  • 71. Data: 2020-12-01 15:39:29
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.12.2020 o 12:11, J.F. pisze:

    > Ogolnie powiedzialbym, ze prawidlowo - podejrzany, to na kwarantanne.
    > Tylko jak widac - podstawy prawnej brak :-)
    >
    > Ale ... skads jednak wiedzial. Sanepid na tej liscie zaznacza policjantow,
    > czy male miasteczko, to sie "wodzowi" rzucilo znajome nazwisko na liscie
    > nowych do sprawdzania ...

    Odwrotnie. Wódz sie dowiedział o kontakcie i wywalił ich. Tylko nie za
    bardzo było wiadomo, jak nieobecność rozliczyć.

    > Bo jeszcze jedna mozliwosc, ze ktorys z policjantow sie zarazil i
    > powiadomil, wiec komendant izoluje tych, co mieli z nim stycznosc - ale
    > czy to nie powinien byc caly maly komisariat ?

    No mniej więcej tak to wyglądało. Tylko pozostaje kwestia rozliczenia
    nieobecności.

    COVER-19

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2020-12-01 16:22:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Odwrotnie. Wódz sie dowiedział o kontakcie i wywalił ich. Tylko nie
    >za
    >bardzo było wiadomo, jak nieobecność rozliczyć.

    a) delegowac do odbywania sluzby w domu :-)
    b) powiadomic Sanepid, i niech ich skieruje na kwarantanne,

    >COVER-19

    Masz na mysli Covid-19? Bo COVER to nie rozumiem ...

    J.

  • 73. Data: 2020-12-01 16:29:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 01-12-2020 o 16:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > a) delegowac do odbywania sluzby w domu :-)

    w sumie się da, przecież osoby na kwarantannie kontroluje policjant, to
    sam siebie może kontrolować i to 24h na dobę! :P

    --
    http://zrzeda.pl

  • 74. Data: 2020-12-01 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Trzeba sprzetu, a producenci maja portfel zamowien oblozony,
    > trzeba wyszkolonych ludzi, trzeb odczynnikow.

    Chciałbym sie upewnic ze ta informacja to twoje wyssane z palucha
    wymysły a nie wiarygodna informacja?
    Jezeli jest inaczej to przepraszam i poprosze o zrodło ze nie dało sie.
    Nawet poseł PiS, niejaki Sosnierz lobbował za zakupem testów wraz z
    zapleczem do ich szybkiej obsługi.

    > Tak samo? Tzn wcale nie testuja wszystkich, przynajmniej nie
    > metoda PCR.

    Rozumiem ze u ciebie pomiedzy wszystkich a prawie najmniej w europie u
    ciebie nie ma zadnych stanów posrednich?

    > A propos - wlasnie widzialem reportaz z Azji.
    > Korea postawila na testy i ma dobre wyniki, Tajwan przyjal
    > strategie izolacji i testowania, i ma dobre wyniki.
    > Japonia stosuje malo testow, izolacje ma umiarkowana, mlodzi
    > imprezuja na dyskotekach bez maseczek ... i tez ma dobre wyniki.
    > No ale stan wyjatkowy w kraju mieli, w maju.
    >
    > Przy czym niektorzy twierdza, ze rzad nie testuje, bo nie chcial
    > miec epidemii przed olimpiada :-)

    lowacja-rozpo
    >>> czyna-testowanie-wszystkich-obywateli.html
    >>> https://www.rp.pl/Covid-19/201039914-Slowacja-zaczyn
    a-testy-wszys

    > Jesli to maja byc testy o skutecznosci "40%" ...

    Nadal nikt nie podał zródła tej rewelacji o 40 badz 60% wspolczynniku
    błedów.

    > Nie mowie nie. Jedna z wersji - pozwolic wszystkim zachorowac, kto
    > ma umrzec, ten i tak umrze, ten wirus na szczescie jest dosc malo
    > smiertelny.
    > Tylko tu jest drugie dno - trzeba miec szpitale i respiratory
    > przygotowane, zeby nie zabraklo.
    >
    > Izolacja pomaga rozlozyc chorych w czasie.

    Mało smiertelny... Ale wiesz ze od pazdziernika umiera w PL 2x wiecej
    ludzi niz zwykle i ze mamy juz minimum 30 tysiecy nadmiarowych zgonów?

    > Co by nie mowic, to do wrzesnia sytuacja wydawala sie pod kontrola
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    Chyba debilowi który nie patrzy dalej niz czubek własnego nosa.
    Ty tez ubezpieczenie domu wykupujesz w momencie jak zajmuje sie drugie
    pietro?

    > I tu moze zabraklo testow - trzeba bylo wiecej testowac, moze
    > nawet losowo, to moze by sie prawdziwy obraz odkryl wczesniej ...
    > ale akurat testowano sporo, jesli rzadowym danym wierzyc.

    Przypominam ze we wrzesniu przyjelismy strategie nie testowania...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 75. Data: 2020-12-01 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Teraz napisz jaki procent chorych Polaków go zażywa i ile on
    > kosztuje?

    Kolejny który nadaje sie ze swoja uczciwoscia na polityka.
    W PL praktycznie nikt bo nikt nie testuje na grype.
    Ale lek jest wiec nie pierdol ze go nie ma.

    A teraz albo zacznij pierdolic ze przeciez mowiac ze nie ma leku
    mowiłes ze jest lek tylko ze sie go nie stosuje albo odszczekaj i
    przyznaj ze pierdalnałes głupote dajac chociaz minimalna nadzieje ze
    masz coś miedzy nogami (moralne jajka).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 76. Data: 2020-12-01 18:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A u nas rzekomo epidemia slabnie i wczoraj tylko 5 tys nowych
    > zakazen ... lub rzad ukrywa prawdziwe statystyki :-)

    Przeciez nie ukrywa...
    Statystyki zgonów sa dostepne.
    Pazdziernik listopad masz minimum 30 tys dodatkowych zgonów (minimum bo
    liczone od najwyzszych stanów z lat ubiegłych).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 77. Data: 2020-12-01 18:24:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Przeciez nie ukrywa...
    >Statystyki zgonów sa dostepne.

    Gdzie sa dostepne ?
    Bo rocznik statystyczny to poda sume roczna i za dwa lata :)

    >Pazdziernik listopad masz minimum 30 tys dodatkowych zgonów (minimum
    >bo
    >liczone od najwyzszych stanów z lat ubiegłych).

    To teraz chyba musisz poczekac tydzien lub dwa, bo gdzies tyle trwa
    rozwoj choroby - bedzie spadek zgonow, czy nie ...

    J.

  • 78. Data: 2020-12-01 18:26:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    >Kolejny który nadaje sie ze swoja uczciwoscia na polityka.
    >W PL praktycznie nikt bo nikt nie testuje na grype.

    A na swiecie ?

    >Ale lek jest wiec nie pierdol ze go nie ma.

    No fakt, wychodzi na to, ze jest.

    Choc jesli nie podaja na poczatku, a potem nie pomaga ... to moze sie
    okazac, ze jakby go nie bylo ...

    Farmacja robi postep :-)

    J.

  • 79. Data: 2020-12-01 18:46:05
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.12.2020 o 18:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Gdzie sa dostepne ?
    > Bo rocznik statystyczny to poda sume roczna i za dwa lata :)

    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludno
    sc/zgony-wedlug-tygodni,39,2.html

    Aktualizowane raz na miesiąc w połowie miesiąca.

    MJ

  • 80. Data: 2020-12-01 18:56:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >sie.
    >Nawet poseł PiS, niejaki Sosnierz lobbował za zakupem testów wraz z

    Dac sie dalo, bo jakos od zera testow doszlismy do 50 tys na dobe.

    Sprzetu pewnie troche bylo, moze trzeba bylo odkurzyc, ludzi troche
    tez, odczynniki specyficzne pewnie trzeba bylo kupic.

    Sprzetu troche dokupiono ... no i tu sie robia schody, bo jak
    rozbudowales do 50 tys/dobe, to do np 5 mln trzeba rozbudowac jeszcze
    ze 100 razy ...

    >Rozumiem ze u ciebie pomiedzy wszystkich a prawie najmniej w europie
    >ciebie nie ma zadnych stanów posrednich?

    IMO to maja te same problemy - bylo tych laboratoriow tyle, ile bylo
    potrzebne w spokojnych czasach, czyli niezbyt duzo, i jak nagle
    potrzeba tysiac razy wiecej, to sie robia schody.
    No chyba, ze zainwestowali troche w czasach ptasiej grypy ...

    >Nadal nikt nie podał zródła tej rewelacji o 40 badz 60%
    >wspolczynniku
    błedów.

    Podawalem. Moze niezbyt rzetelne.

    >Mało smiertelny... Ale wiesz ze od pazdziernika umiera w PL 2x wiecej
    >ludzi niz zwykle i ze mamy juz minimum 30 tysiecy nadmiarowych
    >zgonów?

    Mamy tez wyniki z innych miejsc, chocby z tego statku. 1% ... w kraju
    jakies 300 tys ofiar, niby duzo, ale naturalnych zgonow mamy jakies
    500 tys rocznie.
    W dodatku wez pod uwage, ze atakuje najbardziej ludzi starych .. wiec
    czesc ofiar i tak by umarla w ciagu roku.

    A ci co przezyja ... za rok branza pogrzebowa bedzie miala straty ?

    >Chyba debilowi który nie patrzy dalej niz czubek własnego nosa.
    >Ty tez ubezpieczenie domu wykupujesz w momencie jak zajmuje sie
    >drugie
    >pietro?

    Niby latwo przewidziec druga fale, ale po fakcie to kazdy wrozbita
    madry :-)

    >Przypominam ze we wrzesniu przyjelismy strategie nie testowania...

    Nie wiem, co pewien czas podawano ile testow zrobiono, i ilosc rosla.

    Sa nawet dane codzienne.
    https://www.termedia.pl/mz/Ile-dziennie-wykonuje-sie
    -testow-na-koronawirusa-,39038.html

    https://konkret24.tvn24.pl/zdrowie,110/mniej-testow-
    na-koronawirusa-to-mniej-potwierdzonych-zachorowan-a
    naliza,1029808.html

    Widac ten wrzesniowy spadek, ale przydalyby sie kolejne dni - czy to
    krecia robota, czy chwilowe zawirowanie.

    Byly tez akcje np testowania gornikow.

    P.S. I tu masz przyklad pismackiej rzetelnosci.
    4 testy na milion mieszkancow w tydzien ... to ile tych testow tak
    dokladnie ?

    J.