  • 1. Data: 2011-03-10 12:31:47
    Temat: [x-post: p.b.b, p.p, p.s.p fut: p.p] routing międzybankowy
    Od: Marcin Balcerzak <k...@o...pl>

    Witam,

    W ciągu ostatnich miesięcy przelewy z konta w GBP w angielskim Barclays na
    konto w GBP w polskim mBank przychodziły bez problemu - nadawca uiszczał
    pewną opłatę i zadeklarowana kwota dochodziła w kilka dni. Ostatnio
    nastąpiła "mała" niespodzianka - kwota dostarczona została pomniejszona o
    kilka procent! Nadawcą jest rachunek techniczny, a mBank dokonał
    przewalutowania. mBank twierdzi, że pieniądze dostał od polskiego Deutsche
    Bank z konta w złotówkach (tam już radośnie ktoś dokonał przewalutowania
    GBP->PLN). Sytuacja jest moim zdaniem nie do zaakceptowania, między innymi
    ze względu na element zaskoczenia. W związku z tym mam do grupowiczów
    pytania:
    1) Czy nadawca bądź odbiorca przelewu ma możliwość sprawdzenia dokładnej
    trasy routingu?
    2) Czy trasa taka może się zmieniać całkiem losowo? Chodzi mi o uniknięcie
    podwójnego przewalutowania, które w tym przypadku uważam za czyste
    złodziejstwo.
    3) Czy bank nadawcy/odbiorcy ma możliwość/obowiązek informowania klienta o
    zmianie takiej trasy?
    4) Czy mBank ma wpływ na ustalanie trasy routingu z Barclays?
    5) Czy istnieje prosty sposób odzyskania niesłusznie pobranych pieniędzy?

    Dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Marcin Balcerzak