  • 1. Data: 2003-10-30 17:51:39
    Temat: C++ Builder personal
    Od: "BM" <b...@p...fm>

    Witam!
    Czy korzystajac z kompilatora C++ Builder, wersja Personal moge napisac
    program ktory nastepnie bedzie wykorzystywany w mojej firmie ?

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje - Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-30 18:53:16
    Temat: Re: C++ Builder personal
    Od: "BM" <b...@p...fm>

    Dziekuje za odpowiedz !
    A jak jest , w takim razie , kiedy sciagam z internetu program napisany w
    builderze (chociaz ta informacja chyba nie jest istotna) ktory ma status
    freeware ? Czy z takiego programu moge korzystac w firmie?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-10-30 19:22:06
    Od: "BM" <b...@p...fm>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem, nie, gdyż byłby to użytek komercyjny. Użyto tam słów
    > "żadnego Dzieła", a więc chyba i takiego stworzonego przez inne osoby?
    > - Szwejk

    To troche dziwne , bo skoro moge napisac program i korzystac z niego w
    swojej firmie (bo z licencji wywnioskowalem ze moge) to dlaczego nie moge
    sorzystac z programu ktory ktos napisal i udostepnil jako darmowy (czyli nie
    pobiera zadnych korzysci z napisania tego programu)

  • 4. Data: 2003-10-30 19:33:59
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "BM" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > program ktory nastepnie bedzie wykorzystywany w mojej firmie ?
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie informacje - Pozdrawiam

    http://www.borland.pl/licencje_produktowe/C++Builder
    _6_Personal_licencja_pl.
    pdf

  • 5. Data: 2003-10-30 20:25:57
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 6. Data: 2003-10-30 20:52:56
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-30 20:22 BM napisał(a):

> [...]
    >sorzystac z programu ktory ktos napisal i udostepnil jako darmowy (czyli nie
    >pobiera zadnych korzysci z napisania tego programu)

    No ja nie znam licencji, ale opierając się na fragmentach podanych przez
    _Mark_a wnioskuję, że jednak nie możesz go używać do zarabiania
    pieniędzy, nieważne, czy sprzedajesz ten program, czy używasz go do
    księgowości, czy też jako odstresowywacz dla pracowników grający z nimi
    w brydża. No, ale mogę się mylić
    - Szwejk

  • 7. Data: 2003-10-30 21:01:54
    Od: "BM" <b...@p...fm>

    Umowy, licencjobiorca
    > moze rozprowadzac Dziela posród innych osób, lecz nie moze otrzymywac
    > zadnego bezposredniego lub posredniego wynagrodzenia za rozprowadzanie lub
    > korzystanie z Dziel i Dziela rozprowadzane posród innych osób nie moga byc
    > wykorzystywane w zadnym Celu komercyjnym."

    No i wlasnie chodzi mi o ten "cel komercyjny". Czy sciagniecie z internetu,
    zalozmy , programu do faktur ktory ma status freeware i korzystanie zz tego
    programu w firmie jest legalne? Czy korzystanie z tego programu w firmie
    jest "wykorzystywaniem tego dziela w celu komercyjnym"?

  • 8. Data: 2003-10-30 21:12:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    BM wrote:

> [...]
    > builderze (chociaz ta informacja chyba nie jest istotna) ktory ma status
    > freeware ? Czy z takiego programu moge korzystac w firmie?

    Mozesz, chyba ze licencja programu mowi cos innego.
    To w czym go ktos zrobil to juz nie Twoja sprawa (zresztanajczesciej nie
    masz takiej wiedzy).

    Jezeli autor programu pozwala go uzywac za darmo (freeware) to mozna go
    uzywac i tyle :)

  • 9. Data: 2003-10-30 21:56:27
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci

    > Mozesz, chyba ze licencja programu mowi cos innego.

    Mówi:

    " Zgodnie z warunkami i postanowieniami niniejszej Umowy, licencjobiorca
[...]

    ...ale mam tak cala licencje po kawalku wklejac? ;)

    pzdr

  • 10. Data: 2003-10-30 22:31:35
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

> [...]
    > programu w firmie jest legalne? Czy korzystanie z tego programu w firmie
    > jest "wykorzystywaniem tego dziela w celu komercyjnym"?

    IMO to jest legalne, nielegalne jest umieszczanie tam tego programu i
    zezwalanie na korzystanie innym w celach komercyjnych, karą jest nabycie
    licencji proffesjonal i pokrycie ew. kosztów.

    pzdr