  • 1. Data: 2011-03-10 08:36:32
    Temat: zasiedzenie
    Od: "Jendrek" <J...@g...com>

    Witam. Po jakim czasie jest zasiedzenie (chodzi o ogrodzenie wokól mojego
    domu). Z tego co słyszalem to są zasiedzenia po 20 i 30-latach, oraz w
    dobrej i złej wierze. Czy ktos mi moze w skrócie wyjasnić w paru zdaniach,
    ew.gdzie moge znaleźć jakies akty prawne? Pzdr. dla grupowiczów. Jendrek

  • 2. Data: 2011-03-10 08:38:50
    Temat: Re: zasiedzenie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > dobrej i złej wierze. Czy ktos mi moze w skrócie wyjasnić w paru zdaniach,
    > ew.gdzie moge znaleźć jakies akty prawne? Pzdr. dla grupowiczów. Jendrek

    Kodeks Cywilny. Jest na stronie sejmu.

  • 3. Data: 2011-03-10 09:19:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jendrek" <J...@g...com> napisał w wiadomości grup

    w telegraficznym skrócie

    po 20 latach w dobrej wierze, po 30 w złej

    w dobrej, to znaczy że miałeś przeświadczenie, że dana nieruchomość prawnie
    ci się należy, w złej, kiedy byłeś świadomy, że to nie twoje, a mimo to
    użytkowałeś

  • 4. Data: 2011-03-10 20:31:36
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > się należy, w złej, kiedy byłeś świadomy, że to nie twoje, a mimo to

    A czy zasiedzenie jest obowiązkowe, czy jest przywilejem, z którego mogę
    zrezygnować?

    Feromon

  • 5. Data: 2011-03-11 07:46:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > A czy zasiedzenie jest obowiązkowe, czy jest przywilejem, z którego mogę
    > zrezygnować?

    nie możesz z niego zrezygnować, bo musisz o nie wystąpić :)

  • 6. Data: 2011-03-11 09:50:36
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-10 21:31, Feromon pisze:
    > A czy zasiedzenie jest obowiązkowe, czy jest przywilejem, z którego mogę
    > zrezygnować?

    zasiedzenie następuje z mocy prawa
    ale żeby stwierdzić, że nastąpiło, ktoś musi wystąpić do sądu...

    k.

  • 7. Data: 2011-03-11 11:00:03
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Jest jeszcze możliwość odkupienia zajętej pod naniesienie części gruntu.

    -----

  • 8. Data: 2011-03-12 18:20:56
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > zasiedzenie następuje z mocy prawa
    > ale żeby stwierdzić, że nastąpiło, ktoś musi wystąpić do sądu...

    Dziękuję, ulżyło mi...

    Feromon

  • 9. Data: 2011-03-13 18:45:41
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-03-12 19:20, Feromon pisze:
    > Dziękuję, ulżyło mi...

    'ktoś' niekoniecznie oznacza osobę, która nabyła własność przez zasiedzenie

    k.