowy przymus?

    --
    spp

  • 16. Data: 2011-03-15 13:36:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No i co z tego, czym tu się podniecać? Dystrybutor dostarczając piwo do
    > sklepu wystawia przecież fakturę na opakowania. Sprzedawca wystawia więc

    Tym, ze na polce widnieje cena 1,99 a zaplacic trzeba 2,69.

    > paragon fiskalny na butelki i wszystko jest w porządku. Nie ma tu mowy o
    > żadnym oszustwie - jeżeli piwo jest w butelce zwrotnej, to dolicza się
    > kaucję

    Ale to nie jest kaucja - gdyby to byla kaucja, nie byloby VAT-u (chyba, ze
    zmeinili cos przy ostatniej nowelizacaji).
    Wyglada na to, ze oni sprzedaja butelki - ktore niekoniecznie sa zwrotne i
    ktore niekoniecznie z powrotem skupuja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2011-03-15 13:39:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > To jest jakiś ustawowy przymus?

    Jest przymus bycia upierdliwuym dla cwaniakow.
    Cwaniacy, ktorzy pozornie obnizaja cene, ale kasuja klienta jak bez obnizki
    powinni ponosic konsekwencje swego cwaniakowania - np. w postaci ton
    makulatury z protokolami zwrotow chocby i po 1 groszu tym, ktorzy nie daja
    sie w tak prymitywny spsoob oszukac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2011-03-15 13:51:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-15 14:39, SDD pisze:

    > Jest przymus bycia upierdliwuym dla cwaniakow.

    Nie, nie ma takiego przymusu.
    Dlaczego nie napiszesz prawdy - "chcę być upierdliwy dla takich... itd."?

    --
    spp

  • 19. Data: 2011-03-15 14:01:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 14:36, SDD pisze:

    > Tym, ze na polce widnieje cena 1,99 a zaplacic trzeba 2,69.

    Jedyne, co można zarzucić, to fakt, że sklep nie wywiesza wszystkich cen
    (za butelki).

    > Ale to nie jest kaucja - gdyby to byla kaucja, nie byloby VAT-u (chyba, ze

    Źle nabita butelka. Ale płacenie wyższego podatku, niż się należy, nie
    jest karalne.

    > zmeinili cos przy ostatniej nowelizacaji).
    > Wyglada na to, ze oni sprzedaja butelki - ktore niekoniecznie sa zwrotne i
    > ktore niekoniecznie z powrotem skupuja.

    Mają obowiązek skupić - jeśli były sprzedane przez nich.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2011-03-15 14:07:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > Źle nabita butelka. Ale płacenie wyższego podatku, niż się należy, nie
    > jest karalne.

    http://www.vat.pl/jak_rozliczac_vat_od_kaucjonowanyc
    h_opakowan_zwrotnych_komentarz_vat_i_2628.php

    j.