  • 11. Data: 2003-10-31 12:09:14
    Temat: Re: C++ Builder personal
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    _Mark_ wrote:

    > Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci

    > Mówi:
    >
    > " Zgodnie z warunkami i postanowieniami niniejszej Umowy, licencjobiorca
    > moze rozprowadzac Dziela posród innych osób, lecz nie moze otrzymywac
    > zadnego bezposredniego lub posredniego wynagrodzenia za rozprowadzanie lub
    > korzystanie z Dziel i Dziela rozprowadzane posród innych osób nie moga byc
    > wykorzystywane w zadnym Celu komercyjnym."

    Ale czego to jest licencja?
    Tego programu z netu czy buildera?

    Programy typu freeware to programy ktore wolno uzywac do wszystkiego za
    darmo (chyba ze jakas "odmiana" freeware typu free-for-non-comercial).

    Jezeli jest to licencja z buildera to mowi wyraznie ze nie mozesz programu w
    nim napisanego dac firmie (bo zapwne zostanie wykorzystany w celu
    komercyjnym).

    Natomiast jezeli ktos daje Ci program to nie interesuje Cie licencja zadnego
    buildera tylko ta dolaczona do tego programu ktorego chcerz uzywac.

  • 12. Data: 2003-10-31 14:54:50
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    BM wrote:

> [...]
    > napisany w builderze (chociaz ta informacja chyba nie jest istotna)
    > ktory ma status freeware ? Czy z takiego programu moge korzystac w

    Ale napisany w jakim builderze. Jeśli personal to narusza licencję
    autor który rozpowszechnia. Jeśli w normalnym (płatnym) to oczywiście
    autor może rozpowszechniac a ty możesz korzystać.

  • 13. Data: 2003-10-31 14:56:21
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    _Mark_ wrote:

    > IMO to jest legalne, nielegalne jest umieszczanie tam tego programu i
    > zezwalanie na korzystanie innym w celach komercyjnych, karą jest
    > nabycie licencji proffesjonal i pokrycie ew. kosztów.

    Ale pytający nigdzie nie napisał, że ten program z sieci był
    kompilowany wersją personal. Więc skąd wyciągasz takie wnioski

  • 14. Data: 2003-10-31 20:56:10
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > Ale pytający nigdzie nie napisał, że ten program z sieci był
    > kompilowany wersją personal. Więc skąd wyciągasz takie wnioski

    Przepraszam, ale chyba się nie rozumiemy, ja cały czas myślę i piszę o
    builderze, a tam umowa licencyjna dość jasno precyzuje co można, a co nie.
    Może BM kombinuje jak wprowadzić do firmy "kuchennymi drzwiami" napisany
    przez siebie program umieszczając go na stronie jako free, ale to chyba nie
    jest najlepszy pomysł, firma używałaby go legalnie, ale autor postąpiłby
    niezgodnie z licencją umieszczając go tam.

    pzdr.

  • 15. Data: 2003-11-12 18:36:17
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Natomiast jezeli ktos daje Ci program to nie interesuje Cie licencja zadnego
    > buildera tylko ta dolaczona do tego programu ktorego chcerz uzywac.

    A jak to sie ma do tego: http://wn2000pl.republika.pl/ ? Mozna to
    zainstalowac na komputerze firmowym, czy nie?

    Pozdro

    Maseł

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel